Air France - Medisinsk utstyr i håndbagasje

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Angie, 30. juni 2018.

  1. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring å reise med medisinsk utstyr på Air France sine flyvninger?
    Vi skal reise 9 juli og for 4 uker siden sendte jeg inn en søknad (via kundeservice) om å medbringe medisinsk utstyr på flyet. Dette er medisinsk utstyr jeg ikke kan få tak i på reisemålet og er derfor nødt til å ha alt i håndbagasjen for hele oppholdet, da det er kritisk om bagasjen blir borte.

    Per nå er min søknad fremdeles pending og ikke akseptert. De har uttalt at det normalt tar 14 dager å behandle en søknad. Jeg har ved de siste par tre oppringningene til kundeservice, bare fått beskjed om å ringe tilbake neste dag. Det siste jeg trenger er å bli fratatt håndbagasjen ved sikkerhetskontrollen, da trillekofferten blant annet inneholder 32 små beholdere med flytende væske.

    Noen med erfaring rundt dette?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke flyplasser?
     
  3. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    OSL - CDG - PUJ, Air france hele veien, tur/retur.

    Hjem er det ikke kritisk, da jeg har utstyr liggende hjemme. Da vil håndbagasjen være innenfor kravene for væske.
     
  4. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Det pleier å gå raskt å få svar fra de fleste store flyselskap når jeg bruker de kanalene vi på reisebyrå bruker. Stort sett en dag eller tre når flyselskapene har fått den info de ber om, noe som ikke alltid er lett å finne ut av
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Vær klar over at selv om flyselskapene sier ja til at du kan ta det med ombord, har de ingen myndighet over sikkerhetskontrollen. Sørg derfor for å ha grundig dokumentasjon fra lege. På utenlandsk.
     
    Angie, Shyneno and Edvard like this.
  6. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en medisinsk attest som er på engelsk/nederlandsk/spansk/fransk og tysk. Pluss at jeg har ett lite id kort som fremvisning i tillegg som spesifiserer min tilstand. På OSL så kan jeg betale kr 750,- så får jeg assistanse gjennom sikkerhetskontrollen, men synes det virker litt bortkastet.

    Siden operasjonen i fjor har jeg bare hatt kortere opphold i forbindelse med flyreisene, så da har jeg holdt meg innenfor 100ml grensene. Det er første gangen jeg har dette behovet og er da litt ekstra spent.
     
  7. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er litt bekymret for at flyselskapet ikke har fått med seg alt av utstyr jeg må ha med meg, da alt ble tatt over telefonen. Er derfor litt redd for at sikkerhetskontrollen vil ta fra meg deler av utstyret. Vurderer derfor å ha med back-up i bagasjen som sjekkes inn, just in case.
     
  8. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Tok du det på telefon bør jo den i Air France du snakket med ha fått med seg det viktigste :)
     

Del denne siden