American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke bare deg nei. SSL-sertifikatet deres løp ut ved midnatt... Det blir forhåpentlig fikset raskt.
     
  2. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk samme beskjed fra DnB gjennom hele 2017. Saga Plat. Er fjernet. Selvom man bestiller Amex Plat, er det kun Gold som gjelder.

    Når det skal sies var jeg pre-kvalifisert for Amex Plat grunnet Saga Gold. Var heller ikke noe problem å prute seg til 50% på første året med kortet.

    Prøvde å grine meg til Private Banking, uten at det hjalp noe. Får håpe man treffer godt på enten lotto eller IPO`er fremover.
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
  4. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Så en reklameklipp på Bloomberg i helgen vedrørende Amex Plat. MR kunne konverteres til Emirates og Qatar, og booke billetter der.

    Jeg tenkte kanskje det kunne være interessant å prøvd dette ett år eller to, men lurer på om noen andre her på berget har fått til en slik booking? Er det like lett som en CT, eller er det færre billetter som ligger ute etc?

    Jeg er så utrolig fornøyd med CT-delen at det skal mye til for at jeg gidder å bytte kort. 50% på poengbestilling gjør det jo til at jeg kan ta med frøkna på en årlig tur.

    Kjør debatt.
     
  5. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Du må ha mellom 5-10 ganger så høy omsetning på AMEX ift å ta ut billetter på andre selskaper enn SAS i Norge med MR, samt med Amex ICC. Om du kan få Amex Plat USA versjon er det en annen historie.
     
  6. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    @Elo - Aha. Så det er en betydelig stor forskjell på US og NOR?
     
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, for det første så hiver de jo både 50.000 poeng og 100.000 poeng etter deg med sign-up bonus. I tillegg har de goder som f.eks 5x poeng på ALLE flybilletter etc som man kan se langt etter med både norsk og ICC kort utstedt i UK.
     
  8. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    @Elo - Vet du om det er mulig å få US-edition dersom man bor i Norge?

    Jeg har kamerater som bor i NYC, og bruker gjerne adressen deres dersom det hjelper.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Holder nok ikke med en adresse. Du må vel ha amerikansk "personnummer" og en bankavtale over there om jeg ikke tar mye feil.
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har også lest at å eie et selskap med en viss onsetning, relativt lav sådan, skulle kunne utløse at man kan få de høyeste kortene privat..

    Men det er vell ikke mulig/lønnsomt for så mange..

    Men har man f.eks tanker om å kjøpe feriebolig i Florida, kunne jo dette være en mulighet, kjøpe i et Inc istedenfor privat...

    C
     
    Are liker dette
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
  12. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Noen som har erfaring med om det norske "ordentlige" Amex Platinum kortet (d.v.s. ikke SAS versjonen) er mulig å bruke for å deretter søke om det amerikanske kortet? På linken for "global card transfers" hos Amex international står det at "American Express Corporate Cards and American Express Cards issued by Banks other than an American Express Bank are not eligible through this Card application process."

    Jeg tenker her på at DNB tilsynelatende er stedlig representant for Amex i Norge og at det norske Amex Plat kortet dermed ikke er utstedt av "an American Express Bank"?

    Jeg flytter til USA en periode om kort tid og kunne veldig gjerne tenkt meg å "jumpstarte" kreditthistorikken der borte med et US Amex Plat + diverse bonuser..., men jeg brenner neppe av 5000 i årsavgift om ikke denne muligheten er åpen.
     
  13. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Chrisljo liker dette
  14. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Er mailadressen til AmEx kundeservice fortsatt amex.support(a)dnb.no, eller har de endret adressen? Om ja, noen som har den nye og riktige mailadressen?

    Klarer heller ikke å finne noen kundeservice-mailadresse på americanexpress.no

    Når jeg sendte de en mail før helgen, fikk jeg autosvar tilbake fra no_reply(a)dnbnor.no og med hilsen DNB Forsikring.
     
  15. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fekk i alle fall god service på [email protected] for ein månad sia.
     
  16. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Takk.

    Da har jeg re-sendt mailen jeg sendte før helgen.

    Jeg har alltid opplevd rask respons tidligere når jeg har mailet de, men nå hørte jeg ikke noe.
     
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    CrotchRocket, Xflipper and jgroneng like this.
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Men er du sikker på at dette også gjelder Platinum fra DNB (Business/Sen lounge altså)? Mener å erindre fra tidligere at du har Centurion fra UK.
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Ja; gjelder private "Centurion-Line" kort uavhengig av opphavsland. Testet av bekjent i SEN-Loungen i MUC tidligere i vår. :cool:
     
    KristianSk liker dette
  20. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Så..... Med Amex Platinum (Snakker ikke om SAS Amex Plat) så har man tilgang til LH F loungene på FRA? Uansett selskap og klasse?

    Det er i såfall en stor fordel!
     
    morradi liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden