American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge det er SAS Amex Platinum du mener (egen tråd), så får nytt medlem 20.000 istedenfor 12.000, mens du som verver får 5000 uavhengig hvilket kort vedkommende får innvilget.
     
    RoadKing liker dette
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Kan svare litt selv. Amex har egne fares, men de er ikke bra. Business I fare var 50kr billigere men hadde høyere avbestilling og endringsgebyr enn vanlig Emirates fare.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Takker, sorry for feil tråd.
     
  4. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    fint at amex sendte hele kunderegister i form av email til alle som mottar platinum newsletteren... utrolig useriøst
     
    RoadKing liker dette
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Skrell fra Quintessentially det der ja. Ser ut som det ikke bare omfatter Amex Platinum-medlemmer.
     
  6. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Helt håpløst!
     
  7. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Og månelyst ble det.. ble belastet 600 kr for Gold-kortet. Kontaktet kundeservice og de insisterte på at det ikke var noen praksis eller kampanje med 75 % rabatt. Jeg måtte trekke frem screenshot'en og da beklaget de at jeg hadde blitt "feilinformert". Pga. dette skulle jeg få 75 % dette året, men fra neste år ville det bli 50 %.
     
    Upsaker liker dette
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Så på fakturaen for siste måned, og så denne:
    "
    Hotellfordelene endres fra 1. januar 2017

    Følgende hotellavtaler opphører: Small Luxury Hotels, Relais & Chateaux, Design Hotels og Jumeirah. Fine Hotels & Resorts videreføres og utvides i antall. Carlson Rezidor Hotels- avtalen videreføres også."


    Nå har ikke dette så mye å si, men det gjør et syltynt tilbud enda dårlige.
     
    Last edited: 17. nov 2016
  9. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Aldri benyttet meg av SLH eller de andre. Men FHR er jo meget bra. Syns heller det er litt tynt med medlemskap hos noen andre. F.eks. SPG. Det skal også nevnes: https://hcdigitaldirectory.com/ som jeg ikke var klar over fra før.
     
  10. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Kan rapportere at vi ikke har tilgang til amex preferred seating program. Videre at quintessentially benytter seg av vanlige bookingskanaler når det gjelder konsertbilletter og at dem bruker en agent ved billetter som er vanskelig å få tak i, men dette har da sin pris. Jeg har forhørt meg litt med dem da jeg skal til NY og tenkte på broadway.
     
  11. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Du sier at Amex Norge ikke får tilgang til pre-sale og preferred seating til Broadway igjennom ticketmaster.com?

    Det var da ergerlig. Spurte en Amex-fyr på Gardermoen om dette en gang som sa at han ikke var sikker på hva SAS-kortet ga, men at han var nokså sikker på at "vanlig" Amex Gold+ ville gi tilgang til de "bonus-godene" på nettsider osv som er generelt markedsført til de med Gold Amex.

    Der forsvant en av hovedgrunnene til at jeg satt her og vurderte å søke på et "vanlig" Amex...
     
  12. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vil nok tro at den vanlige ticketmaster.com presalen er tilgjengelig, siden denne er åpen for alle som holder et amex kort. Jeg vil også huske at amex Norge annonserer med dette. Det samme gjelder dog ikke american express preferred seating (som krever at man skriver inn en kode som står bak på US/UK amex platinum).
     
  13. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha sett litt mer på dette kortet, så er jeg ikke veldig giret, mye pga veldig mye bedre kort i sverige(dog kan jo ikke vi få det, men samma det)
    Men tok kontakt med DNB, som så satt meg i kontakt med Concierge, merkelig nok.. For å opplyse om at jeg var giret på kortet, men at de da måtte nærme seg det svenske kortet, for at det skulle være aktuelt. Møtte først på en lite samarbeidsvillig type, før jeg dagen etter fikk en mail fra en annen, som takket så meget for tilbakemeldingene, og skulle bringe dette videre til rette vedkommende i DNB, om de store forskjeller mellom norsk og svensk.. Dog lovet han ingenting...

    Men kanskje det hjelper om flere her inne kan sende over en liten tanke, om at det ønskes forbedringer...

    Jeg er "forhåndsklarert" for kortet med Saga Plat, men pt ønsker jeg ikke kortet..

    Var spesielt på hotell jeg var litt oppgitt av forskjellene,
    Norsk: CCG og FHR
    Svensk: CCG, HHG, FHR, Melia Gold, Shangri-La Jade, Scandic Friends 3rd floor og Starwood Gold... ..

    C
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med du. Har kortet, men kommer til å telle på knappene ved neste årsavgift. Legg til OSL Lounge, Starwood Gold og Scandic så er det et bra kort.
     
  15. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Fordelene på hotell går uavhengig av antall døgn pr. år?
     
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Det er ikke statusmatch..

    Jeg har Avis Presidents club gjennom banken, og der har jeg aldri leid bil..

    C
     
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Smelle inn en mail du også da.. Så kanskje det skjer ting :p

    [email protected]
    [email protected]

    Fyr løs! :p

    C
     
  18. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tar det før kortet kommer i posten?

    Jeg søkte fredag og signerte også med BankId samme dag. Mandag kom avtalen i posten, hvor det stod at avtalen var signert med BankId og vedlagt fant jeg en svarkonvolutt. Jeg stusset over det hele og tok kontakt med Amex på chatten. Joda, alt var i orden. de manglet bare signatur fra meg????? Så nå har jeg signert og returnert avtalen. Det stod i mailen at det var ca 2 uker leveringstid på kortet. Håper at det er worst case....

    CT er grunnen til at jeg skaffet meg kortet. Har vært trofast SAS MC bruker til nå. Har holdt igjen på mye via trumf/sas shopping i påvente av kortet :cool:
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Det tok en liten uke før jeg fikk pinkode og så 7-10 dager til før jeg fikk kortet. Overraskende lenge :)
     
  20. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Æsj, det er lenge. Håpet det kanskje gikk litt raskere. Blir jo utålmodig når man først har bestemt seg. Jeg ønsker raskest mulig opptjening til CT. "Flaks" at jeg er i den sosiale komiteen på jobben, for da kan jeg legge ut for festlighetene med amex og få det refundert av arbeidsgiver kort tid etterpå :)
     
    Nanping and Travellingalf like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden