AmEx Gold - Membership Rewards - Generelt

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Willymiax, 17. juni 2016.

  1. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Bortsett fra Welcome Rewards, er det noen ytterligere fordeler ved å ha dette kortet? Eller er det like så greit å si det opp før ny årsavgift påløper?
     
  2. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Har vel vært kampanjer på 20% ekstra bonuspoeng ved overføring til Eurobonus. Ellers så er det vel lite grunn å fortsette med det.
     
  3. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk mitt AmEx Gold Card (norsk) da jeg var 22 år. Gikk ikke veien om Green Card først.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Til dere som har søkt om Amex Gold Card, vær obs på at dere blir belastet riktig årsavgift. De trakk 1200 fra meg, men chaten ordnet opp så det ble 300. Det er ikke mulig å få 75% rabatt OG halv årspris første året, så går for 75% på 1200 :)
     
    Travellingalf liker dette
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    På meg ble det automatisk 300. og ikke 150 som keg hadde håpet på:rolleyes:
     
    Upsaker liker dette
  6. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ble belastet 150 kr i årsavgift så da er det forskjell på folk ;-)
     
    Xflipper liker dette
  7. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Gjelder dette tilbudet fortsatt?
     
  8. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Noen må ta en røsk i de som jobber på AMEX, for kundeservice det er et fremmedord for den gjengen der.

    Jeg fikk etter litt godkjent AMEX Gold, jeg spurte også om man fikk 75% på årsavgift når man hadde SAS AMEX. Hun som godkjente søknaden sa at dette var riktig. Når kortet kom i posten, så kom også årsavgiften tikkende inn. Den var på blanke 600 kr. Jeg tar kontakt med AMEX og sier at når jeg tegnet denne avtalen, så fikk jeg beskjed om at det var 75% avslag når man tegnet AMEX Gold. Da får jeg til svar etter at hun sjekket opp med noen andre at denne rabatten var veldig misforstått hos de, for man har ikke krav på 75% når man tegner AMEX Gold eller SAS AMEX. I følge hun, så må man først tegne AMEX Gold for å så tegne SAS AMEX.

    Videre så forteller jeg at jeg kjenner flere som har dette kortet og de har fått 75% rabatt og de har tegnet SAS AMEX først og dermed AMEX Gold.

    Siden jeg allerede har overført de 10 000 EB poengene man får over til EB kontoen, så vurderer jeg bare å kutte ut hele kortet. Makan!
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres veldig merkelig ut, jeg har snakket med tre stk som har bekreftet 300kr i årsavgift. Og det ble bekreftet at det gjaldt hvert år. Det skal sies at en av de jeg snakket med lurte på hvor jeg så at det var halv årspris første året..
     
  10. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte at jeg skulle prøve en siste gang, så jeg åpnet chatten de har på nettsiden. Der fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre noe over chat og at jeg da måtte ringe medlemsservice.

    Jeg tar opp mobilen og ringer, og tror du ikke karen på andre siden ordnet opp i løpet av 5 sekunder! Ga meg noen tips om CT i slengen også :)
     
    Baldrick, Travellingalf and Upsaker like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du logger inn i dnb-nettbanken og starter chat derfra så kan de gjøre det
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bare gode erfaringer med service innstillingen til de menneskene som jobber hos AmEx. Problemet er at AmEx som konsept gjør mye rart. Slik som at man belaster årsavgift og avventer om gull /Diamond kunden reagerer. Slik som at man kjører vervekampanjer og har null oversikt over hvem som er vervet av hvem, hva den vervede skal ha, hva ververen skal ha og ikke minst overfører feil eller ingenting.

    Så, AmEx sin produktleveranse har stort potensiale for forbedring. Folka er ok etter mitt skjønn.
     
  13. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ble belastet 600 kr i årsavgift når jeg fikk kortet men jeg klaget, ettersom de sa at det er 75% rabatt hvis man innehar SAS AMEX Platinum. Det ble da korrigert til 150 kr.

    Jeg skal være ærlig å si at jeg regnet med at jeg ville 75% på 1200 kr i årsavgift og ikke kampanjen der det var 600 kr i årsavgift.

    Uansett så burde dette være likt for alle. Og som så mange andre har nevnt så må det påpekes at den nettbanken man får servert når man innehar kredittkort til 1700 ++ er forferdelig.

    I sommer når det var doble poeng ble krediterte beløp tilbake på mitt kort trukket dobbelt fra saldoen min med poeng. Dette var beløp som var trukket når det ikke var kampanje med doble poeng på kjøp.

    Jeg tror det gikk ti mail fram og tilbake der jeg påpekte med utregning opptil flere ganger at det ikke er mulig at det stemmer. De forholdte seg dog bare til hva "skjermen" deres sa helt til det var noen litt høyere i systemet som tok tak i dette og faktisk undersøkte hva som hadde skjedd. Dette er dog problemet når det er kundeserviceboter som bare skal svare og ikke tenke.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Er det 75% rabatt også påfølgende år, eller bare første årsavgift? Noen som vet?
    Har akkurat fått innvilget Amex Gold, så da får jeg se om jeg må ta kontakt med kundeservice når jeg får kortet.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
     
    holmen liker dette
  16. Leknes

    Leknes Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    33
    Chatroulett.... Ser ut til at jeg må betale 600 =(

    dnb chat.JPG
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan virke som om noen har ryddet opp i retningslinjene rundt amex. Enten det eller så er det bare enda verre enn før.
     
  18. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Det var hun jeg snakket med også. Ring medlemsservice, så ordner de opp :)
     
  19. Leknes

    Leknes Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    33
    Prøvde å gjøre som deg å ringe inn når de ikke kunne hjelpe på chat, men det var ingen bønn... Ikke snakk om at årsavgiften skulle reduseres med 75 %. Så da sa jeg like godt opp kortet...
     
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg bestiller Amex Gull nå og sier opp dette i f. eks februar. Får jeg refundert den resterende årsavgiften for 2017? Det vil si at jeg da betaler 3/12 årsavgift? Eller får jeg ikke noe av de 600 tilbake?
     

Del denne siden