Air Canada har som kjent noen gamle A330-300 med seter i herringbone-layout som jeg ikke ønsker å kaste bort poeng på. Opprinnelig plan var vel å skifte ut disse setene på alle A330 innen H2 2020. Denne tråden på Flyertalk har noe info om status, men jeg har til gode å finne pålitelig informasjon om hvilke fly/ruter som har ny og gammel konfig. Er det noen som vet?
Det enkleste er kanskje å gjøre en dummybooking hos AC. Så vil du se hvilke fly som per dags dato er satt opp. Uansett er det vel ikke et flyselskap i verden som ikke byttet på materiell for tiden. Videre kan du sørge for å fly til en høy inntjeningsdedtinasjon som LHR feks. Der bruker AC de nye signature setene.
Awardfares bruker vel og å liste opp om det er signature eller ikke når du søker. Har ihvertfall en oppsatt retur fra Montreal til Brussel satt opp med det, mens Cancun til Montreal er satt opp med gammelt opplegg
Står ikke oppført som Rouge og utifra matriell tror jeg det er vanlig AC...time will show...først om det lar seg gjennomføre
På nesten alle flygning fra Canada til typiske feriedestinasjoner brukes tidligere AC maskiner som er overført til Rouge. Ved bestilling av billetter står de oppført som en AC-flight. Når billettene utstedes vil det stå at operated by AC Rouge. I øyeblikket ser det ut som om Rouge har A319/320/321. Det ser ut som de gamle sliterne B767 er utfaset.
Ser på AF at f.eks. FRA-YYZ står med SC (1-2-1) og B777-300ER mens YYZ-LAX står uten og A320. Fant også en flight YYZ-LAX med B787 og SC. Hvilket nivå innen *A vil dere gi AC med SC? Samme som SAS? Bedre?
Jeg har reist med AC B777-300ER YYZ-CPH (1-2-1) gode seter og god mat og alt det som trengtes. Hva er SC? Dersom jeg skulle velge mellom SAS C og AC C nå ville jeg valgt SAS fordi jeg har reist slik med AC. Jeg liker å forsøke selskaper jeg ikke har reist med og ville valgt AC hvis jeg ikke hadde prøvd. Dersom du velger AC gjør du ingen feil.
Hva er sub cutan? Jeg satt litt vinklet i forhold til doktoren … Vi hadde da sittet i AC sin Signature Lounge i 4 timer og fått det vi trengte (og vel så det) … så lite til sub eller cubaner, vi trengte det heller ikke for å sove ..
jeg vil vurdere AC med SC til litt under SAS. Legg merke til at det ikke blir signature Lounge uten revenue billetter. Men hvis det passe seg sånn flyr jeg dem gjerne igjen. Skrittet opp fra AC rouge er formidabelt Bilder og vurdering ligger i mitt reisebrev fra Mexico city og Yucatan.
Signature Loungen i Toronto er den beste loungen jeg noen gang har besøkt (har ikke vært i F lounger), det føltes mye bedre enn Polaris. Veldig god mat og hyggelig betjening og ikke minst avslappende.
Hmm, på hjemmesiden står det dette: Elevate your preboarding experience with the Air Canada Signature Suite, designed exclusively for our Air Canada Signature Class customers travelling to Europe, Asia and South America on an Air Canada flight booked in J, C, D, Z, P booking classes. Air Canada Signature Class customers travelling on Aeroplan flight rewards are eligible for access when booked as a Business Class Flexible Reward.* Når jeg går inn på my bookings på AC sin hjemmeside står det business (flexible) på billettene som er booket med CT og poeng. Kanskje jeg er heldig og får komme inn? Hvis jeg i det hele tatt får reist, da...
Regner med at A330-300 med AC fra London flyr med de nye setene. Men hvordan rangerer dere A330-300 med de nye setene, 787-9 og 777-300 med de nye setene opp mot hverandre? Vi har muligheten å fly med alle 3, ser det er ledig.