Da er 4 av 16 flyvninger gjennomført!
I Bodø prøvde jeg meg på å sjekke bagasjen helt til ICN. Det klarte ikke hun som sto i innsjekk og mente at det ikke var vits å prøve på OSL. Jeg var var litt bastant (og mente det skulle fungere) og fikk henne til å kun sende den til OSL, slik at vi kunne prøve der. «Det kommer nok ikke til å fungere der, så jeg prøver å spare dere for litt tid med å sende den rett til HKG, slik at dere slipper å ta den ut både på OSL og HKG. Men hvis det mot formodning skulle fungere så må du gjerne komme innom når du skal ut å reise igjen, så skal jeg prøve å finne ut hvorfor det ikke fungere for meg».
Vi hentet ut kofferten på OSL og det var da null stress å få den sendt helt til ICN. Så da må jeg ta meg en tur innom skranken på BOO når jeg kommer hjem og lære opp de som jobber der.
Det jeg tror var problemet, var at hun på BOO begynte å rote med booking-nummeret for HKG-ICN-HKG og fikk det ikke opp på sin data. På OSL kjørte han bare inn flight-nummer og destinasjon, så gikk det gjennom.
BOO-OSL-ARN i SAS Go, med grei recognition som EBD.
Fikk testet Årets Skodd og Ringi ved siden av hverandre på vei til OSL og må si at jeg liker Ringien best. Årets Skodd smaker egentlig bare vanlig eplejuice, mens Ringi har en spesielt frisk og god smak.
ARN-HKG i SAS Plus, etter at budet på ca 16.000 poeng per person gikk igjennom.
Når begynte SAS med utenlandsk crew på langrutene? Hadde noen asiatiske jenter som tok hånd om oss på turen.
Vi fikk valg mellom kylling med pasta eller torsk med potetmos. Jeg gikk for kyllingen som var ganske så smakfull.
Frokosten var jeg ikke så fornøyd med. Våt eggerøre og ellers lite smakfullt.
Ved ankomst på HKG var det en tur innom transfer desken til Hong Kong Airlines for å få boardingkort.
Deretter bar det gjennom sikkerhetskontrollen (hvor de tok fra meg negelsaksen min) og så videre opp i Plaza Premium Lounge ved gate 1.
Dusjrom:
Rask dusj, litt mat og et glass øl før vi gikk til gaten. Helt grei lounge, uten noen WOW-faktor.
Vis alt...