AmEx Gold - Membership Rewards - Generelt

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Willymiax, 17. juni 2016.

  1. Imtiaz

    Imtiaz Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33

    Bare pass på at Amex overtar kortene fra Dnb ifølge ryktene over nyttår.
    MR opptjent før den tid er det DNB som har ansvaret for og jeg tror ikke Amex har lyst å være den som skal sitte igjen med regningen for de.
    Jeg har allefall begynt å overføre de til EB fortløpende.(Gjelder MR opptjening på Amex og ikke EB fra Sas branded amex)
     
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips, skal huske på det. Får håpe endringen skjer til det bedre.
     
  3. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Gullars : I den snasne lommeboken (bytter den nok ikke ut med den jeg har), lå det to kort i den? Den jeg mottok inneholdt ikke kort, men på velkomstbrebvet stod det at to kort skulle følge med

    (De skulle sende meg ny pakke).
     
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    I følge memberservice skulle det være to kort der, det stod også på den lappen. Et rabattkort og kontaktkort samt et kort med oversikt over rabatter mener jeg. Dette sa de jeg skulle få ettersendt. Blir spennende å se om jeg får det, eller noe de har sluttet å gi ut. Uansett tar AMEX over sjappa snart.
     
  5. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg snakket nettopp med AMEX, og jeg fikk beskjed om at jeg fikk 50% bonus på årsprisen til Amex Gold når jeg hadde SAS Amex Platinum fra før (og ikke 75% som nevnt over). Er det noen som har fått samme beskjeden?
     
    Last edited: 14. aug 2018
  6. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Alle får tilbud om halv pris på årsprisen første året. Leser du litt lenger opp virker det som om du har rett på 75% rabatt på årsprisen, men du kan ikke kombinere disse to tilbudene regner jeg med. Så 75% av 1200 er billigere enn 50% av 1200.
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid tar det fra man overfører fra MR til poengene er på konto hos SAS?

    Overførte i dag til morgenen, poengene er nå borte fra MR, men ikke dukket opp hos SAS..
     
  8. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har fått samme beskjed tidligere.
     
  9. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Et par-tre virkedager er min erfaring.
     
  10. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    1,356
    Bonuspoeng:
    93
    De
    tar høyde for at det kan ta 14 dager. Men pleier å gå vesentlig raskere som @scav0r sier.
     
  11. zairup

    zairup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Sitter på kanten og vurderer hvis jeg skal bestille meg Amex gold for signeringsbonusen for å så konvertere dette til det nye SAS Amex kortet, i håp om å få signeringsbonusen der nå når det blir relansert i slutten av måneden. Noen som har innspill her?

    Ser jo at @Gullars ikke fikk bonus ved nedgradering fra gold til green, så kanskje man ikke får dobbel signering nå uansett når vanlig Amex og SAS Amex blir styrt av de selv.
     
    McBuljo liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tviler på at de nye kortene kommer før nærmere årsskiftet.
     
  13. zairup

    zairup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm, ja da er det kanskje ikke noe vits i å avvente.
     
  14. zairup

    zairup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Da var Amex gold bestilt. Jeg kan bekrefte som mange andre har gjort før meg at til tross for å få avvist søknaden online så er det bare å ringe inn så blir dette godkjent.
    Fikk først en dame på tråden som kort og godt ga beskjed om at søknaden ble avvist grunnet at jeg er under 30år og samtalen ble avsluttet deretter. Ga meg ikke og ringte inn etter ett par timer og fikk en hyggelig dame på tråden som tok en prat med en kollega og vipps så var det ikke noe problem.
     
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått info om at de først kommer i 1. kvartal 2019, tidligst. Kan selvfølgelig endre seg begge veier, men dette er infoen jeg sitter på.

    Andre som har konkret info om noe annet? Jeg hevder ikke at jeg har rett, men har info om dette fra AmEx Norden. Denne infoen er noen måneder gammel, så ting kan ha endret seg.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres fornuftig ut med tanke på at de fleste Amex-kortene våre har utløp 1. halvår 2019 og at en avtale mellom Amex og DNB muligens varer frem til nyttår.
     
  17. Filip

    Filip Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Var det sånn å forså at MR ikke følger overgangen, og at de må hentes ut før nyttår ellers går de tapt?
     
  18. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk nytt Amex plat her i Juli og det går ut 06/20. Fikk nytt pga Sølvkort..
    Men det har vel ikke noe og si vedr at Dnb mister Amex?
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
     
    Filip liker dette
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    De må hentes ut, men då får nok litt mer tid på deg enn til nyttår. På americanexpress.no står det "Hvis du har et American Express Green, Gold eller Platinum vil kortet kunne brukes til og med 31.05.2019. Det kommer mer informasjon om dette i januar 2019."
     

Del denne siden