Air China business Oslo-Arlanda-Beijing-Bangkok

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Ronny, 20. jan 2019.

1. Ronny

Ronny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, vurderer en reise som nevnt over, men litt usikker på Air China sitt businessprodukt. Noen som har flydd denne ruten eller kun til Beijing før? Gir gode poeng, så det passer meg bra.

2. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flydd med de i business fra Frankfurt til Beijing og tilbake. Fløy da med 747-8 og 777-300. Jeg synes de var helt ok, men ikke på nivå med feks SAS. Hyggelige og serviceinnstilte CC og maten helt ok. Betalte vel ca 12500 kr per pers for FRA-PEK-BKK t/r, noe jeg syntes det absolutt var verdt.
    Hadde 737 mellom PEK og BKK...det var/er 2+2 seter foran, men ingen IFE til hvert sete.

Last edited: 20. jan 2019
  3. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    CA flyr A330 fra ARN til PEK, som er kjipere og eldre enn deres 77W. Men, hvorfor fly CA på betalt billett? Er det så mye billigere? Ville heller valgt SQ, TG eller OZ for å komme meg til BKK. LH også.

flying_all liker dette
  4. Supersergei

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke uvanlig å finne billetter fra ARN til feks BKK t/r for rundt 1300 euro med CA. Det er priser som få av de fire du nevner kan matche. Eneste er kanskje LH som lå på rundt 1400 euro for noen uker siden, da med dårligere opptjeningen i EB enn CA.

5. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Antok det, derfor jeg spurte om prisen. Ser ingen annen grunn til å fly CA den veien :p

Supersergei liker dette
  6. Supersergei

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Sant! Ser nå at man får Qatar til ca 15k fra ARN til BKK, så hvis man ikke må fly Star Alliance så er det et bra tilbud.

KristianR liker dette
  7. Lillegutt

Lillegutt Lonesome traveler

Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    93
    Testet CA fra ARN til PEK i BIZ påsken 2017, hel greit...
    De har en godt brukt A330 med 2+2+2. Grei mat, litt varierende utvalg på IFE.

8. A350XWB

A350XWB Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

Vurderer samme rute i sommer SVG-ARN-PEK-BKK, men ser at de bare har First på PEK-BKK ruta. Havner man da bak gardina selv om man flyr billig biz? Er jo relativt mye billigere enn alle andre *A på samme rute.

9. Supersergei

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man flyr biz så havner man foran gardinen i "first ". Er kun to klasser på CA sine 737, first(biz) og eco.

10. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har prøvd CA sin 737-800 i biz PEK-BKK? Har Thai med 350, men blir det LH F så tviler jeg på at frøkna i huset blir fornøyd med 8.5 timer i PEK etter eventuelt 6 timer i FRA.

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    CA sine 737 har biz type US Domestic First. Det er litt kraftige stresslesser. Går ikke ned i liggende, men er relativt komfortable på kortere distanser (< 6-7 timer). Jeg vil si de hadde vært fint å ha på type OSL - LPA f.eks. Men europeiske selskaper setter ikke opp noe sånt.
    Jeg hadde iallefall ikke vært i tvil. Langt heller noen timer der enn i den traurige loungen i PEK.

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,787
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy CA 737 HKG-PEK, og det var innafor det.
    Som @RoadKing sier så er det som USA domestic F-seter, god plass. Grei mat, og god service.

13. Supersergei

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har. Brede fine seter(2+2) med litt recline, ingen personlig IFE. Fløy 737-8 Max fra PEK-BKK og det samme på returen.

Del denne siden