American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Pussig, jeg har alltid fått ting kjapt fra AmEx. Nå senest mitt nye med EBD på.
     
  2. FlightGame

    FlightGame Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hva står ICC for?
     
  3. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    International Currency Card. Alle transaksjoner går i dollar eller euro.
     
  4. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med å finne ut en ting når det gjelder Amex-Gold.

    1. De 50.000 poengene de gir i velkomstbonus, kan jeg tjene denne bonusen flere ganger?
    2. Hvis du kan få nytt kort å tjene velkomstbonusen flere ganger, hvor lenge må jeg vente mellom hver gang jeg får ett nytt kort?

    https://www.americanexpress.no/vaare-kort/american-express-gold-card/

    Om kortet
    Din nøkkel til flere muligheter og det lille ekstra i hverdagen, til spesielle anledninger og ikke minst når du er på reise. Du får 50 000 Membership Rewards®-poeng i velkomstbonus.
     
  5. Kkgtm

    Kkgtm EBG

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Et spørsmål angående dette kortet. Hvordan er poengraten fra MR poeng til feks Saseurobonus med tanke på at det er dollar??
    Og får man her en velkomstbonus i MR poeng?
     
  6. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Tror ikke det var noen velkomst. Dårlig opptjening. 3 Membership Rewards Points = 2 EuroBonus Points. 1 MR = 1 USD.
    AMICC1.JPG AMICC2.JPG :
     
    Kkgtm liker dette
  7. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Du får nok disse kun en gang. Vil nok bli oppdaget hvis du søker og avslutter kortet, søker og avslutter kortet hele tiden ettersom avslutning er en manuell jobb av kundeservice.

    100MR hos Amex Norge = 20EB-poeng
     
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Har EBG og AmEx premium. Siden årsavgift (etter "lokkeperioden") kun skiller 500 smekk, ser jeg ingen grunn til å ikke skifte.
     
  9. Kkgtm

    Kkgtm EBG

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Et lite spørsmål til angående dette kortet. Er det vekslingsrate? Eller er det gebyrfritt?
     
  10. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    3% valutapåslag. Har dette kortet for fordelenes skyld, har kun brukt det en gang for å aktivere velkomstbonusen. Kortkjøp gjør jeg med norske kort med betydelig lavere valutapåslag.
     
  11. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen valutapåslag når du handler i USD da selvsagt (siden kortet faktureres i det), så det er jo en fordel, særlig ved dyre kjøp. Kan jo spare inn årsavgiften på riktig klokke f.eks
     
    Kkgtm liker dette
  12. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ellers er det jo greit å vite om de andre fordelene i kortet da for de som ønsker det
    fordeler ICC.JPG
     
    Fnate and Kkgtm like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke så verst da. Hvor fikk du fikset deg kortet? Igjennom banken din?
     
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate liker dette
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fnate and MadsVaHa like this.
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk. :)

    Det er null stress. Men det er innmari klønete å få organisert uansett. Om du kontakter AmEx direkte så vil de nærmest ha politiattester og kommunalt stemplede kopier av pass etc... så det gidder man jo ikke. Så jeg bare lurte på om det var banken hans som fikset det for han.

    Har også hatt vanlig AmEx siden 2003 eller der omkring. Så kravene er greie, og bruker jo AmEx skummelt mye. Men disse fine kortene er jo nesten umulig å få tak i med mindre det er noen som fikser for deg.
     
  17. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Fikset selv på måten du beskriver ja. Virker som mye styr, men alt som skal til er en bankansatt signerer kopi av passet ditt i AmEx sitt skjema og går god for deg. Meget sjelden jeg gidder slikt, men gjorde nå dette for noen år siden.
     
    Fnate liker dette
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skaffet meg UK/IDC Plat på egenhånd for maaange år siden, var ikke måte på hvor mye info som skulle til, bl.a. "a letter from your bank confirming your good standing", gjett om DNB klødde seg i hodet da de fikk den forespørselen... Prosessen tok 4 mnd., hadde hatt Gold Centurion Line i tre år i forkant her i Norge. Men: Strevet betalte seg; fikk Centurion Card "by invitation" på rollout som Charter Member.
     
    Fnate and FastLane like this.
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk følgende svar i dag, etter noe korrespondanse.. så virker som 6mnd minimum med gold er helt nødvendig..

    "The line in question refers to the banks internal applications for cards issued on American express behalf. They have their own criteria and application processes for those cards like the platinum one you mentioned. To apply directly with us the minimum criteria is six months tenure with an existing local American express card no amount of other provided information can be used to overrule this criteria.



    I advise you to contact your bank and go through their internal process to obtain an American express card through them. I apologise but you are not eligible for a direct card through the international currency card market at this time."

    C
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden