Flyselskap: Singapore Airlines Klasse: First Strekning: AKL-SIN Reisen gjenomført: Mars 2018 Amenity kit: Lalique (unisex) Innhold: Det berømte "ikke-for-bruk-på-fly"-lyset, body lotion, lip palm, såpe og pose for å ha små beholdere med væske i. Resten finner man på doen. Vurdering: Stillig design. Kona kommer til å få innholdet og jeg beholder veska. Hun har Salvatore Ferragamo fra Asiana og er godt fornøyd. For min del vil Jil Sanders vil få tøff konkurranse.
SQ får amenity kit i Business class. https://mainlymiles.com/review-singapore-airlines-new-amenity-kit https://www.executivetraveller.com/news/singapore-airlines-business-class-amenity-kit https://onemileatatime.com/singapore-airlines-business-class-amenity-kits Det var ikke savnet og vil heller ikke bli brukt. Derimot likte jeg de små, lette, supertynne posene du fikk i Economy før. De var geniale for å lagre småting.
Forsåvidt enig, ikke noe jeg savnet og det fungerte egentlig greit å plukke det man trengte på lavatory. Mer miljøvennlig og mindre sløsing. Ser ofte 90% av innholdet forblir ubrukt og hele greia blir slengt i en eske i boden når jeg kommer hjem. Kan ikke helt se at det er så mye verre av smittevernhensyn heller, men mulig jeg tar feil her. Men for all del, alltid hyggelig med en amenity kit, særlig om man ikke flyr så ofte. Har fremdeles 2-3 av typen du nevner i kofferten til oppbevaring av diverse småting men ser de begynner å bli slitt. Har allerede måttet kaste et par av dem som det gikk hull på eller revnet i sømmene.
Når først jeg var inne i tråden... Flyselskap: Thai Airways Klasse: Royal Silk (Business) Strekning: OSL-BKK Reisen gjenomført: Desember 2019 Amenity kit: Lacoste Innhold: Hair Brush, Toothpaste, Mouth Wash, Toothbrush, Lip Balm, Moisturizer, Item List
Flyselskap: Thai Airways Klasse: Royal Silk (Business) Strekning: BKK-OSL Reisen gjenomført: Januar 2020 Amenity kit: Mandarina Duck Innhold: Hair Brush, Toothbrush, Toothpaste, Mouthwash, Lip Balm, Moisturizer
Noen år siden siste post i denne tråden, men er vel relevant å fortsette i stedet for å åpne en ny. Registrerer at SAS har byttet ut mappen i bis med en sammenrullet skopose. Jeg bruker disse skoposene både til sko og skittentøy og annen lagring når jeg er på tur, så jeg er positiv. Men det er jo selvsagt også påvirket av antall toalettmapper på lager. K
De har et par forskjellige utgaver. I tillegg til skoposen har de en skittentøyspose (med sånn netting på den ene siden) og en vanlig toalettmappe. You gotta catch 'em all!
Jeg har et problem. Det skyldes sikkert en sparsommelig oppvekst for lenge(?) siden i Nordnorge hvor man ikke kastet ting som var brukbare. (Og da ble det båret ned i fjæra slik at floa tok restene. Som sagt lenge siden ) Problemet er at på hver eneste tur kommer disse damene, ja for det er stort sett damer, og gir meg og pointearner en slik toalettmappe. Gjerne i gilde farger og med masse rart innhold. Og man er jo lært opp til å være høflig og si ja takk, igjen noe som henger i fra gamle(?) dager. Å legge dette igjen er jo uhøflig og det ønsker vi ikke å være. På siste tur hadde vi med hjem åtte røde, gule og grønne mapper som et ekempel. Siden ingen av oss driver med hoarding (vel, jeg kanskje litt, skylder på Nordnorge…) så fylles det raskt opp og man må dessverre kvitte seg med de velmente gavene. Vi orker ikke å bruke Finn eller lignende, men vet ikke om slikt er risikoavfall eller hvordan sortere en haug med mapper. Og så er det for langt ned til fjæra her på Nardo. Hva gjør egentlig folk med alt rælet?
Vi tok det ned i fjæra og brente det som brente … resten tok måsene og floen. Større ting kjørte vi inn i Gryllefjordbotn og brente i fjæra der, inne i botn bodde det jo ikke folk. Vi tar høflig imot, åpner og sjekker om noe kan brukes. Sokker brukes ofte … fruen studerer kremer og sånt og tar med hvis det er av interesse. Selve mappen med «restene» legges igjen dersom en ikke kan brukes til noe, jentebarnebarn i alderen 2-7-9 liker slikt … De små sorte posene med glidelås SAS hadde i gamle dager bruker jeg til ladeledninger og adaptere og plugger osv.. Ellers har vi en skuff med uåpnete mapper ….
Jeg tar med noen mapper, hvis de er fine. Resten lar jeg ligge igjen. Har for mange allerede. Har tidligere benyttet denne tråden med hell: https://insideflyer.no/forums/threads/insideflyers-donasjonstråd.7229/page-16
Høres veldig kjent ut. Kommer fra en anne fjord ikke langt unna. Våre barnebarn er tvillingutter i fireårsalderen. De har nok et annet forhold til slikt. Hvis de får tak i leppepomade, fuktighetskrem og andre kjemiprodukter blir det nok brukt til å male vegger, skyggelegge vinduer og bone gulv med. Og gjerne et strøk i taket også. Vi har bodd i samme huset i over tretti år, og jeg har reist hele tiden. Her er det nok litt mer enn bare en skuff, ja
Jeg gir bort dem som premier/gave i diverse sammenheng. Husker ei venninne av meg fikk ANA sin F-amenity kit nylig, hun ble sjeleglad! Jeg personlig liker ANA sin samsonite amenity kit bedre, så den har jeg beholdt og brukt helt siden jeg fikk den.
Heng dem på dertil egnet formål, skaff noen klistremerker med nummer - fortrinnsvis 1 til 24, dytt litt snop eller andre småsaker i hver av mappene, og vent til desember for overrekking til barnebarna, ett stykk gjenbrukbar gave-julekalender
Reisefølge 2 stjæler med seg sine egne mapper. Frekk som hun er. Reisefølge 1 beholder alle sokker. Dvs at alle sokker fra alle mapper går dit. Ellers kaster og rydder jeg mappene på flyet. Jeg beholder. god håndkrem. De ligger i en skål på badet og er til etter toallettbesøks smøring. alle lip balms blir med hjem og brukes før/etter sykkelturer og på ferier. Tannbørster brukes enten ombord eller de blir med hjem om de er fine. for bruk på fly som ikke har toalettsaker ombord. Større tuber med tannkrem blir med hjem og går oppi toalettmappen som er med i kofferten eller den jeg har med i håndbagasjen. "alt annet" som kan være opp? Bruker en fin penn eller to på jobb. av metall osv. Et sysett er med i kofferten. Ellers kastes det ofte børster, skohorn osv. Selve mappene har gått til litt div familiemdlemmer. og en kompis som har ønsket seg. Men de fleste kaster jeg. Eller oppgraderer, feks liker jeg godt den gjennomsiktige mappen fra LH F. så ønsker meg fler sånne.