5 personer til Tokyo på biz høsten 2024

Tråd i 'Bonushjelp' startet av anders8, 01. aug 2023.

1. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har tenkt oss til Tokyo med familien i forbindelse med høstferien i 2024. Jeg er 2 m på strømpelessen og har forlengst sluttet med interkontinental økonomi. Fruen og barna blir noe gretne om jeg ikke har de med foran i biz. Premium økonomi går greit, men ikke ideélt.

Ideelt hadde det vært å få alle avgårde på bonusbilletter, men det er vel ikke særlig realistisk om dagen. Så at jeg må åpne lommeboken ganske bredt her kommer jeg vel ikke utenom. Jeg har ca en halv million bonuspoeng og to CT, er EBD. Med ANA kan jeg sannsynligvis, hvis jeg er tidlig ute, få hele gjengen t/r via Frankfurt på C for 110k nok (utifra søk på våren, høsten er ikke lagt ut enda), som jo slettes ikke er verst, men fortsatt mye penger.

Er det noen som har forslag eller ideér på løsninger hvor jeg kommer billigere ut ved å bruke poeng? Hele gjengen må være på samme fly i samme klasse hele veien og jeg vil helst ha såpass god margin at jeg fortsatt har mulighet til å kjøpe revenuebilletter til 110-120k nok.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan kjøpe billetter med SAS i Go eller Plus og legge inn solide bud med poeng eller penger, men det er ingen garanti.

3. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Mye lettere å bli oppgradert når man reiser alene enn 5 stk, men slettes ikke helt umulig

4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk CTene på kona og kidsa sammen, så bestiller du den siste billetten for deg selv med bare poeng. Det er alltid lettere å finne 4 ledige i C enn 5, og er du heldig så kan du også gamle med first hvis dere skulle fly Lufthansa f.eks, samtidig er du alene i bestillingen.

5. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips. Vi endte med å endre ferieplaner til å reise ifb med vinterferien isteden. Og fikk alle fem på biz fra Wien til Tokyo med awardbilletter, så da blir det bare en liten posisjonering før og etter til Wien. Blir i andre etasje på en jumbojet, har aldri sittet der før, så det blir gøy.

Men damen fra SAS har klart å stave et mellomnavn feil, altså byttet ut en "i" med en "y". Fornavn og etternavn er riktige. Er dette noe som pleier å være helt uproblematisk, eller bør jeg gjøre en innsats for å rette det? :confused:

eventyrer liker dette
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke gjort noe med det annet enn å avbestille. Hvis for- og etternavn er riktige skal det bare være å reise.

anders8 liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Vil tro at en så liten skrivefeil vil gå greit igjennom de fleste steder.
    Kan være du må forklare det og at det blir litt mindre automatikk, men burde funke fint.
    Jeg klarte få å skrevet feil navn på minstemann når vi skulle på vår "giga-CT-tur".
    Da ble det klippet og limt (antar jeg), slik at halve navnet på en pasasjer ble også med i navnet på han minste.

Dvs, la oss si han heter Trond og en medresende heter Mari Anette, så ble hans navn på billetten Trondmari eller Maritrond (husker ikke hvilken vei det gikk..)
    Det gikk ok, selv om det var enkelte agenter som kikket på navnet 2-3 ganger ekstra ved innsjekk,

anders8 and holmen like this.
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Industristandard er å godta små stavefeil, men det kan også være strengere ved reise til enkelte land. SAS har noe informasjon på Salesinfo: https://www.sassalesinfo.com/travel...e-name-correction-travel-agency-top-questions

Til syvende og sist er det personalet i innsjekk/gate som avgjør. Ønsker du å korrigere dette før avreise må billetten avbestilles/bookes på nytt, da SAS ikke kan endre navn på reiser som involverer andre selskap

anders8 liker dette

Del denne siden