BCD Travel tilbyr sine reisende i Europa tilgang på såkalt Air Disruption Compensation. Tjenesten hjelper forretningsreisende å få kompensasjon dersom flyet er kansellert eller forsinket." Endelig noen som tar tak i dette! Blir lei av å følge opp flyselskaper med ørten forskjellige prosesser på å få kompensasjonen man har krav på. http://travelnews.no/nyheter/bcd-med-ny-kompensasjonstjeneste/
AirHelp tek vel 25% av pengane du eventuelt får i kompensasjon, so det er vel berre attraktivt for dei som ikkje orkar å styre med det sjølv. Sjølvsagt eit greit tilbod, men ein har ofte grei timeløn på å ordna dette sjølv.
Ser det har begynt å komme e-poster fra TripIt også, med "tilbud" om hjelp til å søke kompensasjon for gamle flighter som har vært forsinket. Ser ut som de har inngått ett samarbeid med AirHelp om dette. Fikk bl.a. en e-post angående en innenriks flight fra tidlig 2016, men takker nok nei til dette "tilbudet" ja.
De mail jeg har fått på dette fra tripit/Airhelp er helt håpløs.. «flyet ditt til københavn var forsinket med 14min.. du har kanskje krav på erstatning» C
Ja, det er tydelig at de desperat fisker etter kunder. Og noen klarer de sikkert å lure. Men normalt sett betaler jo man uansett ikke noe uten at man får kompensasjon.
Den eneste gruppen som generelt kommer fordelaktig ut av å bruke slike tredjepartstjenester er vel dem som ellers ikke ville levert klage i det hele tatt, kanskje fordi de ikke kjenner rettighetene. Kjenner man dem så er det vel langt mellom de gode årsakene for ikke å klage selv? Ekstremt god timebetaling i de fleste tilfeller, såvidt jeg kan skjønne.