American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan jeg se langt etter FCL med mitt Platinumkort da. Senator har jeg uansett gjennom SAS Gold.
     
  2. Kkgtm

    Kkgtm EBG

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Kjapt spørsmål. Finnes det en oversikt over hvilke lounger Amex Platinum kortet gir adgang til? Er det noen av loungene i Oslo man får tilgang til feks?
     
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Kkgtm liker dette
  4. Imtiaz

    Imtiaz Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg oppgraderte meg fra sas amex platinum til amex platinum uten å være total kunde i DNB.Kortet ankom innen en uke, men hadde en bra historikk å vise til.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk Amex Platinum før jeg ble DNB kunde på bank.
     
  6. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Som jeg skjønner er nå AmEx platinum fjernet fra SAGA programmet, og er lagt inn under Private Banking (SAGA PLatinum er også borte). De som har SAGA PLatinum og AmEX Platinum fra før beholder dette, men for nye SAGA kunder er det VISA/MC Gold og ikke AmEx Platinum.
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Håper de ikke finner på å nedgradere tidligere Saga Plat, setter pris på 250’ i kredittgrense og helårs reiseforsikring.
     
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    SAGA Platinum finnes vel fortsatt? Jeg snakket med kunderådgiveren min i DNB om dette i går. Men for å få SAGA Platinum må man kjøpe Amex Platinum kortet som koster 5000 i året. Utenom kredittgrensen så er det vel ikke så mange flere fordeler i SAGA programmet. De som har Amex Platinum beholder vel dette frem til utløpsdato og deretter må man vel betale 5000 i året?
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Setter og pris på 250.
    Jeg bestilte amex plat ved en feil og ble da saga platinum. Når jeg avbestilt amex plat forble jeg saga platinum ;)
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde Amex Plat før jeg ble Saga Plat kunde, og sa det opp etter at jeg ble Saga Plat kunde. I min kundeprogramavtale står i hvert fall Amex Plat som valgfritt tillegg.
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg spurte DNB om det fortsatt hadde Saga platinum, og svaret var at de som hadde det fra før beholder det, men ingen nye får. Ingen oppgradering her med andre ord :-(
     
    TravelManBiz and Chrisljo like this.
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Du får SAGA Platinum men da må du også bestille Amex Platinum til 5000,- i årsavgift
     
  13. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er nettopp det som ikke lengre stemmer. SAGA Platinum medlemskapet er fjernet.
     
  14. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Det har alltid vært 5000 kr/år for AmEx Platinum. Det er ikke noe nytt. Men det som ER nytt er at man ikke lenger kan få DNB SAGA Platinum - kun Gold. Ifølge nettsidene til DNB ligger nå AmEx PLatinum under Private Banking - segmentet. Om man likevel kan få dette uten å bli Private Banking-kunde vet jeg ikke.
     
  15. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Anton80 liker dette
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, da må min kunderådgiver ha misforstått da. Så da må man eventuelt bytte til Private Banking da og i tillegg betale 5000,- for Amex kortet? Er det noen flere fordeler med Private banking enn 25 poeng per 100? Og så er vel kravet for private ganske høyt regner jeg med. Er det noen som har orivate her og hva var kravet for dere å bli private kunde?
     
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    PB har 5 mill i plasserbar formue som krav.


    C
     
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, da glemmer vi lett det:):p
     
  19. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Men det ser ut som om du kan få AmEx Platinum uavhengig av status i DNB ved å søke via nettsidene til AmEx Norge. Her er kravet KUN inntekt eller formue.
     
  20. Chornelius

    Chornelius Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Er det bare undertegnede som får opp beskjeden "Det kan hende at angripere prøver å stjele informasjonen din fra americanexpress.no" idet jeg forsøker å gå inn på nevnte side?
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden