American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
  2. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Så forresten at noen nevnte at SAS AMEX Platinum ikke teller som et fullverdig AMEX kort da det er utstedt av DNB - vil det si at all historikken jeg har bygd opp er "ubrukelig" mtp. ICC søknad?
     
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det jeg ble fortalt..

    Men skal i morgen prøve meg via min saga kontakt.. se om han kan sjekke litt opp i dette..

    Melder tilbake

    C
     
    FastLane liker dette
  4. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, ble du noe klokere ang. dette? :)
     
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Amex ICC er ubrukelig i Norge siden du betaler 3% i vekslingsgebyr. Om det er Eurobonus Amex eller vanlig norsk amex en har når en søker om ICC har neppe noe å si da begge er utstett av DNB.

    Intekstgrensen for Platinum ICC pleide iallfall ikke å være avskrekkende for en Nordmann, men det var vel en annen dollarkurs da jeg fikk kortet for ca 10 år siden. Kan grensen ha vært 60 000 dollar/Euro?

    Har du masse penger kan du få ICC Centurion ved å ha kundeforhold hos Nordea Private banking mener jeg å huske.

    Ser nå at alt jeg skrev allerede er nevnt på de to siste sidene I denne tråden.
     
    Last edited: 01. juni 2017
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Endte på oppsigelsesiden av gjerdet og skrev en hyggelig mail med tilbakemeldinger. Fikk en takk for innspill melding. DNB klarte å fikse SAS Amex (chip+Star awards), men har ikke troen her, sier opp så snart jeg er tilbake fra neste tur.
     
  7. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
  8. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ser i starten av tråden at man må være SAGA-kunde i DNB for å få kortet.

    Stemmer dette fremdeles, eller er det "kun" inntektskravet på 1 million/2 millioner i plasserbar formue som stemmer?
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble Amex Plat kunde før jeg ble Saga kunden, så det går fint.
     
  10. Maverick

    Maverick Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har et SAS American Express Platinum sen 2 månader siden. Fikk nytt kort i posten og på Chat visste de ikke hvorfor.. Det har forskjellige datoer og de 4 siste (de i hvit lite skrift)..

    Det føles veldig useriøst å utryggt ...!
     
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Amex finner ikke en gang sas amex kortene i sine systemer.. de finner dnb utstedte amex gold, men sas amex er ikke et amex kort..

    C
     
  12. Maverick

    Maverick Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Er egentligen klar over det..

    americanexpress.no
    Når man chatter, vem snakker man da med, Amex eller DNB?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Da snakker man med DNB. De har kjøpt alt som heter American Express i Norge.
     
    Maverick liker dette
  14. Maverick

    Maverick Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Presis, det står DNB i chat vindu også..

    Tok en ny seksjon i dag med de via chat og fikk snakket med en annen som fant ut av det med en gang.
    Når jeg fikk mitt første kort hadde klart å knytte feil Eurobonus nr. Jeg spurte for 1 måned siden om mine velkomstpoeng osv, fikk poengene men aldri noen forklaring på hva som hadde skjedd.
    De hadde tydeligvis lagd et nytt kort til meg med korrekt Eurobonus nr :)
     
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Gjelder ikke bare American Express Platinum (Centurion Line), men vil ikke åpne en ny tråd bare for dette spørsmålet.

    Er det fortsatt mulig å få AmEx/DNB til å legge inn en ekstra (fiktiv) fakturaadresse på kortet, slik at nettbutikker som krever at kortet er utstedt i f.eks. USA går igjennom?

    Er veldig skjelven jeg støter på dette problemet, men det har skjedd av og til (lengre og lengre mellom hver gang).

    Jeg har f.eks. en JetCarrier-adresse i USA og har tidligere brukt denne som fiktiv fakturaadresse. Da var dette ikke noe problem, men det er så lenge siden at jeg i tilfelle må be AmEx/DNB legge inn dette på nytt om jeg skulle ha behov for dette nå.

    Lar det seg fortsatt gjøre?

    Jeg har Platinum Card (Centurion Line), men dette er vel også relevant for SAS AmEx-kortene og om det lar seg gjøre der og ikke bare Centurion Line-kortene (Green, Gold og Platinum).
     
  16. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Norske Amex-kort har ikke sjekk mot registrert adresse og selv om du endrer både faktura og juridisk adresse til en reell adresse i USA oppstår det problemer med å bruk hos enkelte nettbutikker der borte. Meg bekjent er det et problem med andre norskutstedte Visa og MasterCard også.

    Jeg tipper at disse nettbutikkene har et simpelt filter som avviser alt som ikke er utstedt i USA.
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer å skaffe meg Amex Plat. Noen som kan gi meg noen tips og triks til om dette faktisk lønner seg? Fått tilbud om 50% årsavgift.

    Har i dag SAS Amex Plat. Som gir CT - veldig fornøyd med det. Og lurer på om det da blir overkill med Amex Plat.

    Er det noen fri tilgang til Lounger, eller må man betale fordet?
     
    Last edited: 17. aug 2017
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt det siste året og kommer til å kutte det ut. Til halv årsprisen ville jeg lett beholdt det, da det er et par nyttige ting:
    - Ekstra helårs reiseforsikring med ulykkesdekning er greit
    - Club Carlson gold så man slipper kjøpe aksjer
    - Fine Hotels and Resorts er bra, men ikke alltid hotellene passer ned planene
    - Halv pris på SAS Amex
    - Sparer noen hundrelapper på Hertz priskoden, 4 timers regelen er fin
    - fri inngang på Priority Pass lounge for en, med mulighet for å gjeste til en ok pris

    Flytilbudene er ubrukelig og leiebilforsikringen gjelder ikke der du bor.

    En stor mangel er at man ikke har noe lounge på Gardermoen.

    Til halv årsprisen ville jeg prøvd et år og sett om du brukte noen av godene.

    Er det via kundekontakt du fikk 50%?
     
  19. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    - Club Carlson gold så man slipper kjøpe aksjer..

    For vi med Sas Amex Plat kort, gull kort hos Club carlson? og hvordan går vi frem?
     
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, bare AMEX PLATINUM(Centurion) Altså orginalt Amex.

    SAS Amex Platinum gir ikke Club Carlson Gold.

    C
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden