Har fligth KRB-RIX-OSL 18. juni som ble kansellert i dag. Dette betyr at Air Baltic ikke har tro på at markedet kommer tilbake på lenge... Men har ikke vi som reisende krav på penger igjen?
Det samme skjedde meg meg. Det står at man skal kunne få penger tilbake, ved å meddele om at man ønsker dette. Man skulle da få en mail i løpet av noen dager med instruksjoner - men den har jeg ikke mottatt... Tror nok de er litt utspekulerte også de ja...
Jo, du har krav på full refusjon i henhold til EU-forordning EU261 artikkel 8. Søk først hos Air Baltic, og kommer du ikke igjennom med det der så bestrider du kjøpet hos kredittkortselskapet ( regner med at du ikke har betalt med debitkort..)
AB har annonsert at de flyr med redusert kapasitet helt fram til slutten av october. Maksimum 50% av det vanlige skrev de. Finner bare ikke hvor de skrev det. Jeg skulle reise med de i morgen, ba om penger tilbake for en del uker siden men har ikke sett noe enda. Tenker det går seg til, de har nok å gjøre nå i alle fall. Hvis ikke får enten Amex eller min reiseforsikring ta seg av det. Stresser ikke med det.
Har tur med de i Juli. TRD-RIX ble kansellert så der fikk vi samme epost og ba om å få pengene igjen, behandlingstid er 2-3 mnd. Billetten OSL-RIX var ikke kansellert så ringte de på søndag for å få den kansellert slik at resten ble dekket av reiseforsikringen, de tok telefonen innen 30 sekunder, og sendte mail etter jeg la på at 29 EUR for skatt og avgifter blir refundert tilbake innen 2-3 mnd Gikk raskt det.
Takker for svar. Jeg får kontakte AB da jeg ikke har noen plan på reise med disse i nær fremtid og dermed er kun refusjon som er alternativet mitt.