AmEx kort hacket -får jeg bonuspoeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TJT, 06. april 2018.

1. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk nettopp telefon fra banken om urettmessig bruk på AmEx kortet mitt. En herremann i sør europa hadde bestilt flybilletter til 25,000. Kort er sperret og reklamasjon sendt, men man vet man lider av bonusfeber når det første man spør seg selv er om man får bonuspoengene for transaksjonene....

Noen som har vært borti lignende før, og fikk dere poengene? :D

aboerr, NotValid, ArthurDent and 5 others like this.
  2. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig poengene blir overført ved fakturering, men når de blir tilbakeført av banken blir du trukket tilsvarende i poeng.

ArthurDent liker dette
  3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Kun på Insideflyer... hahaha herlig!

LaDuden, Blaa, ArthurDent and 5 others like this.
  4. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    hvis du betaler regningen så får du jo det :)

ArthurDent liker dette
  5. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble oppringt av DNB om misbruk av Amex-kort dagen før avreise til Mauritius nå før påske. Min første kommentar til hun som ringte var at det var dårlig timing pga ferien min. Da sa hun at hun kunne gjenåpne kortet for meg, men det var jo ganske risikabelt og en risk jeg selv måtte ta. Tipper hun ikke mente det helt seriøst, og det gjorde jo ikke jeg heller :p men jeg kjenner meg igjen i mindsettet ditt!

ArthurDent liker dette
  6. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Virker som det er mange som har opplevd misbruk av Amex her. Jeg har aldri opplevd å få ett kort misbrukt før jeg fikk Amex for 2år siden, etter det har det skjedd to ganger med Amex.

Er dette kortet så mye mer ettertraktet blant kriminelle, eller helt tilfeldig?

ArthurDent liker dette
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Am3x har av en eller annen dum grunn cvc på framsiden. Alle andre kort har det bak.
    Dvs at et bilde av kortet fra en side er nok til misbruk. Men med de andre kort krever bilde av begge sider.

Har aldri skjønt hvorfor de ikke har det bak ??

Mbj and ArthurDent like this.
  8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk misbrukt mitt kort rett før påske, mens jeg var på reise. Med både fleksibel flybillett, hotell og leiebil på kortet tenkte jeg at det var litt upraktisk å sperre kortet. Siden det bare var en transaksjon som var gjennomført sa dnb at det ikke var strengt nødvendig å sperre kortet før dagen etter, så jeg kom meg hjem først. Fikk ikke inntrykk av at det var noe som var min risiko. Kortet ble forsøkt misbrukt igjen, men det ble stoppet i forsøket.

Må innrømme at jeg aldri tenkte på bonuspoengene :D

K

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Pleier å dekke over CVC med Tip-ex, ingen som trenger å vite CVC tallene.

DanH, Xflipper and Stuttfeiten like this.
  10. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Nok en gang noen som misbrukte kortet mitt, andre gang i år, tredje totalt.

Eneste kortet som noen gang er misbrukt er Amex, levere det aldri fra meg og har det alltid i kortholder/hotellsafen. Eneste måten å få fatt i kortinfoen da er enten å ta bilde av det mens jeg bruker det eller at noen er i hotellsafen og lusker... Men da er det rart det ikke er mer som mangler..

Kudos til DnB for å oppdage det raskt alle gangene og refundere beløpene rimelig kjapt.

De to siste gangene har det prøvd å blitt booket flyreiser, så mulig noen som tenker at det er et vanlig bruksmønster for meg og det ikke vil bli oppdaget?

11. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm .. for en tid tilbake var det en historie in nyhetene om at et par i Oslo på kreative måter fikk tak i kortinformasjon fra folk for så å bestille flybiletter som de videresolgte.

En av måtene var å leie seg inn hos dem som hadde airbnb leiligheter til leie og så lete gjennom huset etter personinfo som kunne brukes.

12. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Alle mine kort krever engangspassord eller to-faktor autentisering ved transaksjoner online/via telefon. Alle betalingsterminaler/POS krever chip og PIN.

Banditos har muligens gamle, manuelle metoder for å belaste et kredittkort?

Last edited: 23. aug 2018
  13. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Sas Amex har vel ikke noe engangspassord/tofaktorautorisering?

14. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke, har ikke SAS Amex.

Del denne siden