Vil tro at om man bruker AmEx Platinum Card årlig for opp mot 2 millioner NOK i flere år og kan vise til dette, vil nok AmEx Norden kunne være behjelpelig med å få deg over på ICC AmEx Centurion Card (Black Card).
Når det er sagt, jeg sliter med å se verdien av Centurion Card opp mot Platinum Card. For det første må man regne med en kostnad på 40.000,- til 50.000,- første året for å få kortet (årsavgift og innmeldingsavgift). Årene etter koster kortet årlig 20.000,- til 25.000,- bare for å ha det.
I tillegg er fordelene med kortet sterkt vannet ut siden det var på "topp" fordelsmessig for en del år tilbake og det er lite eller ingen ting som tyder på at dette vil reverseres. Bling- og flash-faktoren er selvfølgelig der for de som er opptatt av dette, men er årlig verdi av dette opp mot 25.000,-?
For meg er det ikke det, men det er meg og andre vil helt sikkert vurdere det annerledes.
Jeg bruker mitt Platinum Card for ca. 1.000.000,- årlig og vil uansett slite med å kvalifisere i form av årlig forbruk. Om de ser på historikk (antall år som medlem, forbruk pr. år i 19 år + og betalingshistorikk) kan jeg muligens få en invitasjon den veien, men til en kost på 40.000,- til 50.000,- for første år og så nye 20.000,- til 25.000,- pr. år etter det, vil jeg aldri velge å bli Centurion Card-medlem.
Last edited: 20. febr 2019
ina and sam11net like this.