Aegean airlines booking class og oppgradering via SAS/Star Alliance

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av turaga008, 30. des 2023.

1. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann,

Jeg skal ta en tur til Athen fra LHR og reiser med billettype "ComfortFlex" som skal være den øverste økonomi-billettypen deres.

Da ville jeg ha trodd at det gjaldt som booking class Y eller B, som er de to type billettene som kan oppgraderes til Business via SAS/Star Alliance. Men det står at min billettype er type "T", som da ikke er gyldig. Er dette grunnet jeg har kjøpt to separate enveisbilletter? Reiser med min samboer som turer hjem tidligere, så vi har derfor splittet opp billettene. Eller er det noe annet her jeg ikke har forstått?

Takk på forhånd! :)

furlong liker dette
  2. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Comfort flex er bare en billettkategori. Litt det samme som Sas Plus smart. Alle billettklasser kan ligge skjult under "Comfort Flex", dessverre.

3. turaga008

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner..! Jeg så ingen måte å sjekke billettklasse da jeg booket, så er dette kanskje noe som avhenger av strekning og flight? Veldig tricky om en ønsker å booke spesifikt for å oppgradere.

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,758
    Bonuspoeng:
    183
    Det har blitt veldig vanlig med «horizontal fares», hvor det selges alt fra «Light» til «Flex»-billetter på samme bookingklasse. Dette gjør modellen hvor kun enkelte bookingklasser kan oppgraderes nokså utdatert.

Der hvor det tidligere holdt å kjøpe en fleksibel billett må du i dag manuelt få priset opp ønsket klasse, da nettløsningene kun tilbyr den til enhver tid billigste billett innenfor hver kategori. I tillegg er man som regel også avhengig av ledige bonusbilletter på strekningen for å kunne oppgradere billetten.

5. turaga008

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Ah skjønner, så tungvindt det skulle være da. Takk for god info, da skal jeg ringe Aegean og se om ikke de kan ta en kikk på dette for meg.

Del denne siden