American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Og i samme ånd, hva er gebyrer for flybilletter?

2. oddmartinsn

oddmartinsn Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Er det fastlåst på minimumsinntekt? Ligger ikke så langt bak.. Andre kredittkort som gir gullstatus i hotellprogrammer?

3. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Selectcollection.com

Jeg har ikke bestilt flybiletter via dem, erfaringsmessig er det altid billigere å bestille direkte via nettsiden, jeg vet om ingen spesiell fordel platinum card i norge skal gi ved booking av flyreiser.

Har booket flere fhr deals via en agent der. Selectcollection er også en virtuoso agentur, som kan være av fordel ved pakkereiser hvor fhr ikke er tilgjengelig (selv om dem ikke reklamerer med dette).

4. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Noen her som har hatt telefonkontankt med concierge etter norsk stengetid? Hadde en ubehagelig opplevelse da jeg bare havnet i en antagelig kø med en waiting-tune uten at jeg fikk vite hvilket plass i køen jeg hadde eller hvor jeg egentlig hadde havnet. Etter 3 forsøk over 40 min ga jeg opp. Ikke akkurat en "alt ordner seg" følelse når jeg trenger noe fikset på reise adhoc om natten... Conciergen i norge hadde ingen forklaring på lager..

5. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Til info.

Ser at det har kommet en "Chat med oss"-funksjon på americanexpress.no

Når jeg klikker på den, er den ikke mulig å åpne enda, men vil tro dette skjer i løpet av kort tid.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Den funker den. Virket utmerket for meg i går da jeg hadde en sjekk med dem.

7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har de hatt AMEX Platinum en god stund i Norge, og jeg er fortsatt dypt skuffet over hva de virker å kunne tilby utover det man får hos SAS "Plat". Nettsidene er rotete bygd opp (med god grunn tror jeg), slik at det er vanskelig å se nøyaktig hva fordelene er, bortsett fra at de gir "unike opplevelser" :rolleyes:

Chat hevdet at reiseforsikringen i kortet kun gjaldt om reisen var betalt med kortet.. Og ante ikke om familie var dekket... Jeezez..

5000 i året for hva? FHR er eneste fordelen jeg virkelig kunne tenkt meg.. CC Gold = meh.. Og jeg tror ikke på chat'en, så man har vel en OK reiseforsikring også?

Hva er det jeg går glipp av?

8. Mrkontiki

Mrkontiki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Sant det AMX plat er en tirst historie i Norge! Hadde heller kjøpt meg bonus poeng for 5000 kr om jeg likevel kvitte meg med 5tusen!

9. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Helårs rf uavhengig av kortbruk for husstanden. Chatten har ikke peiling. Dnb må nok ta i for at jeg skal forlenge kortet neste år.. vi betaler samme pris dom uk/tyskland etc. og får betydelig mindre..

10. odden

odden Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

Noen som vet om det finnes en mulighet for å handle bil med amex (Toyota Norge)?
    Eventuelt om det er mulig igjennom paypal?

Om noen har vært borti tanken før, si ifra!

Christoffer

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Style auto vestby har sagt ja til kjøp av bil med Amex. Men maken på useriøs forhandler når noe går galt skal du lete lenge etter. Kjøpte bil på Gumpen med Mastercard for et par mnd siden ;) Fint når det datt inn 50 tusen EB poeng rett etterpå :D

odden and RoadKing like this.
  12. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.. What the heck.. Tok og bestilte det, så får vi se..

Reiseforsikringen er god og lett verdt en 1000,- i året. Leiebilforsikringen er også veldig bra og dekker MYE, herunder krav opp til 1.000.000 USD.. Lett verdt mange hundrelapper i året. CC Gold = Meh.. FHR er lett verdt en del! Me like! Conciergen skal være veldig bra, så kanskje de kan hjelpe meg med bord et par plasser hvor jeg ikke har klart det selv. Vi får se..

Virker i tillegg som om de den siste tiden gjør en del for å videreutvikle kortet, så kan jo ha det en stund for å se..

Chrisbgg liker dette
  13. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

Noen som har erfaring med hvor akseptert American Express er i Skopje, Makedonia?

Jeg tenker da først og fremst i forhold til butikker, restauranter, barer, hoteller og taxier?

Jeg har forsøkt å Google litt, men kan vel ikke si at jeg ble veldig mye klokere?

Har noen vært der før og kan uttale seg om dette?

På forhånd takk for hjelpen.

Last edited: 30. mai 2016
  14. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hva fordelene hos flyselskapene skal være? Siden dem annonserer med at disse skal gjelder uansett service klasse, er det vel ikke det samme som amex international airline program? Medlemsservice selv kunne ikke svare på det og sa bare at det er såpass forskjellige fordeler at det er avhengig av turen??

15. lobster

lobster Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    @Jørgen Hvordan er førsteinntrykket? Vurderer å slenge inn en bestilling selv, men klarer ikke helt se om det er verdt årsavgiften. Forstår jeg det rett med at det er DNB Reise Best som er inkludert i kortet?

Er ellers det noen som opplever conciergen som bedre enn DNBs ordinære concierge i SAGA-programmet?

16. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Leser jeg det riktig at innhenting av reiserute har grense på 40000kr?

Da nærmer det seg nyttig, men dette beløpet er i de fleste forsikringer altfor lavt hvis man flyr IC, og spesielt i Business og ønsker/trenger samme ved problemer.

18. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Til info.

American Express var sånn passe å bruke i Skopje, Makedonia. Hotellet jeg bodde på aksepterte AmEx og det samme gjorde noen restauranter, men det var også veldig mange steder som ikke tok AmEx. MasterCard var det stort sett greit å bruke (som vanlig).

19. Stigoo

Stigoo Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Gir kortet gullstatus i hotellprogram?
    Kva skal til?
    Må ei søkja det enkelte hotellprogram for å få dette ?

Helsing ein uvitande?

leeds1979 liker dette
  20. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Man får Club Carlson Gold..

Også ser det ut til at de har meldt meg inn i Shangri-La med Jade-nivå, men dette er ingen fordel jeg har fått noe info om enda..

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden