Jeg skal returnere fra BKK til nordlige strøk, og den rimeligste varianten i business er en connection via enten dehli eller bangalore med air india (4.5timer), så videre med LH. Jeg er dessverre låst på datoen. Jeg misliker routingen allerede da jeg vil ha mest mulig tid på langdistansen i et strekk mtp soving. I tillegg er jeg skeptisk overfor air india, men har aldri brukt dem. Erfaringer? Erfaringer med connection i india?
Har flydd i betalt business med dem tur retur en gang i 2018 fordi de var mye billigere enn andre. Vil si det opplevdes også som lavkost selv om det fortsatt var business class service. Det var i en sliten og skitten kabin med så harde seter at jeg knapt sov noe som helst. De var enormt forsinket før avgang fra UK med teknisk problem som de løste etter 2,45 timer, akkurat så de slapp EU261. Heldigvis er det nå så lenge siden at jeg hadde fortrengt minnet, bortsett fra at jeg fortsatt husker at alle passasjerene inklusive oss i business måtte vente med å få lov til å deplane til kapteinen hadde gjort det . Jrg ville holdt meg unna Air India og forsåvidt ethvert indisk flyselskap.
Trur Air India er bedre enn i 2018, TATA group har tatt over selskapet og har store planar. https://liveandletsfly.com/air-india-787-business-class/ Finns fleire reviews frå 2023 som seier at det ikkje er så ille.
Reiste med Air India i business nå i september. Det var da fra BOM til LHR, etter å ha ankommet BOM fra SIN. Det sto en representant fra AI og ventet på oss når vi kom av flyet fra Singapore, og geleidet oss gjennom dokumentsjekk og helt frem til sikkerhetskontrollen. Loungen i BOM var grei nok, med buffet, dusj og greie lenestoler for en kjapp hvil. Setene i business er kanskje ikke de mest komfortable, men fikk greit til å sove noen timer på vei til LHR. Hadde heldigvis med egen laptop for underholdning, ettersom IFE var relativt dårlig og uresponsivt. Maten var derimot veldig god, og servien var upåklagelig fra flight crew. Dessuten var det et riktig så fint amenity kit fra Tumi Alt i alt var opplevelsen grei nok, og jeg har allerede bestilt ny tur med Air India til neste år - riktignok i F.
Reiste med AI i mars og CPH- DEL og må si at både servicen og maten var veldig god. Hadde derimot 14 timer i DEL før turen gikk videre til BKK. hvor bagasjen ble 7 dager forsinket og når den kom fram var den stappfull i fugleskit. Loungen i DEL var helt OK, og maten var nydelig. De hadde også en bartender som var litt kul og lagte litt liv når han mikset drinker. Kudos til han. På returen hjem fløy vi SIN-BOM og der i transit måtte vi vente 50 minutt bare på å få komme oss gjennom en tom sikkerhetskontroll. Mye folk kom og gikk. og det hele fremsto som en smule kaotisk(gjerne litt representativt for India?)
Takker for svarene, har og lest review sitert her. Er litt lunken enda. Takker og for infoen at man må gjennom secu igjen under transitt.
Selv har jeg blitt sittende fast i security på en transit, da selskapet som skulle ta meg over ikke hadde ansatte på flyplassen så lenge før avgang. Noe som gjorde at jeg ikke kunne" tas over" fra Thai. Når de først kom gikk prosessen enkelt og det ble lounge før vi fløy videre. har booket AI F 2 strekker til Februar. så da kommer det litt mer info om hvordan ståa er for tiden.
Fløy BKK CPH i oktober. Forsinket fra Delhi, vedkjenner seg selvsagt ingen komp selv om de sa de skulle. Utover det. Setene, samme som de eldre hos TK, ikke superfreshe eller rene, men greit med plass. Personalet var det ingen ting å si på, bydde på, og veldig hyggelige. Maten, om man går for indisk og liker dette, absolutt hyggelig, og de har greie bobler etc. Så om prisen er grei ift andre, flyr jeg nok de igjen, men betaler gjerne 1000 mer for en annen også. Så alt i alt, om prisforskjell er enorm, så AI. Lounge i Delhi, ikke all verden heller