15-åring kastet av flyet, Skammelig av SAS

Tråd i 'Nyheter' startet av Snacky, 08. aug 2018.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,201
    Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,329
    Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,029
    Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har kopiert inn hele saken ...
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,201
    Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Hadde ikke refreshet da jeg svarte på din første post.
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,250
    Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel meir ein agurk en tidligere saker, men det forsterkar mitt inntrykk av at ungdomsbilletter er litt for skjult inne i systemet, og at SAS har sine problemer med å registrere alder på sine reisende.
    Her er det også ein EBG som reiser, så det er ein meir eller mindre erfaren person som har booket.
    Som normal, så ville eg alltid ha booket to personer inn på ein booking, og då lagt inn den eldste som vaksen. No hadde eg tenkt, oyeah, endå meire trumf!
     
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    778
    Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg begynner seriøst å bli litt bekymra for gjengen på infoavdelingen til SAS. Er de overarbeidet og sliter med å tenke klart eller er det så lite attraktivt å jobbe der at de kun klarer å rekruttere de som blir avvist hos alle andre?

    Vår venn Knut sier;
    "Dessverre kunne de ikke reise, men vi har verken regler eller ansvar for folk som er på flyplassen eller å få dem hjem."

    Dette er helt korrekt, men de fleste som jobber med PR ville forstått at det er noe man aldri sier rett ut, iallfall til media. Og det er stor forskjell på hva man har ansvar for og hva man burde ta ansvar for. De fleste bedrifter som er opptatt av service vet at det av og til er greit å strekke seg litt lenger for å hjelpe. Her har man da altså to mindreårige som av sine foresatte har blitt booket inn på feil billetter, helt klart ikke SAS sine feil. Men de har fått sjekke inn og gå om bord, og er da alene uten foresatte. Det meste av sunt folkevett tilsier da at man gjør en liten innsats for å hjelpe de, samme hvor lite man har ansvar for de.
     
    ElinPelin, EndreD, Petter B-C and 4 others like this.
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,685
    Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Tenk hvor enkelt det hadde vært for SAS at få litt god pr her etter sommerens skriverier.....
    "vi tok kontakt til jentenes far og fikk ordnet med UM registrering. Jentene kom med på neste fly og som plaster på såret ble det til litt brus og sjokolade på turen"
     
    chrt, ElinPelin, wilhelm and 8 others like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du mener tenke utenfor boksen ?
    Det går jo ikke...
     
  9. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    778
    Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker dessverre at denne typen initiativ er grunn til oppsigelse i dagens SAS. Eventuelt blir man omplassert til en mørk og fuktig kjeller og satt til å behandle alle klagesakene fra i sommer.... :confused:
     
    chrt, EndreD and Eddie47 like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Samtidig;
    Hadde de gjort en slik løsning hadde vi ikke lest om det.
    Det kan jo være at de gjør slikt stadig, men det vi leser jo om er jo bare de caser som ikke løses smidig..

    Personlig føler jeg i alle fall at SAS er langt mer fleksible og løsningsorientert enn Norwegian, men EBD hjelper nok på..
     
    Kristian and Xflipper like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,029
    Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
  12. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
  13. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    furlong liker dette
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    976
    Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Var det streik pluss værforhold (begrenset med fly som fikk ta av) så skjønner jeg ikke sytinga. Det oppgis ingenting i teksten om det var reelt. Heller ikke hvorfor man bare på egen hånd booker inn på annet selskap (mistenker EBB og times venting på 915 05400).

    Syns det mest interessante er hvorfor svigerfar fikk kompensasjon og siden han er oppgitt til å være «reiseleder» så er nok det stor sannsynlighet for at vi snakker om en EBG eller EBD. Kan tilogmed være en EBP. Da kan det jo faktisk hende at de allikevel har gitt ham kompensasjon han ikke skulle ha fordi han har status.

    Det er ikke helt sammenlignbart men all min egen erfaring med klager er at jeg får kompensasjon i en eller annen form. Nå har jeg aldri søkt om EU 261 når det ble oppgitt årsak utenfor selskapets kontroll, men jeg har klagd på alt mulig av dårlig service for eksempel og da omtrent alltid fått noen bonuspoeng.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,313
    Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    ElinPelin and Eddie47 like this.

Del denne siden