Har flydd LH F med 747-400 (rakk det før de fjernet F), A380, A340 og A747-8. Jeg liker A340 over A380 fordi støyen overdøver passjerene bak. På A380 har du 80+ C Pax bak du hører skravler. A747-8 var en stor nedtur pga. serveringsbordet mitt i som de fløy fram og tilbake til og bråkte med kaffekopper til C under hele turen. I-landsproblem ja, men A747-8I var en bortkastet tur med både poeng og tid. Jeg flyr ikke med LH 747-8 igjen. A340 derimot elsker jeg og sa det da kapteinen kom rundt og hilste. Han svarte "Thank you for liking my queen" Turen med 747-400 hvor det kun var førsteklasse i upper deck og alle hadde et seg og seng var fantastisk!
Vinn-vinn situasjon for de som booker LH F747-8 har da en mindre F tur av noe annet jeg kunne tenke meg
Det er jo egentlig ikke noe nytt. Det har blitt foreslått flere varianter av A380, stretch i form av -200 og -900, samt plus- og neo-varianter, som alle hadde til felles at det ikke var noe særlig interesse for de. Det ble også sett på muligheten til å heve hoveddekket med 5 centimeter for å presse inn et ekstra sete i bredden i en 3-5-3 eller 4-3-4-konfigurasjon. GRØSS Personlig tror jeg det eneste som kanskje kunne reddet A380-programmet vært tilstrekkelig interesse for å gå videre med NEO-programmet. I motsetning til plus-varianten snakker vi da ganske betydelig forbedret drivstofføkonomi. Det hadde nok uansett blitt lagt på is på grunn av COVID-19...
På nyhetene på radio i Tyskland i dag ble det sagt at Lufthansa pensjonerer alle A380'ene for evig og alltid. Finner ikke noe på nett i farta men skal lete mer i morgen.
Det er helt vanvittig, noen få år gamle fly parkeres for godt mens andre skraphauger ruller og går i flere tiår. Hadde det skjedd uten Covid-19? Det var vel antydninger i markedet til at disse svære flyene ikke var regningssvarende?
Jeg tror folk har så lyst til å reise at så fort det er mulig (og trygt) vil antallet øke ganske kjapt.
Mer om siste eksemplar av A380 ...MSN 272 https://edition.cnn.com/travel/article/final-airbus-a380-assembled/index.html