Har kikket på flere ruter med Air Canada. Både LHR-YYT og KEF-YYZ/YUL. Disse opereres med 737max8, og det er litt forvirrende om hva disse setene skal kalles: De heter business når man ser på seat plan på air canada sine nettsider, men de selges om premium økonomi på disse rutene. Det er godt med availability på de fleste fligts i premium økonomi award, men får man booket dette med SK? Har noen forsøkt å booke disse? Burde i teori være mulig å få inn klasse N på en I booking vil jeg tro.. ?
Setene ligner veldig på de PE setene vi hadde på Air Canada B787-8 og 9 i vinter, og de var vel så god å sitte i som hos SAS.
Har sendt mail til SAS og spurt om det lar seg gjøre å booke Air Canada award her (Klasse N).. Kunne godt tenkt meg OSL-FRA-KEF-YYZ-SEA/PDX-YYZ-YYT-LHR-OSL. Finnes award på alle segment her, men 737m8 har ingen I-inventory.... Klasse X på disse flightene er jo uaktuelt, så da blir det eventuelt en annen reise istedenfor (Er det et tegn på fremtreden bonusfeber? Reisens mål bestemmes av ledige seter i riktig klasse?) Kan droppe FRA mot et annet stopp i USA, kunne egentlig tenkt meg MEX - men det går ikke
Får vel svar i løpet av i morgen så holder jeg tråden varm. Har ikke sett på flytidene på hvordan makse oppholdet på KEF og YYT, men ellers er vel kanskje begge disse verd mer enn 22 timer..
Flyr dette flyet (YHZ-LHR) i dag og oppdaterer reisebrevet mitt deretter. Rutene fra LHR og KEF er kanskke for korte til at de setter inn fullverdige business-seter.
Jeg tenker at de har gjort det som er riktig og ikke kalle reclinere internasjonalt for business. Helt ok å si at business internasjonalt = lie flat. De kunne dog gjort som f.eks. SAS og legge ut premuim økonomi som C award. De selger jo faktisk også C på samme fly når det går YVR-YYZ, så er litt forvirrende. Er kanskje på samme måte som Air China som selger seter på utenriks som C, men innenriks er det F...