AmEx Gold - Membership Rewards - Generelt

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Willymiax, 17. juni 2016.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har prøvd å overføre noen Membership Reward poeng et par ganger nå uten hell. Noen som opplever det samme?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte gjøre det 2 ganger. De ble ikke trukket fra konto første gang, men fungerte andre :)
     
    DanH liker dette
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Fyller du da ut bare sifrene eller EBX også?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Det husker jeg desverre ikke :(
    Ring dem så kam de hjelpe
     
  5. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har mye Eurobonus-poeng og kunne gjerne tenkt meg andre typer poeng for mine MR-poeng. Hva gir best value for money (igjen, utenom Eurobonus selv om jeg vet det er best bang for buck)
     
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe PP-medlemsskap bundlet til Amex Gold (så vidt jeg vet)
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke det americanexpress.no sier... Bare synd den ikke sier noe om hvilke priser som gjelder.
     
  8. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan virke som PP er inkludert, men det fremkommer ikke pris per besøk. Jeg har også Priority Pass i mitt MasterCard fra Danske Bank sammen med consergier osv.

    Bestilte mitt første AMEX i går, i likhet med trådstarter gikk jeg for for gull fremfor co- branded SAS kort. Jeg flyr maks 1-3 ganger per år, da er det en fordel at poengene i AMEX programmet ikke går ut på dato.

    Fikk opp min nettkonto og DNB nettbank i dag, noe som kan tyde på at kortet er under produksjon. Måtte ringe de i dag for å forsikre meg at pregenavn blir riktig (DNB gjør noen rare forkortelser), det gikk helt kurrant til tross for hele to tastemenyer på et "dedikert" nummer..

    Positivt med rask søknadsbehandling, men synes dog at leveringstid på 12 dager er noe langt.

    Ser frem til å motta kortet, så får jeg se etter et år om dette gir såpass merverdi slik at det forsvarer årsprisen.

    Noen som vet forresten hvorfor man må velge kredittgrense under søkandsprosessen til tross for at det står 0 i kredittgrense i nettbank (akter ikke å bruke kreditten, men stusset litt over dette).
     
  9. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Ser slik ut. På SAS AmEx tråden vert det hevda at ein kan seie opp kortet etter nokre månader og få refundert mesteparten av årsgebyret, men allikevel beholde innmeldingsbonusen.

    Tilsvarande deal ser og ut til å vere tilgjengelig for det grøne kortet, men då 5k poeng og lågare årsavgift.
     
    Gullars liker dette
  10. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fyller bare ut de 9 Eurobonusnummer sifrene (ikke EB* prefiks) og det fungerer utmerket. Får poengene på konto etter 2 dager (Har Platinum og ikke Gold, men det skal vel ikke gjøre noen forskjell)
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som du burde ringe til dem, jfr. tidligere poster i tråden.
     
  12. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Så bra at det ordnet seg.

    Et spørsmål:

    Har mottatt velkomstpakken (men ikke kort), i mappen som lå ved stod det at det skulle ligge ved to kort. Et kort vedrørende Jade Dining og forsikring, og et kort som inneholder telefonnummer og rabattkoder.

    Ingen av disse lå med kartmappen, noen som har mottatt velkomstpakken og kan bekrefte hvorvidt dette skal ligge ved?

    Ringte forøvrig Amex medlemsservice, men de hadde visst ingenting med dette å gjøre fikk jeg beskjed om siden de var DnB. Etter litt venting skulle de sende mail til noen som hadde med dette å gjøre. Skulle også få tilbakemelding på mail.

    Edit:

    Og da kom svaret på mail (selvfølgelig fra en no- reply adresse):

    Dette kunne vel kundebehandler gjort. Ble vel ikke så imponert av dette.

    Edit 2:

    Da fikk jeg omsider ordnet det. Ringte concierge som mente at jeg måtte ringe medlemsservice. Etter henvisning til mailen jeg mottok ble jeg satt over til en annen person som først ville at jeg skulle ta kontakt med medlemsservice, men som allikevel kunne bestille ny velkomstpakke til meg. Også pluss for at vedkommende aktiverte StopService+.
     
    Last edited: 06. aug 2018
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Man får inkludert priority pass med Amex gold, bestilte det i dag.

    Du før første besøk gratis, deretter 15 pund pert besøk i avgift.
     
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Står ingenting om dette, kun fokus inntektskravene (sikkert for at kortet skal virke eksklusivt).

    Mitt råd er nok å ringe AMEX eller kontakte via chat hvis du ønsker å oppgradere event. skaffe deg kortet. Ville bli overrasket hvis man ikke får noe bonus, selv det grønne kortet gir deg 25. 000 poeng.
     
    Gullars and Xflipper like this.
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Får ikke noe MR-poeng når man bestiller American Express Platinum Card (ekte), kun en medlemsavgift på 5000,- pr. år.
     
    Gullars, KVTL and Xflipper like this.
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da svært kjipt, ikke en gang 1/2 pris første året. Men da er vel kanskje ikke så aktuelt for den målgruppen kortet retter seg mot
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Har hørt rykter on noen målrette kampanjer med halvpris, men nå tenker jeg at DNB ikke bryr seg. I Sverige kjører de første tre måneder gratis (de har månedsavgift).
     
  18. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    En stor OBS til alle som skal bestille dette kortet, ta utskrift av siden som dokumenterer at du får halv pris første året.

    Ble oppringt av en bastant DNB medarbeider som mente at det var kun på SAS kortene det var halv pris, og at det var jeg som måtte ha sett feil. Mente jeg at det var halvpris så kunne jeg få det hvis jeg kunne dokumentere dette. I mens forklarte jeg selvfølgelig rolig at det kan godt hende at det var en kampanje de hadde endret på. Men fikk klart svar at dette stod det ikke.

    Etter å ha lett på mobilen litt, fant jeg ut at det også står på siden. Gikk inn der under samtalen og leste fort igjennom, og hva så jeg. Jo, halv årsavgift.

    Så ikke helt imponert nei.

    Fra siden deres:
    https://www.americanexpress.no/vaare-kort/american-express-gold-card/

    Edit:

    I tilfelle andre har behov for dokumentasjon

    3BE39F43-6950-4337-A7E6-2EF74D781C2A.jpeg
     
    Last edited: 13. aug 2018
    jgroneng liker dette
  19. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med Amex kundeservice (DNB) på fredag ca kl 15.30. Etter at kundebehandleren sjekket med en kollega, så bekreftet han at om man har SAS Amex Platinum fra før og skaffer Amex Gold i tillegg, så vil man få 75% rabatt på årsprisen, hvert år. (300,- i stedet for 1200,-) Han ba meg om å søke om kortet på nett, og etter en rask søknad var kortet innvilget umiddelbart. I dag morges (mandag), så kunne jeg logge inn i Amex Membership Rewards Shop, og overførte 50.000 MR-points til Eurobonus (10.000 EB-poeng). Attpåtil kan jeg jo bruke Amex Gold-kortet siden CT'en med SAS Platinum kortet er oppnådd, samme opptjening om du ønsker å overføre til EB, og attpåtil litt større valgfrihet med tanke på overføring av MR-poeng til andre programmer. Totally worth it :)
     
  20. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, fordelen med MR er fleksibiliteten. De går heller ikke ut på dato
     

Del denne siden