100.000 Eurobonuspoeng - Brisbane til våren?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av magisak85, 06. nov 2019.

  1. magisak85

    magisak85 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    Jeg har planer om en tur til Brisbane en eller annen gang i mellom sent februar og midten av mai neste år.
    Har rundt 100.000 EB-poeng. Bryr meg ikke så mye om hvilken klasse jeg reiser i, om poengbudsjettet tillater så kan jeg gjerne fly fint, men om det ikke strekker til så er vanlig kveg-klasse helt ok.

    Opphold et sted mellom 1-2 uker

    Utgangspunkt OSL, men jeg flyr også jevnlig til BLR i jobbsammenheng så dette kan også benyttes som et utgangspunkt om datoene ikke er helt rigide. Her er vel SQ eneste praktiske operatør?

    Er dette noe som lar seg gjøre? Eller trenger jeg betydelig mer poeng? Om det ikke er "god butikk" er ikke så farlig, jeg skal til Brisbane uansett og kan jeg bruke poengene på det så er jeg fornøyd.
    Jeg noterer meg at dere er noen røvere til å søke opp de mest obskure alternativer men her er jeg ganske blank.
    Jeg har forsøkt leke litt med awardhacks, men hvordan man skal bestille og hvordan man ser priser er ikke så lett for en noob som meg.
     
    Last edited: 06. nov 2019
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Siden SAS ikke flyr til Australia er det kanskje enklest om du prøver å søke på united.com. Er du åpen for å fly torture class mangler du kun 20000 poeng, men jeg tipper det er relativt lett å finne øko-billetter.
     
    Wiolenze liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tippe du kan fly TG, TK, NH og BR og?
     
    Wiolenze liker dette
  4. magisak85

    magisak85 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar, fant massevis av alternativer på United :)
    Er det slik at 1 Unitedmile = 1 EB-poeng?
    Var veldig overkommelig å finne økonomibilletter som passet ja, men om det skal bestilles er det slik at man da slår på tråden til SAS som da ordner biffen?
    Klarer fint tjene disse poengene, bruke de derimot skulle ikke være så lett.

    Jeg vil anta at dere her inne mener det er mye smartere av meg å bare betale billetten og heller spare poengene til en C-tur til Tokyo eller annen SAS-destinasjon?
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    1 poeng på United er ikke 1 SAS eurobonuspoeng

    Du må følge denne for eurobonus:
    0F8EBB7D-66DD-478D-B5A0-039EDF9D000D.png
     
  6. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil også anbefale deg SAS sitt eget søk for bonusreiser. Her får du direkte opp riktige priser og flygninger som er tilgjengelig hos SAS. https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/

    Hvis du med BLR mener Bengaluru i India har du allerede nok poeng å fly derfra, fra Oslo trenger du 20000 poeng ekstra som nevnt før.
    Sjekk også at skatter og avgifter ikke blir veldig dyrt i forhold til hva det ville kostet å kjøpe en vanlig billett og samtidig opptjene basispoeng.
     
    magisak85 liker dette
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Ser du skriver at det ikke er så farlig at det skal være "god butikk". Ville derfor sett etter økonomi med thai på ruten Oslo-Bangkok-Brisbane (evt. via Sydney hvis de ikke flyr direkte? eller Bangkok-Singapore-Brisbane med Singapore Airlines på siste flyvningene). Det er vel raskeste rute. Finnes dog mange alternativer på økonomi:)
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Tur/retur OSL–BNE vil koste deg 120 000 poeng i kvegklasse og 215 000 poeng i dressmafiaklasse. Dersom du har Companion Ticket via American Express vil poengprisen halverast (men siden du ikke nevner det, vil jeg tro at akkurat dette ikke er aktuelt).

    Skal du fly Star Alliance (for kanskje å samle Eurobonus-poeng), så er vel Singapore Airlines et ålreit alternativ der du kan komme ned til under 10 000 kroner t/r OSL–BNE (kun mellomlanding på SIN) – da i kvegklasse (søk gjort på hjemmesidene til SQ på tilfeldige datoer i mars).

    Dersom du greier å sanke poeng slik at du har 120 000 blanke EB-poeng, ser det ut til at det er grei tilgjengelighet på poengbilletter mellom OSL og BNE i økonomiklasse (basert på søk på tilfeldige datoer i mars (brukte her SAS sitt bonusbillettverktøy https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/).

    Her kan jeg ha slått inn vidåpne låvedører og andre kan ha mer nevenyttige tips :)
     
    Sonictravel liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,915
    Bonuspoeng:
    293
    Og 285.000 poeng i pyjamasklasse :D
     
    mariusbb, ejoa, Spielhaug and 4 others like this.

Del denne siden