American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    [/QUOTE]

    Kan svare på #1

    Det varierer hvilke lounger som er med rundt om. Oversikt her: http://www.prioritypass.com
     
    Reiseglad gutt liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  3. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    I min verden skulle det bare mangle at man slipper gebyr på utelandskjøp på dyre kredittkort og i allefall når man betaler 5000kr i årsavgift. AMEX Green og Gold har jo merkelig nok 0,25 prosentpoeng lavere enn AMEX Platinum her til lands.
     
  4. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
     
    Reiseglad gutt liker dette
  5. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har i dag AMEX Premium og ikke Platinum. Dermed kan jeg bare benytte meg av SAS sine flyvninger til CT. Jeg vurderer å gå over til Platinum-kortet, men vil da min opptjening så langt starte på 0, eller fortsetter jeg på den pengebruken jeg er på Premium-kortet i dag? Prøvde å lese vilkårene, men fant ikke noe svar. Noen som har erfaring og vet fasiten?
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mener bestemt at man har fått med seg opptjeningen for inneværende år tidligere.
     
  7. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Jeg antar du har SAS sitt AmEx Premium-kort, og ikke et rent AmEx Premium-kort? I så fall har jeg vært i samme situasjon som deg og lurt på det samme.

    Etter å fått motstridende forklaringer fra AmEx på dette flere ganger, kom det til sist en oppklarende mail der de skrev dette:

    "Det er mulig å overføre omsetning om du ønsker en oppgradering fra Premium til Platinum. Du må da ta kontakt med oss på telefon 800 68 000 så vil vi hjelpe deg med oppgraderingen slik at dette blir riktig og ikke søke på nett. Søker du via nett og signerer med BankID vil du få nytt kontonummer og omsetningen vil ikke bli overført. Kontonummer og omsetning følger kun over hvis det registreres som en oppgradering."
     
    Lie24 and KainBenwi like this.
  8. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, der er SAS Amex. Takk for oppklaringen! Da ser det ut til at det lar seg løse. :)
     
  9. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg ringte de for en stund tilbake og vurderte oppgradering til SAS Amex Platinum fra Premium, fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville få de 12000 ekstrapoengene dersom jeg oppgraderte kortet mitt. Vet ikke om man da kanskje får det hvis man søker via nett? Isåfall er det jo en avveiing mellom bonuspoeng og overføring av omsetning.
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe problem å få med seg opptjeningen når man oppgraderer kortet, har selv gjort det og har flere venner som har gjort det. Det eneste du må tenke på er at hvis du tjener CT på premium så vil du ikke få vilkårene til Plat etter du oppgraderer, men hvis du oppgraderer og har 90K i omsetning så vil du få ny CT med vilkår for Plat.

    At du må ringe inn til amex er tull iallefall fra mine og venners erfaring
     
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hei alle sammen. Jeg har nå på en del reiser hatt noen skuffende opplevelser med SAS AMEX plat sin concierge (dog er jeg ellers fornøyd med forsikringene, poeng sammling og CT). Samtidig syns jeg at FHR program fra AMEX og evt. tilleggsfordeler høres bra ut. Når det gjelder concierge, så er jeg interessert i noen som jeg kan ringe uansett døgntid mens jeg er på tur for å organisere e.g. ombooking, transport, tilgang til clubs, restaurantbord (og ikke for å finne meg ved et bord forran inngangen/kjøkkenet). Ofte må dette skje on the fly, ellers kan jeg selv finne ut det nødvendige på forhand (bedre og billigere). Affinion (SAS platinum) er for det første ikke døgnåpent (big minus!) og for det andre fungerer dem delvis dårlig og hvertfall ikke fort... Da AMEX ICC har døgnåpen concierge i baggasjen syns jeg dette høres bra ut, samtidig som om (hvis jeg skjønner riktig) forsikringene også greper selv om reisen ikke er betalt med kortet.
    Jeg vil altså gjerne prøve AMEX plat i ett år. Da er spm om jeg skal søke om ICC (tenkte på EuroCard) eller DNB sitt kort. Jeg tenderer egentlig per nå og basert på hva jeg har lest til ICC, men det er noen interessante spm først. --> Hvordan opplever dere ICC innhavere service fra AMEX i UK, spesielt når det gjelder concierge, FHR priser/ fordeler og bruk av forsikringene. Også: hvor tungvindt er søknådsprosessen / er det store gebyrer ved transfer fra norsk konto til AMEX EUR konto i UK? Gjerne fortell også om erfaringer med det norske kortet. Takk!
     
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har det norske AmEx Platinum-kortet (Centurion Line) og er godt fornøyd med dette og Concierges Service deres.

    Hadde Gold Card tidligere og opplevde det samme som deg, at det til tider kan være lang svartid på denne Concierge Servicen og selvfølgelig at den ikke er 24/7. Når det gjelder Concierge Service til Platinum Card er denne 24/7 (betjenes via England utenom norsk åpningstid). Svartiden er også meget rask.
     
    Fnate liker dette
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    takk. er det noen gjemte fordeler, som de ikke annonserer med? etter mit inntrykk tilbyr ICC mere, bortsett fra at du ikke kan bruke kortet i Norge for å tjene MR (eller man aks. 3% valutagebyr)
     
  14. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har langt ifra nok inntekt til å få dette kortet, men 1 poeng per kroner virker veldig fristende. Vet noen om det er mulig å koble det opp til min Eurobonus-konto dersom min far bestiller det i sitt navn, men jeg bruker det?
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke 1 poeng pr krone men 20 poeng pr 100kr
     
  16. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ah.

    "- Membership Rewards - 1 krone blir 1 poeng. Ukjente vekslingskurser til flyprogrammer etc pr. nå."
    - misforsto den :)
     
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Såvidt jeg vet har Classic (og Gold) eksakt samme opptjening. Jeg vet ikke hva Classic krever av inntekt, men det er sannsynligvis ikke så mye.

    Du må riktignok betale hundre kroner for å melde deg inn i MR med Classic, men det blir jo uansett langt rimeligere enn årsavgiften til Platinum.
     
    Last edited: 01. april 2015
    xoxoxo liker dette
  18. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Etter planen lanseres det egne nettsider for American Express Platinum Card (Centurion Line) (ikke SAS AmEx Platinum) hos DNB mot slutten av mai 2015.
     
    tommy777 liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 16. april 2015
  20. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Har du en idé over hva disse kommer til å inneholde?
     
    tommy777 liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden