American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Forresten noen her inne som har prøvd å få ICC kort fordelene med å reffere til dnb platinum?

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg ikke regner feil betyr det 7,8 poeng /100kr ?
    Det er jo dårligere enn SAS MC :)

Hyggelig liste med hotell om man reiser en del.

Dette gir Priority Pass access uten kostnad per besøk?

3. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt SAS AmEx premier i en god del år. Fikk problemer da jeg skulle søke om Platina via min etter hvert noe aldersstegne laptop. Ringte AmEx og snakket med en hyggelig medarbeider. Så langt jeg har oppfattet fikset hun overgangen in a jiffy.

4. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Denne tråden dreier seg ikke om SAS kortet.

5. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, gratis Priority Pass besøk.

6. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    For kortholder + 1 gjest. Ganske kurant. The Platinum Card fra DNB gir kun gratis inngang til kortholder.

7. HeavyShark

HeavyShark Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Gents, kan dere som har hatt kortet en liten stund gi meg en update på om dette er noe å gå for eller skal man bare beholde SAS AmEx platinum? Pga, mitt reisemønster er jeg sølv hos sas, så betale må jeg uansett :)

Flyr for det meste med flying blue selskaper og litt med star alliance. Regner med at det blir mer og mer SAS til høsten..

Har mulighet til å få meg AmEx i singapore, men føler ikke det treffer meg helt heller..

Flying Blue ressurs bank kortet går rett i søpla straks.. er ganske lei..

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Du får en grei helårsreiseforsikring og Priority Pass med gratis inngang for en og det kan være nok til at det et verdt det. Jeg har det selv, og er nesten fornøyd.

Beholder dU SAS Amex Platinum, får du halv årspris på det når du har Amex Plat.

9. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Hva??????? Da har jeg fint punget ut for mye de siste årene..

Ang. spm:
    Hvis du må velge, så burde du regne litt på det. Centurion line koster en del mere og benefits dem tilbyr er ikke helt så verdt det enda for alle. For min del er tilgang til FHR (inkludert tilbudene!) og en ganske så avslappende reiseforsikring det viktigste. Hvis du reiser mye utenfor Norge er priority pass lønnsomt, i tilfellet du ikke har status som tillater lounge tilgang. I tillegg har denne en bedre reiseforsikring, som gjelder hele året uavhengig av kortbruk, som i mitt tilfellet har allerede tjent inn pris på kortet for ett av to år. Conciergen er grei, om man har behov.
    For min del er eneste grunnen at jeg beholder SAS sitt kort muligheten for en CT, som lønner seg absolutt prismessig. Hvis du ikke i hovedsak reiser med SAS, men reiser mye, så ville jeg gått for platinum. Da burde du sjekke ganske nøye om ikke kortet fra Singapore gir deg bedre betingelser. Det norske kortet gir bare en brøkdel av hotell benefits og er ikke del av platinum concert / restaurant program etc.

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, send en e-post til Amex Plat supporten så ordner de det for deg. Som alltid med Amex og årsavgifter er det greit å følge med om det blir riktig.

stashorizor liker dette
  11. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,552
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde begge en stund. Det som lokket meg var mulighet til opptjening på flere selskap og reiseforsikringen.

Reiseforsikringen og kundeservicen rundt det, når jeg først behøvde det var imidlertid så skuffende at jeg sa opp kortet og dekket det spesifikke tapet selv.

Men det er jo en one-off, og burde nok ikke være utslagsgivende for alle.

Jeg har nå SAS Plat kortet og trives med opptjening og Companion Tickets. Må også si at kundeservicen og oppfølgingen derfra under to separate tilfeller av kortmisbruk har vært eksepsjonelt bra. Så jeg er en meget fornøyd SAS AmEx Plat kunde.

12. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Huhm, denne tråden tok jo motet fra meg. Begynte i går å sette meg inn i SAS EB Platinum, men ble ikke solgt, så vendte blikket mot "vanlig" Platinum. Kan ikke si jeg er særlig solgt på det heller etter å ha lest denne tråden. :(

Selv om Reise+ hos Gjensidige koster med rett under 2k i året, som kunne blitt "trukket fra" årsgebyret på AMEX.

13. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43

Jeg kan si meg enig i at 5000,- i årsavgift pr. dags dato er noe høyt i forhold til hva man får. Som Platinum-medlem i f.eks. UK eller USA får man mer for pengene.

Når det er sagt er jeg stort sett fornøyd som Platinum-medlem (Centurion Line).

Forsikringen er bra inkl. leiebilforsikringen, medlemskapet i de hotellprogrammene som er inkludert er slik det skal være og concierge servicen er ekstremt bra.

Jeg hadde Gold Card (Centurion Line) fra 2000 til 2014 (byttet til Platinum da) og var fornøyd der også, men concierge servicen til Platinum er i en egen liga i forhold til den man får som Gold Card-medlem eller SAS AmEx Plaltinum-medlem.

Jeg kommer til å beholde kortet og regner med at det blir flere og bedre tilbud og fordeler i framtiden.

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Dom en detalj må det nevnes at leiebilforsikringen ikke gjelder i en radius på 150kn der man bor og at beløpsgrensen kan være et problem hvis man får en upgrade man ikke har planlagt.

Enig med dine konklusjoner og blir kunde et år til og ser om det blir bedre.

15. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg må orke lese litt forsikringspapirer og sammenligne reiseforsikringen med Gjensidiges Reise+ som jeg har nå. Den har jo full "idiotnivå", som jeg har på alle forsikringer, men er jo 40% av årsprisen på Platinunm (CL).

16. Kkgtm

Kkgtm EBG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Trenger litt hjelp fra noen som har Amex icc kortet. Søkte på nett, men fikk beskjed om at det måtte skje via banken min. Har DNB og de har avtale med dem i følge kundeservice i England, men etter å ha snakket med DNB er jeg lettere oppgitt. Det er ingen der som vet hvordan jeg skal gå frem for å få kortet, til tross for at det i følge Amex bare skulle være å fylle ut et skjema som banken skulle sitte på. Litt rart st DNB ikke vet hvordan det går frem når Amex omtaler dem som samarbeidende bank i Norge.
    Trenger derfor hjelp som dere skjønner.
    Håper noen har en oppskrift som funker. På forhånd tusen takk!!!

17. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Du fyller bare inn en vanlig søknad på nettet og ber DNB om en stemplet bankbekreftelse på engelsk med tilhørende info om varighet av ditt Amex-engasjement der. Så legger du ved denne med resten av dokumentasjonen de krever.

Kkgtm liker dette
  18. FastLane

FastLane Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen forskjell mellom ICC Amex Platinum og DNB sin Amex Platinum, bortsett fra valutaen?

19. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, en del flere fordeler i ICC Plat.

FastLane liker dette
  20. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Prisen på det? Og er det kostbart å bruke det her i Norge som brukskort mtp NOK vs kort i USD/EUR etc?

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden