Hei, Jeg sikter meg inn på å få gleden av å fly business med mine to favoritt-passasjerfly: A380 og 747. A380 er nok prioritet, forsåvidt. Skyteam har ikke all verdens av A380 operatører, for tiden kun Korean Air om jeg har forstått riktig. Eventuelt vil Asiana bli lagt til listen når/om oppkjøpet omsider går gjennom. Jeg har ikke hørt noen andre rykter om at andre ST airlines skal gjeninnføre A380en. (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_operators). "Problemet" er at i første omgang bærer turen til USA, da jeg nylig har hatt hellet med meg og fått booket en fin tur-retur til Japan med Air France. Da utelukkes nemlig Korean Air sin letteste A380 business rute som går mellom Tokyo og Seoul. Jeg kikker nå for tiden på reiser mellom Europa (helst LHR) og NYC, men er åpen for et ekstra stopp eller to. Jeg er derfor også litt fleksibel med å slenge inn litt penger og to LH upgrade vouchers, men bonusbillett er å foretrekke. Til rådighet står jeg med følgende: - Ca. 250k eurobonuspoeng - To Lufthansa eVouchers/upgrade vouchers - Ca. 15k cash i ekstra budsjett Statuser jeg holder, som kan eventuelt hjelpe med oppgradering/budrunder: - EBD - Oneworld Sapphire (Royal Jordanian) - Lufthansa Senator - Thai Airways Gold Hva kunne vært triks og løsninger for å få ihvertfall en vei til/fra NYC med business i en A380 ordnet rimeligst mulig? Igjen, Asia hadde kanskje vært enklest, så kanskje jeg bare skal satse på Tokyo - Seoul for cash eller poeng en gang før de pensjonerer A380ene sine i 2026? Alle innspill og tanker settes stor pris på!
Lufthansa flyr både 747 og A380 til LAX, JFK. Derfra finner du bonusbilletter med Korean i deres A380 til ICN.
Basert på FlightConnections er det som du sier kun Korean Air som flyr A380 i SkyTeam. De er også eneste med 747 (ICN til JFK, LHR, ATL, LAX og SIN). Jeg klarte ikke finne noen avganger mellom Tokyo og Seoul som var med A380, så litt usikker hvor det kom fra, men FlightConnections sin data er jo av og til utdatert. En annen mulighet er Etihad, der skal det være mulig å booke en T/R tur fra Europa til Abu Dabhi i biz til "bare" 150k EB-poeng. Men ingen 747 der. Ute i 2025 var det for meg nesten umulig å finne bonus-biz på A380/747(blir fort rate limited av å søke, så er ikke lett å si med sikkerhet). Men med noen raske søk på nærmere tidsrom fant jeg noen få ledige seter JFK-ICN på A380 (4/11), en del mer på LAX-ICN (mange dager i november), men ingenting på retur hverken til LAX, JFK eller ICN. Fant ledig biz 14/11 ICN-SIN på 747, dessverre er 747-avgangen på ugunstig tidspunkt for kobling til LAX-ICN, så dette må bookes som egen billett. Så, en mulig ruting hvis du vil på A380/747 biz opplevelsesreise rundt verden med en uke (eller en dag) i Bangkok på kort varsel: 11/11 OSL-CPH-LAX (A350): 30k EB + 834kr. Kun eco tilgjengelig 12/11 LAX-ICN (A380): 99k EB + 754kr. Biz 14/11 ICN-SIN (747): 54k EB + 650kr. Biz 15/11 SIN-CGK-BKK (737): 30k EB + 1010kr. Biz Herfra er det mye ledig BKK-OSL med SAS gjennom resten av november. 30k EB i eco + 445kr. Noe ledig i plus men da er budsjettet sprengt. Totalt 243k EB og 3693kr.
Og er man først i BKK er det mulig å booke BKK-HKG t/r med Emirates First for rundt 10k. Vel anvendte kroner.