Allianse og statusopptjening, beste businessklasse eller raskeste vei?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OttoL, 09. juni 2020.

1. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    SQ er bra. Jeg liker nok QR bedre, men det er jevnt. Hvis du ikke ser forskjell på 1-2-1 layout og lukkede suiter, og 2-3-2 layout uten privatliv eller seter som kan legges helt ned, ville jeg uansett ha spart pengene og gått for premium economy :)

Nå har jeg aldri flydd BA Business, men du sitter vel flere i bredden der enn du gjør i SAS Plus? Det er jo også et godt argument for å velge noe annet.

For å sitere en annen fra forumet her "BA Club World er sannsynligvis en av verdens beste premium economy-produkter".

Insomnia4u and RoadKing like this.
  2. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    For min del er det en av fordelene med BA at de tar betalt for setereservasjon for de som ikke har status i business. BA har også gratis setereservasjon hvis du kjøper full flex billettene i C, så man har jo et valg. Dette gjør jo at det som oftest er gode seter ledige når jeg bestiller billett, også når det er tett opp mot avgangen. Så jeg håper de fortsetter med dette. Er jo helt klart noe som favoriserer statuskundene til BA.

Er ikke enig at man sammenligner BA Club World med premium economy. Jeg flyr som regel 747 eller A380 i CW og når midtdeleren er oppe mellom setene får man et lite rom for seg selv når man sitter ved vinduet. Jeg opplever heller ikke at det er trangt i setet og man har full bredde til beina også (ikke en liten hylle til beina når setet er i 180 grader posisjon) Og så er jo som du vet seteoppsettet helt annet i Club World enn i SAS Plus, så kan ikke bare telle antallet.

flying_all liker dette
  3. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Ville bare gi en heads up på at det ikke er QSuites på alle avganger til fra SYD :)

4. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Sammenligningen var selvsagt ikke reell, men jeg står inne for at Club World ikke når opp til de beste Business class-produktene og er moden for en oppgradering. Det har vel BA skjønt også iom at de kom med Club Suites. Det harde produktet er heller ikke det eneste som betyr noe.

Jeg er helt enig angående det med status, for meg er det bare en fordel, men det er likevel en noe uvanlig praksis.

Del denne siden