20 EB ekstrapoeng pr 90 NOK på hotels.com via SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 16. juni 2017.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at SAS nå har kommet med at man tjener 20 ekstrapoeng pr 90 kroner hvis man booker hos hotels.com via SAS.

    Er dette et bra tilbud eller burde man fortsette å gjøre det via Via Trumf?

    Noen som har testet dette og vet om hvis man booker vis SAS om man da også får Club Carlson poeng + fordeler som CCG+?


    Hvis man også får CC poeng vil man jo her få trippel dipping (poeng via siden, poeng via kreditt kort + cc poeng).

    Edit: Link
     
  2. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Med Viatrumf får man minst 7% hos hotels.com, dvs for hver 90 krone får man 90 * 0.07 = 6.30, som igjen kan overføres til 6.30 * 13.88 = 87.44 eurobonuspoeng.

    Liten tvil om hva som lønner seg spør du meg :)
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hva hvis man i tillegg får CC poeng vis SAS som igjen da konverteres til EB poeng da. Vil fortsatt Via Trumf lønne seg?

    Må jo snart ha mattekurs så man blir sikker på at man får med seg mest mulig EB poeng hele veien :cool:
     
  4. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Viatrumf har en kampanje denne uken med hotels.com, jeg tror normal minstesats er 5,5%. Pga denne kampanjen booket jeg hotell til HKG her om dagen og i går endret bestillingen vår for BKK turen som er om litt Screenshot_20170616-234911.jpg
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @DanH Mulig å kobinere den bonus der kanskje med følgende?

    Link

    Husk at du får 15 % bonus hos hotels.com i juni når du betaler med kredittkortet
     
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjenner ikke til dette kortet, men jeg tipper at hvis bonus utbetales direkte på kortet (ala DNB MC kampanjene som er innimellom) så er svaret ja. Hvis det er en typ kickback-løsning vil du nok måtte velge mellom denne eller Viatrumf.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @DanH Har ikke lest så mye om det men bare kom over det i farten. Men vi er vel mere glad i å samle EB poeng enn å spare penger :cool:
     
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tidligere opplevd å gå glipp av EB poeng på *A partner hoteller, når jeg har booket fra Hotels.com. Dette ser ut som en mulig forbedring. Jeg har nå en gratis overnatting (ca 1300 NOK) som bonus på Hotels.com. Men kommer nok i fremtiden til å bruke siden for å sjekke priser, plassering og omtale, og så booke direkte vis via hotellets hjemmeside.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Grovt sett kan du regne 1 poeng per krone du betaler for hotellet med viatrumf. Det svinger litt avhengig av den aktuelle prosenten, og i tillegg så har de nå begynt å regne hotellpriser uten avgifter. Før fikk du på hele summen.
    Uansett, du må opp i alle fall 0.9 poeng per krone før det er mye å regne på :)
     
    olekvi, Misterix and wilco like this.
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Dette måtte jeg sjekke :)

    Det er en cashbackløsning. Den er ganske lik cashbackportalen til Remembercard. Naturlig nok, da begge leveres av Entercard. Satsen om du ønsker å tjene Hotels.com Rewards er 12%.

    Tradisjonelt er det vel slik at du kun tjener poeng i hotellets bonusprogram når du booker direkte. Eventuelt i kombinasjon med et kredittkort som gir rabatt på hotell/fly (som feks. YA-bank/YXVIsa/VIPCredit).
     

Del denne siden