Tidene forandrer seg... For (nøyaktig) fire år siden var 180° seter på Business Class uaktuelt for SAS(!) Les artikkelen HER
En ting skal være sikkert og vist, customer relations folka til SAS har fortsatt ikke blitt kvitt dottene i ørene. For det virker fortsatt ikke som de klarer å høre etter på hva kundene ønsker
SAS var fryktelig trege med å oppgradere kabinene på flyene sine, mange år etter de fleste av konkurrentene sine. Men en ting skal de ha når de først installerte nye seter så gjorde de jobben skikkelig og resultatet er i dag veldig bra. Den kommentaren som det ble referert til i artikkelen kom på et tidspunkt når omtrent samtlige som jeg reiste sammen med i C klasse hos SAS kommenterte behovet for flate seter. Så at kundene ikke forespurte dette er bare mangel på å høre etter. Andre ting som kundene ikke etterspør er i følge SAS: Lounge ved reise i Europa Blokkert midtsetet i "premium" kabinen i Europa. Et godt og konsistent service tilbud ombord på short/medium-haul. Eurobonuspoeng som står i forhold til reiselengde og kronasje brukt. (Spesielt i Europa) Muligheten til å velge en polarrull ved reise i Plus. Muligheten til å få gode crew som kjenner servicekonseptet og som ikke stadig lager egne tolkninger.