Alternativer til FlightDiary

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av lMartin, 08. juni 2016.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Bruker Flightdiary.com, mest for gøy og for å ha en oversikt over hvor mye, hvor langt og hvor ofte jeg flyr, og andre morsomme stats.

    Jeg synes den virker litt primitiv, den er håpløs på mobil og det finnes ingen app. Noen som har noen gode alternativer? Gjerne med importmulighet?

    Skulle tro dette var gjennomdiskutert på et sånt forum, men jeg fant faktisk ingen dedikert tråd for dette temaet i farta, skyt meg om jeg ikke har lett godt nok :rolleyes:
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Liker Flightdiary best av de jeg har prøvd.

    Synes mobilversjonen funker greit, jeg.

    Openflights og Flightmemory er to andre alternativer.
     
  3. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg liker også Flightdiary best av de jeg har prøvd, men nummer to for meg er en som Jan Fredrik glemte å nevne, men som er i signaturen hans, Jet it up. Jet it up blir også ganske aktivt utviklet virker det som, så jeg har håp om at det blir bedre. Man kan også legge inn bilde av boarding-pass der.

    Ellers er jeg fan av ideen bak openflights, at det er open source, dataene er "frie" og kan eksporteres lett, fullt, og helt, men openflights-siden er veldig dårlig. Men jeg bruker det som en "source of truth" for data, og tenker på det som en backup. Som en bonus importerer Openflights også faktiske takeoff/lande-tider fra TripIt, forutsatt at man er pro-medlem av TripIt.

    Selv legger eller importerer jeg altså alt inn i Flightdiary, Jet it up, og OpenFlights. Har prøvd Flight Memory, men jeg synes det ble som en gammeldags, verre, versjon av Flightdiary.
     
  4. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker Flightmemory fordi det var den jeg startet med. Har den som "fasit", men synes layout, kart og statisikker er meget gammeldags. Den er visstnok Tysk, og det ser ut som løsningen har sitt opphav i DDR.

    Ønsker en løsning som er kombinert med live logging av flyturen (ja, dette er nerdete). Jeg bruker en skikkelig dårlig app som heter My Travel Meter for å følge fart, distanse, høyde og rute. Hvis en slik app hadde fôret min reiselogg med data, hadde det vært optimalt.

    Det helt optimale hadde vært en app/site som hadde fungert om en dagbok med logging av alle bevegelser og reiser, innlegging av bilder og fakta, og som hadde presenter en tidslinje eller logg som var grafisk skikkelig sexy. Finnes dette? Hvis ikke, hvem vil lage det? Jeg stiller gjerne som "creative advisor"
     
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Som utvikler synes jeg dette høres ut som et spennende prosjekt @Edin , jeg kunne godt tenkt med å lage dette, men for øyeblikket er det dessverre lite tid til å jobbe med private prosjekter...
     

Del denne siden