Bruker vanligvis ikke å lese de epostene SAS sender med info om destinasjonen man skal til, men i dag la jeg merke til at jeg kan ha 4 kolli med på tur siden jeg er gull og flyr plus? Er det riktig? Reiser bare med ett kolli, men 4 kolli kan jo være nyttig. En eller annen gang...
Hah, altså, jeg fikk mail tidligere i år før en reise til Køben. Da stod det 4 stk innsjekket bagasje à 32 kg.
Stemmer jo det.. PLUS gir 2 bagasje.. Gull/Diamond/Pandion har 2 ekstra bagasje (på SAS' egne flyvninger).. Er det langdistanse er det altså 4x32kg, med mindre jeg har misforstått dette helt..
Neida, er så og si korrekt det. EBG/D/P gir 1 kolli, *AG gir 1 kolli - i tillegg kommer det inkludert i billetten. Dvs på langdistanse i Biz har du 2 x 23kg og 2 x 32kg slik jeg forstår det.
Har hele tiden tenkt at det var tre i Business meg EBG Men jeg tror ikke det stemmer ift vekt. I følge medlemsfordelene på står det: Bagasje 2 ekstra innsjekket bagasje hos SAS, Widerøe og Estonian Air (vekten avhenger av din billettype) Det skulle tilsi 4*32. Men førr et styr å få det tell og fra flyplassen!