Achtung Baby! (Berlin)

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 15. juli 2015.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens!
    Vurderer en delvis romantisk tur til Berlin i helgen, og har følgende hotell-dilemma: Radisson Blu (som Concierge), Hilton (gold) eller Grand Hyatt (statusløs) ? Innspill?
     
    Last edited: 15. juli 2015
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    PS. Ser jeg kan ta challengen til Hyatt, og få Platinum status under perioden. Det er kanskje greit å ha, om man kan "risikere" å få et litt bedre rom.. :)
     
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Baldrick liker dette
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Radisson Blu er et bra hotell, jeg trivdes bra der, ikke minst på grunn av beliggenheten rett ved Pergamon-museet på Museums-Insel, og kanalen. Har ikke bodd på Hyatt, men Potsdamer Platz er jo et ganske masete område av byen, etter min oppfatning. Men det er jo bare to, tre kilometer unna, uansett. Et tredje og veldig bra alternativ er Hotel Palace ved Ku'damm. Jeg pleier foretrekke det, ettersom jeg synes strøket er det som byr på flest muligheter. Steigenberger ligger også rett i nærheten, supert hotell det også. Og begge disse er ofte billigere enn Radisson.

    Men det kunne jo vært veldig interressant å høre hvordan Consierge ble mottatt på Radisson Blu, da.
     
    Baldrick liker dette
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Kan som Brunello gå god for Radisson Blue. Meget bra hotell med en fortreffelig frokost :) Liker du/dere Buritos så spiste jeg og fruen de beste vi har smakt noen gang på en Mexikansk diner/gatekjøkken som heter Dolores. Ligger ca. fem minutters gange fra hotellet. Prøv tortilla chipsen! Hjemmelaget og sykt god :)
     
    ina, Franco63, Baldrick and 1 other person like this.
  6. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd på både Hilton og Radisson.

    Hilton har en meget bra frokost, og ikke minst en av de bedre executive loungene i Europa. En annen fordel med Hilton er at du har T-bane stopp (Stadtmitte) RETT utenfor hotellet. De er noe kjipe med upgrades som Gold der, så ikke sats på å bli oppgradert til Executive floor.

    Radisson har en veldig fin beliggenhet ved Spree, og de gangene jeg har bodd der som CC gold har jeg alltid fått rom i 6 etg med utsikt både mot elven og mot TV-tårnet.

    Hyatt kan jeg ikke svare for, men både Hilton or Radisson er bra hoteller jeg trygt anbefaler, og gjerne bor på igjen selv.:)

    Er du glad i tradisjonell tysk mat, sjekk ut Hofbrau Berlin i Karl-Liebknecht Strase, like ovenfor Park-Inn hotellet. God stemning med Ompa-ompa musikk og fantastisk "Haxe".

    God tur!
     
    Baldrick liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kempinski Adlon (grisedyrt) eller Kempinski Bristol (litt mindre dyrt) er mine absolutte favoritter i Berlin. Jeg mener de kjører over alt annet og "selger pølser med gratis tilbehør".

    Men det var jo ikke de du spurte om. Av de du spurte om ville jeg nok valgt Hyatt
     
    Baldrick liker dette
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Berlin har også blitt skrevet om her

    Hadde en natt der da jeg holdt på med Gold Challenge´en min og syns det var et ganske fint hotell med gangavstand til det meste i "den delen av byen". Men syns personlig at både rommet og badet virket litt lite og trangt (hadde omtrent likt rom som i anmeldelsen). Busstoppet (om det er foretrukket framkomstmiddel) ligger like ved hotellet også. Buss fra Tegel og inn til byen er jo latterlig billig (2,30 Euro eller no sånt)

    Hilton har jo også et til hotell i Berlin, nemlig Hamptons, som ligger rett ved Kurfürstendamm, men det er kanskje ikke like romantisk?

