100% bonus ved kjøp av Radisson poeng

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av markus, 03. juni 2020.

  1. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Man får nå 100% bonus ved kjøp av Radisson poeng

    Dette kan konverteres til EB-poeng

    100k RR poeng koster da $350 og kan konverteres til 14286 EB-poeng.

    Edit:
    Jeg har ikke gjort noen vurdering på lønnsomhet, dette innlegget er ment som info.
     
    Last edited: 04. juni 2020
  2. Candy

    Candy Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan konverteres Radisson poeng til EB-poeng?
     
  3. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Candy liker dette
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Uansett er vel ikke dette en spesielt attraktiv deal, blir så vidt jeg kan se godt over 20 øre per poeng.
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    14286 poeng for 350 dollar? Ikke akkuratt en god deal eller misser jeg noe ?
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    7,530
    Bonuspoeng:
    183
    Litt avhengig av dollarkurs er det dyrere enn å kjøpe poenge direkte fra sas
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Har ingen tro på å veksle dette inn i Eurobonus Poeng i den hele tatt. Det en derimot kan finne er noen råe poengpriser på noen strategiske hotell rundt om i verden, og det er bare å se på kartet for å finne frem til noen gode avtaler, og her er noen tips noen tips om hvordan en kan bruke de poengene til en grei pris og venter en på en spesialkampanje på ett hotell med poengrabatt, så kan en begynne å snakke om noe.

    Har god erfaring tilsvarende Hilton kampanje i fjor sommer på Bali :)
     
    Candy and Misterix like this.
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å huske at sist jeg slo til på et sånn tilbud så gikk prisen ned ved kjøp av høyere antall poeng + bonus.
     
  9. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer å slå til på dette tilbudet. Prisen blir ca. 3,3 øre pr poeng som igjen gir en omregnet pris på 2.300,- for rom på alle topphotell.
    Venter uansett fram til 15. juni så man potensielt kan fylle opp halve 15k kampanjen til Amex Elite :)
     
    markus liker dette
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Går poenga ut på dato?
     
  11. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Kun hvis du ikke har noen poengaktivitet i løpet av 24 mnd. Kan omså kjøpe 1000 poeng for 7 dollar for å gi dem nytt liv om det skulle nærme seg.
     
    Last edited: 05. juni 2020
    Candy, snus_mumrikken and markus like this.
  12. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Håper at de som vurderer dette tilbudet setter seg inn i hva rommene faktisk selges for normalt sett hos Radisson, kontra prisen man betaler for poeng selv med denne kampanjen.

    Eksempel: Mine siste 50 betalte netter hittil i 2020 har hatt en snittpris på ca 1220 Kr/natten (Mest ukedager), mens prisen for kjøpte poeng på de samme hotellene ville vært ca 2300 Kr/natten (70.000 poeng)

    Man finner såklart noen veldig gode hoteller rundt i andre verdensdeler for 44000 & 38000 poeng også om man leter litt men min erfaring er at det er ganske sjelden disse faktisk koster mer enn de 1400 kr / 1250 kr natten i rene penger som de nødvendige poengene vil koste å kjøpe.
    I tillegg bør man huske de hyppige rabattene, dream deals, faste medlemspriser samt at alle prisene generelt er senket betraktelig for mange måneder framover.

    Et godt tips er å sjekke opp hva de hotellene man kunne tenkt seg å bo på vanligvis faktisk koster i penger kontra poeng.
    Vær også obs på at Radisson ofte blokkerer poeng bookinger i perioder hvor noe spesielt skjer i området rundt hotellene. Populære tider, festivaler etc.
     
    Last edited: 05. juni 2020
    jgroneng and Shyneno like this.
  13. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    For min del tenker jeg først og fremst å bruke poengene for å booke hotell med bra beliggenhet i større byer, eks London, Roma, Amsterdam, New York. Se også lista
    @Laffen linket til. Kommer man seg ned mot 2000,- natta på disse plassene er det som regel et hotell med dårlig beliggenhet og/eller standard.
    Prisene som er nå er neppe representative om 1 år. Står fast ved at alle 100% kjøpepoeng er en ok deal. Ikke super, men ok.
     
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Går det ikkje å kjøpe poeng for tida? Manglar litt poeng til mulig reise :rolleyes:
     
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    snus_mumrikken liker dette

Del denne siden