Air Baltic - kansellering og tilbud om voucher

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Skarven, 06. april 2020.

  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Har fligth KRB-RIX-OSL 18. juni som ble kansellert i dag. Dette betyr at Air Baltic ikke har tro på at markedet kommer tilbake på lenge...
    Men har ikke vi som reisende krav på penger igjen?
    1AD7FD8A-8C7A-4276-8A20-29C54606F513.png
     
  2. Biegelo

    Biegelo Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Det samme skjedde meg med en reise i september. Ser ut som AB kansellerer mange flygninger :/
     
    Skarven liker dette
  3. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Det samme skjedde meg meg. Det står at man skal kunne få penger tilbake, ved å meddele om at man ønsker dette. Man skulle da få en mail i løpet av noen dager med instruksjoner - men den har jeg ikke mottatt... Tror nok de er litt utspekulerte også de ja...
     
    Skarven liker dette
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, du har krav på full refusjon i henhold til EU-forordning EU261 artikkel 8. Søk først hos Air Baltic, og kommer du ikke igjennom med det der så bestrider du kjøpet hos kredittkortselskapet ( regner med at du ikke har betalt med debitkort..)
     
    Skarven liker dette
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,221
    Bonuspoeng:
    183
    AB har annonsert at de flyr med redusert kapasitet helt fram til slutten av october. Maksimum 50% av det vanlige skrev de. Finner bare ikke hvor de skrev det.

    Jeg skulle reise med de i morgen, ba om penger tilbake for en del uker siden men har ikke sett noe enda. Tenker det går seg til, de har nok å gjøre nå i alle fall. Hvis ikke får enten Amex eller min reiseforsikring ta seg av det. Stresser ikke med det.
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har tur med de i Juli. TRD-RIX ble kansellert så der fikk vi samme epost og ba om å få pengene igjen, behandlingstid er 2-3 mnd.
    Billetten OSL-RIX var ikke kansellert så ringte de på søndag for å få den kansellert slik at resten ble dekket av reiseforsikringen, de tok telefonen innen 30 sekunder, og sendte mail etter jeg la på at 29 EUR for skatt og avgifter blir refundert tilbake innen 2-3 mnd :) Gikk raskt det.
     
    Skarven and chrt like this.
  7. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for svar. Jeg får kontakte AB da jeg ikke har noen plan på reise med disse i nær fremtid og dermed er kun refusjon som er alternativet mitt.
     

Del denne siden