American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    For min del har concierge service vært suverent når jeg har reist til steder jeg ikke har vært før og hatt behov for å reservere middag eller annet kveldsarrangement. Det har funket svært bra. Annet ordner jeg selv, så for min del er en slik service ingen faktor i valg av kort.

2. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Blir mer som en som googler for deg når du er på farten og ikke har tid eller 3g selv. "Når stenger applestore NYC? "

Men å forvente at man får noe ekstra, nei det er ikke min erfaring. Synd, for det kunne virkelig løftet tjenesten.

RoadKing liker dette
  3. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Man får kun EB poeng hvis man tegner AMEX SAS EuroBonus kortet, ikke AMEX Platinum som denne tråden er om :)

4. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Beklager, det var veldig viktig at du sa!

5. SloMo

SloMo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Amex Plat har fungert veldig bra for meg. Tok 2 uker for å få registrert inn i Club Carlson, så kom Melia etter noen få ekstra dager og til slutt Shangri-La og HiltonH. Fikk Golden Circle pakken fra Shangri-La i posten i dag(kort, reise tags, noe info leaflets).

Ikke testet HH, Melia og Shangli-La ennå, men kjørt 2 oppgraderinger via Club Carlson. Bestiller rimeligste rom vie en eller annen booking tjeneste, og viser ClubCarlson kortet ved innsjekk - automatisk oppgradering og veldig god service.

Kjørt Hertz leie bil i 2 omganger( 1 uke og 2 uker) og spart kraftig i forhold til andre tilbud jeg har undersøkt, spesielt med tanke på Leiebil forsikringen som er inkludert i Amex.

Har også brukt Concierge til å skaffe billetter til Formel1 i Singapore til helgen, samt for å fikse bil og hotell. Fungert veldig bra. Til sammenlikning, en kollega av meg har Amex SAS Platinum kortet og forsøkte også få billetter til Formel1. Han fikk bare beskjed om at de hadde for mye pågang og ikke kunne hjelpe ham.

Tips ang Concierge er å kontakte når Norge er åpent. På kveldstid og i helger routes man til UK, og der er det ikke like bra service - synes ihvertfall jeg.

Chrisbgg, miura and FastLane like this.
  6. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Har du AX Plat via DNB eller ICC?

7. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Må vel være den norske når han snakker om norsk concierge. Jeg har sendt mail angående disse hotellfordelene, da jeg ikke viste om dem heller. (Bortsett fra CC). Melia og Shangri La river nå ikke fra stolen, men man tar dem selvf. med..

8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    445
    Bonuspoeng:
    83
    Noen som kan bekrefte at at en får alle disse hotellfordelene med norsk Platinum? Har selv ICC, om en får alle hotellfordelen med norsk er jo det enklere.

På den amerikanske FHR-siden star det ofte mange hoteller med tilbudskode (f.eks tre netter for prisen av 2). Noen som har lykkes med å bruke disse kodene når de har booket FHR gjennom det norske platinumkortet? ICC forstår ikke hva du snakker om...

9. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Conciergen ved om ingen hotellfordeler utover det som er annonsert. Altså ikke hilton, shangri la osv.

Når det gjelder fhr tilbudene kan amex travel fikse det. Ikke alle tilbud er tilgjengelig utenfor usa og de fleste gjelder bare i visse perioder, selv om dem annonseres året rundt på nettsiden.

10. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan er det mulig at The platinum har ikke kjøpsforsikring eller internetforsikring mens gold og sas platinum har de?

11. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Disse forsikringene leveres via affinion, som står bak kundeservice ved AMEX gold og SAS platinum. Det er kanskje litt merkelig at det ikke fins slike forsikringer ved norsk platinum, men samtidig er jeg glad at ikke affinion har noe med kortet å gjøre..

12. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hvorfor ikke?

13. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har SAS kortet og syns concierge var dårlig og travel service elendig.

14. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Er concierge på sas kortet samme som SAGA DnB?

15. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Det er samme Concierge på AmEx SAS Platinum som på AmEx Gold Card og DNB Saga-kortene. Mener å vite at de bruker samme Concierge på DNB Privat Banking også. Selskapet de bruker er Affinion International. Jeg var veldig fornøyd med de da jeg brukte de som AmEx Gold Card-medlem.

Skal dog sies at som AmEx Platinum Card-medlem er jeg enda mer fornøyd med denne Concierge-tjenesten. Den betjenes av Quintessentially.

miura liker dette
  16. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bekrefte at DNB Privat Banking også benytter Affinion International. Skal man ha 24/7 Concierge Service via DNB, må man ha American Express Platinum Card (ekte, ikke SAS-versjonen).

miura liker dette
  17. kalvenklein

kalvenklein Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg søkte om SAS Amex kort og fikk dette innvilget.
    9 September fikk jeg mail hvor det stod blandt annet:

Velkommen som medlem og kortinnehaver av SAS EuroBonus Premium Card. Kortet kommer i posten innen 12 dager og PIN-koden kommer i egen forsendelse.

Nå 11 dager senere tar jeg kontakt og etterlyser kortet, får jeg beskjed om at de mangler signatur på søknaden. Jeg er 99,9% sikker på at jeg signerte dette elektronisk før jeg fikk denne mailen.

Det jeg nå må gjøre, er å printe ut et nytt søknadsskjema jeg fikk etter å ha snakket med dnb chatten, fylle dette ut på nytt, signere og sende inn per post.
    Kan det stemme at dette opplegget er SÅ dårlig???

18. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Må si jeg er særdeles imponert over Concierge Servicen til American Express The Platinum Card.

Sendte de en mail i dag og ba de skaffe meg bord på en restaurant i Oslo på lørdag som var "full" når jeg undersøkte.

De fikset det uten noe stress og på ønsket klokkeslett.

De har helt klart noen kontakter som jeg ikke har.

Topp service.

miura and Petter B-C like this.
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel hele forretningsideen i et nøtteskall :)

20. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ser i en blogg at de med ekte Amex Platinum får gratis/inkludert Priority Pass Select (ubegrenset loungeadgang for seg selv) og at de i tillegg kan nominere(?) andre til å kunne kjøpe sitt eget PPSelect for kun ca. 175USD. Fullprisen for tilsvarende direkte fra PP er hele 399€ så 175$ er jo en solid rabatt.
    Er det noen her inne med ekte Amex Platinum som har muligheten til å selge meg en slik mulighet? Det hadde blitt satt stor pris på :)

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden