American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk nytt i år og var dessverre også i ekte plastikk :)
     
  2. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Et kjapt spm: Har lest om flere her som får halv årspris på SAS Amex Platinum når man er innehaver av ordinært Amex Plat. Er det en spesiell deal dere har med banken, eller gjelder det alle?

    Jeg prøvde nettopp å kontakte Dnb for og få til dette, men fikk beskjed om at det ikke var noen rabatt på SAS Amex selv om man var innehaver av Amex Plat.
     
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ingenting ang Amex Plat, men om du ikke har hatt kortet (SAS AMEX) før kan du henvise til at det på SAS.no reklameres for halv årspris første året. Det jeg har tenkt å gjøre. Om de har fjernet det siden sist jeg sjekket, har jeg evt scr shot som bevis for tilbudet.
     
  4. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, men muligens jeg har formulert meg litt dårlig i mitt innlegg. Jeg har hatt SAS Amex Platinum i 5 år og Amex Platinum i ca 6 mnd. Men mener å ha lest lenger bak i denne tråden at man som innehaver av Amex Platinum kan få halv pris på SAS Amex Platinum. Og det var dette jeg prøvde og få til idag, men fikk blankt avslag :)
     
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har noe info om endringer for Amex plat nå som det har kommet info om sas amex?
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113

    https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/nye-amex-kort/
     
  7. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Snakket med AmEx kundeservice i dag. De kunne fortelle at AmEX Centurion blir borte fra Norge og gjeninnføres ikke. I Norge blir det kun SAS AmEx, og da blir Elite det alternativet som er aktuelt. AmEx platinum beholdes en stund, men det er opp til DNB å avgjøre da de beholder dette - sier AmEx. DNB vil ikke bekrefte eller avkrefte noe, men sier at "det kommer info når vi vet noe". Muligens på nyåret. Interessant er at de ikke ville nevne noen frist for når dette utløper, men AmEx kundeservice (Sverige) sier at Green card og Gold Card er slutt i januar -19 i Norge.
     
  8. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det er elendige nyheter og var det jeg fryktet. Ved raskt gjennomgang av bare forsikringen til SAS Elite kortet (høyeste nivå av de nye SAS kortene) så er dekningsbeløpene betydelig dårligere. Ikke å snakke om de andre fordelene som faller bort (så vidt jeg vet har disse SAS kortene ingen fordeler forøvrig bortsett fra 20k tier poeng ved elite kortet). Huff huff.
     
  9. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Dette stemmer ikke. Fikk akkurat mail (etter spørsmål fra meg pr. mail til toppsjefen i AmEx Norden) om det er hold i ryktene om at Centurion Line avsluttes i Norge.

    Vedkommende skriver at Centurion Line-kortene via AmEx Norden vil komme ut rundt mars i 2019 og at Platinum Card (Centurion Line) vil ytterligere styrkes og forbedres. Om dette er i starten av mars eller i slutten av mars/starten av april vet jeg dessverre ikke.

    Jeg har stor tro på at AmEx Norden satser stort på American Express i Norge og da må de selvfølgelig satse på deres ekte American Express-kort og ikke kun på kvasikortene (SAS AmEx).
     
    Blon, haakonks, KVTL and 3 others like this.
  10. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    ^^ Nettopp. Det gir absolutt ingen mening å ta over businessen selv i Norge fra DNB og så ikke prøve å selge inn hovedproduktet sitt...
     
    pikarioh and Bjoern In America like this.
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    kult. da håper jeg på at kortet blir mere lik den internasjonale platinum serien. jeg håper og at de beholde DNB for forsikringspakken og quintessentially.
     
    pikarioh and Bjoern In America like this.
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått mitt nye SAS amex premium og vil avslutte mitt gamle SAS amex platinum, men jeg finner ingen kontaktinfo lengre. Noen som har et nummer det går an å ringe? Tenkte å få tilbake noen usle kroner hvis jeg avslutter kortet nå.
     
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel bare å ta kontakt med DNB ville jeg tro? Uansett, HER finner du siden med kontaktinfo.

    Interessant dette med å avslutte kortet tidlig og få tilbake noen kroner - har faktisk ikke tenkt på det før nå! Er det noen som vet om det er en fast dato kortet "faktureres" for alle brukere, eller om det er individuelt etter når det ble innvilget? Ville egentlig tro det siste...
     
  14. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3

    Flott. Både DNB og AmEx virket litt usikre på dette, så de tok kanskje minste motstands vei. Skal sies at jeg ble satt til AmEx i Sverige, og de hadde nok ikke den fulle oversikten.
     
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    DNB som mister American Express (Centurion Line og SAS AmEx) ønsker jo at flest mulig skal velge deres produkter og kutte ut AmEx, så de er tjent med å skape usikkerhet. AmEx Norden (de som sitter på kundeservice Sverige) har dessverre ikke all nødvendig informasjon om hvilke kort og tilbud AmEx Norden skal ha på det norske markedet.

    American Express er primært Centurion Line-kortene, mens SAS AmEx-kortene er "mindreverdige" kort og tilbyr ikke like høy servicegrad som toppkortene i Centurion Line-porteføljen. Da må AmEx Norden også satse 100% på de ekte AmEx-kortene.
     
    pikarioh liker dette
  16. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt sett bør man alltid ta det support/chat/kundeservice sier om fremtidige produkter med en stor tønne salt. Som oftest har de ikke peiling.

    Ville vært ganske sjokkerende hvis American Express som nå skal inn i det norske markedet ikke hadde lansert noen av toppkortene sine her. Da kunne de likegodt bare fått DNB til å forsette med SAS-kortene.
     
    KVTL liker dette
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Dette opplyser de jo svart på hvitt om på hjemmesiden sin, så det skulle vel egentlig være liten tvil uansett hva kundeservice sier:

    "Jeg har allerede et Amex Platinum, Gold eller Green-kort i dag, og lurer på om jeg kommer til å få et nytt kort.

    American Express kommer til å ta over distribusjonen for samtlige Amex-kort. Det vil komme mer informasjon til deg som i dag allerede har andre Amex-kort (Platinum, Green eller Gold) i løpet av første kvartal 2019."

    Kilde:
    https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/nye-amex-kort/praktisk-informasjon.html
    (nederste spørsmål)
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,572
    Bonuspoeng:
    293
    Til info:
    Jeg snakket med kundeservice på "gamle Amex" i går angående avslutning av kortet. Da samtalen ble avsluttet sa damen følgende:

    Det spiller ingen rolle for meg, men dersom noen sier opp kortet og ikke får nytt kort, er jo dette viktig informasjon.
     
  19. pikarioh

    pikarioh Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde problemer med DNB en stund om oppgradering fra Amex Grønn til Gold, og de påpeker hele tiden at jeg burde egentlig har gått tilbake til Mastercard deres og at jeg fortjener egentlig ikke Amex... Når nye Centurion Line kommer ut, så skal ingen av pengene mine gå til DNB noen sinne igjen.
     
    haakonks liker dette
  20. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg pratet med en såkalt "supervisor" hos AmEx i går.

    Lang historie kort, jeg flyttet til utlandet i 2015 og ringte DNB for å fryse mine kort; både det klassiske Platinum og SAS Platinum. Så fikk jeg brev som alle dere at AmEx tar over etc, men så ble det stille i fjøset.

    Viser seg at fordi jeg ikke har folkeregistrert adresse i Norge, så blir ikke kortene mine flyttet over. Greit nok. Spurte da om hva som skjer med de klassiske kortene. Det har seg slik at jeg i mellomtiden har takket ja til Centurion (helt idiotisk, jeg vet) og spurte da om jeg kan ta med meg dette kortet hjem igjen.

    Supervisoren satte meg på vent i et par minutter, kom tilbake og sa at Platinum "kommer helt sikkert i løpet av året" men at Centurion var litt mer usikkert.

    Så ja, som flere påpeker — det er klart at AmEx kommer til å tilby sitt klassiske produkt på det norske markedet.
     
    Last edited: 04. jan 2019
    KVTL liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden