Amex kort sperret, kundeservice stengt

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 16. mars 2019.

Tags:
  1. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Har et ganske stort problem. Er i London for tiden med Amex SAS Elite som eneste kort (ja, jeg vet det er dumt med bare et kort, ingen kommentarer), og kortet er nå tydeligvis sperra. Prøvd å ringt kundeservice, men de har tydeligvis stengt i helgene og åpner som jeg har skjønt på mandag. Jeg har brukt for kortet både i dag og i morgen. Hva gjør jeg? Skulle forventa døgnåpen kundeservice for slike ting, eller kanskje for mye å be om av Amex Norge?
     
  2. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Har prøvd å ringt concierge via den svenske kundeservicen, men de sa jeg måtte snakke med det norske teamet, siden de hadde ingen mulighet til å sjekke det ut for meg
     
  3. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Forsøkt ‭800 544 98‬ ?
    Alternativt 915 544 98

    Funket for meg en lørdag kveld for noen ukes siden ved mistanke om svindel i hvert fall :)
     
    Travv liker dette
  4. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Åpner først mandag ja!

    Syns selv det er veldig merkelig at de velger å holde kundeservice stengt i helgene, og det at de stenger så tidlig som kl. 17 på hverdagene. Ikke mye å skryte av akkurat...
     
    ArthurDent and Travv like this.
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Fryktelig dumt å reise med bare ett kort da.. Hva om lommeboken blir stjelt / mistet kortet...

    Har du kontaktet banken din? De fleste banker tilbyr nødkontanter. Nordea feks
     
    ArthurDent and Travv like this.
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte penger til meg selv via Western Union en gang jeg var i utlandet for endel år siden(før chip).


    Samboer og jeg hadde hvert vårt kort men begge ble avmagnifisert samtidig av en eller annen grunn..
    Etter dette har jeg alltid latt ett kort ligge i safen på hotellet.


    For western union må du ha kortnr utløpsdato og cvc til ett fungerende kort, mulig du har noen bekjente som kan overføre en sum som du betaler tilbake senere?

    Nødkontanter fra bank er også en mulighet, men ganske heftig gebyr for dette tror jeg
     
    ArthurDent and Travv like this.
  7. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Har du ikke reiseforsikring, som kan utstyre deg med nødkontanter? Tsk tsk ...


    Snacky
     
    ArthurDent and Travv like this.
  8. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Kortet funker nå, men av en eller annen grunn får jeg ikke tatt ut valuta. Takk for svar folkens!
     
    Ursa and KVTL like this.
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Minibank?

    Amex skal ha sperret for dette i opptil seks første månedene du har kortet.
     
    Travv, ArthurDent and Wiolenze like this.
  10. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hm rart, fikk tatt ut penger fredag. Men kanskje sperret til x antall kr?
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Eneste jeg vet er at det i vilkårene står følgende:
    Hørt andre skrive at de får ta ut før dette andre steder. Også lest om de som har fått kortet plutselig steng og bedt om å sende inn kontoutskrifter fra egen brukskonto, selv om jeg er usikker på om de har hjemmel for dette i lovverket.

    Uansett så vardet bra at forholdetløste seg for deg..
     
    Travv liker dette
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Lært en ting at AmEx etter de tok over selv, kan IKKE stoles på 100% spes. om enten for mange transaksjoner, uttakt eller høye beløp, må avtale på forhånd. :(
     
    Travv liker dette
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Det kan ikke stemme med stengt kundeservice i helgen? Jeg var nødt å sperre mitt sas amex forrige natt til søndag og trykket med gjennom til en 24 timers Hotline. Dem burde også kunne se om og hvorfor kortet er sperret..
     
    Travv liker dette
  14. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Sperretjenesten er oppe 24/7, men kredittgutta hos Amex Norge kan bare ta telefonen mandag-fredag. Ringte sikkert 3-4 avdelinger men ingen kunne hjelpe. Amex har en lang vei å gå når det gjelder tilgjengelighet og kundeservice..
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer vært i slik situasjon selv, Sage`n ordner alltid opp for rotet til AmEx...
     
    Travv liker dette

Del denne siden