Air Disruption Compensation

Tråd i 'Nyheter' startet av TJT, 10. jan 2018.

  1. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    BCD Travel tilbyr sine reisende i Europa tilgang på såkalt Air Disruption Compensation. Tjenesten hjelper forretningsreisende å få kompensasjon dersom flyet er kansellert eller forsinket."

    Endelig noen som tar tak i dette! Blir lei av å følge opp flyselskaper med ørten forskjellige prosesser på å få kompensasjonen man har krav på.

    http://travelnews.no/nyheter/bcd-med-ny-kompensasjonstjeneste/
     
  2. afirm

    afirm Veteran Moderator

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    5,835
    Bonuspoeng:
    183
    AirHelp tek vel 25% av pengane du eventuelt får i kompensasjon, so det er vel berre attraktivt for dei som ikkje orkar å styre med det sjølv.

    Sjølvsagt eit greit tilbod, men ein har ofte grei timeløn på å ordna dette sjølv.
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det har begynt å komme e-poster fra TripIt også, med "tilbud" om hjelp til å søke kompensasjon for gamle flighter som har vært forsinket. Ser ut som de har inngått ett samarbeid med AirHelp om dette. Fikk bl.a. en e-post angående en innenriks flight fra tidlig 2016, men takker nok nei til dette "tilbudet" ja.
     
    kaijoar liker dette
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    De mail jeg har fått på dette fra tripit/Airhelp er helt håpløs..
    «flyet ditt til københavn var forsinket med 14min.. du har kanskje krav på erstatning»

    C
     
    mariusbb and Travellingalf like this.
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er tydelig at de desperat fisker etter kunder. Og noen klarer de sikkert å lure. Men normalt sett betaler jo man uansett ikke noe uten at man får kompensasjon.
     
    Chrisbgg and kaijoar like this.
  6. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Den eneste gruppen som generelt kommer fordelaktig ut av å bruke slike tredjepartstjenester er vel dem som ellers ikke ville levert klage i det hele tatt, kanskje fordi de ikke kjenner rettighetene. Kjenner man dem så er det vel langt mellom de gode årsakene for ikke å klage selv? Ekstremt god timebetaling i de fleste tilfeller, såvidt jeg kan skjønne.
     

Del denne siden