5-stjerners hotell i Beijing til en billig penge

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Chornelius, 10. okt 2018.

  1. Chornelius

    Chornelius Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg må ty til dere nok en gang, mine gode venner!

    Den observante forumleser har kanskje lagt merke til min frustrasjonstråd fra i går, "Kinesisk frustrasjon - trenger inspirasjon", hvor jeg grunnet a) inkompetanse hos meg selv og b) inkompetanse hos den kinesiske ambassaden i Oslo, legger ut om min Beijing-tur som nå må skrinlegges grunnet visumtrøbbel.

    Flyturen per se, som ble bestilt med poeng, lar seg avbestille og poengene kan jeg konservere til neste tur. Det er verre med hotellet. I min klokskap/dårskap - og higen etter en god deal - bestilte jeg nemlig et "non-refundable"-hotellrom og tenkte ikke mer over det. Nå som turen avblåses sitter jeg derimot igjen med skjegget i postkassa. Hotellet in question er New World Beijing Hotel, en 5-stjerners godbit, med god lokalisasjon, som nå vil stå tomt i 7 netter fra onsdag 31/10 til tirsdag 6/11.

    Min forespørsel er som så: Er det noen av dere - eller kjenner dere noen - som skal til Beijing i hvert fall noen av de aktuelle dagene, og som kunne tenke seg et meget rabattert opphold på et luksushotell i Østens perle? I så fall hører jeg gledelig ifra dere!

    Jeg forstår godt at min forespørsel er litt frimodig og offensiv, men det ligger potensielt en "vinn-vinn"-situasjon her og ingenting er flottere enn det!
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk om du får avbestilt med grunnlag av at du ikke får visum
    Funker I alle fall på flybilletter... :cool:
     
  3. Chornelius

    Chornelius Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg har reached out to Hotels.com, som igjen tok kontakt med selve hotellet. Siden rommet var "non-refundable" var det åpenbart ikke mulig. Har nå tatt direkte kontakt med hotellet selv, foreløpig ikke fått svar, men de er vel ganske strikte på ting som dette?
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hotels.com er jævla strikte, hotellet trenger ikke være det.

    Frisøren min booket hotel i Bergen by for et par uker siden, så ble grunnen til oppholdet kansellert. Booking.com nektet, hotellet flyttet reservasjon til en annen helg for samme pris..

    Så ta direkte kontakt, det er alltid lurest..

    C
     
    Avixlo liker dette
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellet vil oftest godta å flytte oppholdet. Men om du ikke har Beijing planer blir det vanskelig. Men kanskje bytte både datoer og gjester?
     

Del denne siden