    Personlig så liker jeg best å bo i vest og var sekunder unna å velge Hamptons under en familieferie for noen år siden, men jeg endte opp med H10, som også er et hotell som kan anbefales.
     
    ina and Baldrick like this.
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på Hamtons flere ganger og liker meg der. Kort vei til Bhf Zoo. Rent og pent og greie rom, virker ganske nytt. a/c funker bra på rommene. Veldig godt lydisolert så man hører ikke togene. Nei, ikke typisk romantisk
     
    ina, Baldrick and mathiasfe like this.
  10. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, må testes. Jeg synes det var litt tynt med gode spisesteder i området rundt Radisson Blu, ihvertfall sammenlignet med Ku'damm.
     
    bern747 liker dette
  11. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    mitt favoritt hotell i Berlin er InterContinental Berlin med busstopp nesten ved inngangen
    og gå avstand til det meste samt veldig hyggelig og god service :)
     
    ina, Baldrick and KristianSk like this.
  12. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    For de øltørste, sjekk ut Berliner Bierfestival. I år braker det løs 7-9 august. 2,2 km lang ølgate med 340 bryggerier representert. 4.året for min del. Pleier være nok børst i allefall... Romantikken derimot..:D
     
    Bizflyer, Baldrick and Travellingalf like this.
  13. fossegrim

    fossegrim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har selv bodd på Radisson og det var som andre her sier, bra med sentral beliggenhet.
     
    Baldrick liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Radisson i mai og det ligger veldig bra til rett ved elven Spree, Berlin katedralen og museum insel. Også sentralt ift handlegatene i Mitte med små gatebutikker.

    To restaurantanbefalinger i Alte Schonhauser strasse, ca.8-10 min å gå, er:
    Monsiour Vuong, vietnamesisk - alltid kø, men den beveger seg raskt. Fantastisk Pho!! Må prøves, kan ikke anbefales sterkt nok. Jeg tilbakebetaler om det ikke faller i smak :) Rimelig, rundt 8 Euro for Pho.

    Yam Yam, koreansk - forvent kø, god koreansk mat.
     
    ina and Baldrick like this.
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    For at ingen skal tro jeg er en utakknemlig jævel, så må jeg bare informere om at jeg bare er en tidvis travel og distre jævel..!
    Takker for alle tips og innspill folkens! Det kom dessverre noe i veien, så det ble ingen tur på oss denne gangen, men fint å ha denne tråden når det omsider blir en tur på et senere tidspunkt. :)
    Takk igjen! :)
     
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Der skal jeg også. 3 netter på 3 ulike hiltons i Berlin!
    Blir fint!
     
    bern747 and Baldrick like this.
  17. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,829
    Bonuspoeng:
    183
    Radisson er bra, det er også Melia Berlin i Friedrichstrasse. Begge med kort vei til Hackescher Markt med nostalgiske spisesteder. Damen foretrekker MB pga nærhet til butikker (dette som warning)
     
  18. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hackescher Markt er forsåvidt hyggelig det, men er en turistfelle synes jeg.

    Noen gode anbefalinger i Berlin:
    http://www.enoiteca-il-calice.de/ Fantastisk italiensk restaurant med egen vinhandel. Enormt vinkart. Spesialiteten er store fat med forskjellige ost og skinke spesialiteret, pluss vitello tonnato, carpaccio osv.

    http://www.samos-berlin.de/ Fantastisk gresk restaurant. Masse mat for en billig penge. Sjekk grilltallerkenen diafora skaras med forskjellige greske spesialiteter for bare 12 euro.

    http://www.mommsen-eck.de/ Har over 100 ulike øl på menyen. God mat også.

    http://www.12-apostel.de/en/ Italiensk pizza fra vedfyrt steinovn. Meget god pizza!

    http://www.galander-berlin.de/ Fantastisk bar med flere filialer. Den ved Sbahnhof Charlottenburg har jeg frekventert flere ganger. Skikkelig bartender håndverk og utrolig stort utvalg. Cocktailbar. Tillater også røyking for dem det måtte være interessant for.

    http://www.juleps-berlin.de/hp/ Annen super cocktail bar og amerikansk stil restaurant. Må alltid innom her.

    Bare en uke til jeg skal tilbake til Berlin. Gleder meg allerede!
     
  19. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Det høres ut som ny gullstatus hos Hilton skal i boks? Ble 4 for 2 på ParkInn Alexanderplatz for min del:D.
     
  20. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    U bet! :D
     

Del denne siden