Adgang til Loung med annet bonuskort en registrert på reise?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Akidon, 05. des 2016.

  1. Akidon

    Akidon Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Skal snart på tur til australia, og grunnet litt sen companion ticket ble det One World med BA og Qantas denne gangen. Har i den annledning skaffet meg gullkortet til Air Berlin siden de kjører statusmatch til eurobonus.
    Men jeg har mest lyst til å samle poengene mine hos BA. Hvordan blir det då med lounge? Kommer jeg inn på oneworld loungene på Heathrow selv om jeg reiser med BA sitt bonuskort?
     
    Herlov liker dette
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ref BA :
    "We have over 60 dedicated British Airways departure lounges, and 90 additional partner lounges, worldwide for you to experience. You can use them if you are:
    flying with British Airways in First, Club World or Club Europe
    • a Silver or Gold Member* of the British Airways Executive Club on a flight operated by British Airways or one of our oneworld partners
    • an Emerald or Sapphire member* of any of the oneworld airline frequent flyer programmes on a flight operated by British Airways or one of our oneworld partners
    • over the age of 18 years, or if under 18 years you are accompanied by a responsible adult. (Local laws relating to the consumption of alcohol will apply.)
    * Includes access to more than 650 oneworld partner lounges.

    All lounge access is subject to capacity restrictions."

    Er ikke AB Gold Oneworld Saphhire....?
     
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet er vel om han kan nytte sitt Air Berlin-kort for inngang i lounge, medan han samlar poeng i BAEC.
     
    Akidon liker dette
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ser den , men dekker ikke denne det :

    "* an Emerald or Sapphire member* of any of the oneworld airline frequent flyer programmes on a flight operated by British Airways or one of our oneworld partners"
     
    Akidon and afirm like this.
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du kommer inn i loungene med et annet bonuskort enn det som er ført i bookingen (jeg har erfart dette personlig), men du må passe på som en hauk at de ikke legger inn det nye kortet i bookingen samtidig som de slipper deg inn. :)
     
    Akidon and LN-FHU like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det går i teorien an å registrere begge kort, men man trenger en dreven agent for å få det til så ville ikke anbefalt å forsøke :)
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Dette stemmer ikke helt, er bare enkelte selskaper som tillatter FQTV & FQTS, tror ikke BA er et av dem.

    Ville bare lagt inn BA nummeret mitt, og vist AB kortet i loungen
     
    Are liker dette
  8. Akidon

    Akidon Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for gode råd. :)Da er det bare å hoppe i det. Som ett lite bonusspørsmål, vil dette gjelde priority boarding og bagage handling også?
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Prioritert boarding, ja, men hadde ikke tatt sjans ved innsjekk, for da legger de brått gullkort i bookingen.
     

Del denne siden