3 uker med leiebil i LA hvem bør jeg leie fra.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 09. mars 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser etter leiebil i LA for 3 uker i sommer. Slik jeg forstår så skal Amex dekke egenandelen. Planen er å bruke Expedia med viatrumf og leie en stor god familie bil. Amex har samarbeid med hertz, men da kun om jeg handler direkte fra hertz. Er det noen som har erfaringer og/eller bedre forslag.
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Du bør nesten vurdere å kjøpe en bil -
    Nei jeg hadde vel gått for Avis, kanskje delt opp i 2 perioder
     
  3. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Min personlige favoritt er å vente til Avis har neste Eurobonuskampanje, pleier å være: lei bil i 2-4 dager og få 4000 poeng, hvis du legger inn mest mulige bytter under turen så blir det en del poeng av det.. Meld deg eventuelt inn i avis preferred før du bestiller, da går byttene veldig kjapt.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    finn.no. Du får likevel bil på Hertz eller Avis om du vil, men til en helt annen pris.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser noen blir er litt billigere, men om jeg trekker fra 10,5% i trumf hos expedia, så fant jeg ingen som var billigere.
     
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan også bruke AWD kode J046300 hos Avis. Pleier ofte å gi god rabatt. Er tilgjengelig for alle Europeiske statsborgere som leier i USA.
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid brukt rentalcars.com for leiebil i USA. Da kan du velge mellom de ulike selskapene til ytterst gunstige priser og betingelser. Jeg tror de har droppet egenandelsforsikringen for USA, men til gjengjeld dekker Amex' reiseforsikring denne (samt enkelte andre reiseforsikringer, type Sparebank 1 Topp mv.). Hvis du har Amex Platinum, så tror jeg du får Hertz Gold Plus Five-Star (såvidt jeg kunne forstå på Amex' sider?), og i alle tilfeller kan du alltids få statusmatchet fra EBG eller EBD (eller andre FF-programmer).

    Forrige gang jeg var i LA, leide jeg bil med Hertz i to runder (hvorav den siste med levering av bilen i gudsforlatte Utah, med et enveisgebyr på 500 dollar eller noe som straff). Leide via Rentalcars.com, fikk lagt inn Gold Plus Five-Star i bookingen via Hertz i Norge og kunne velge fritt mellom en del lekre kjøretøy. Dessverre måtte muligheten til å cruise langs US1 i en av cabrioletene som sto oppstilt der ofres for en SUV på størrelse med et militært transportkjøretøy som følge av at vi var fire stykker. Jaja.

    Men, altså, det korte av det lange: Jeg anbefaler Rentalcars.com, og hvis du har eller kan skaffe status hos Hertz (eller for den saks skyld Sixt eller Avis), så får du normalt brukt denne til en oppgradering av kjøretøy eller andre fordeler.
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden