tiny.cc/amexmap Kartet viser bekreftede butikker og tjenester som tar eller ikke tar AMEX. Grønn markør = Tar AMEX Rød markør = Tar ikke AMEX Kartet kan redigeres av alle. Om dere vet om hele kjeder som tar AMEX, gi beskjed så skal jeg legge de til ved å bruke Overpass Turbo. Enkeltmarkører oppfordrer jeg alle til å legge til selv. Husk at også de butikkene dere har prøvd og som ikke tar AMEX har en verdi å få lagt inn. Hvordan legge inn markør? 1. Gå inn på tiny.cc/amexmap 2. Trykk på ikonet i menyen til venstre for å gå til nåværende lokasjon. 3. Trykk så på ikonet oppe i høyre hjørne for å skru på redigering. 4. Trykk på markøren og trykk så på kartet hvor man ønsker å plassere den. 5. Velg enter TAR AMEX eller TAR IKKE AMEX som kategori (jeg sorterer de i etterkant). 6. Skriv inn butikknavn, og eventuelt kommentar hvis det er noe viktig. 7. Trykk Save! tiny.cc/amexmap
Når det blir litt flere butikker der inne kan man finne de ved å søke etter de på følgende måte hvis man ikke vil scrolle rundt på kartet:
Veldig kult konsept Du kan jo legge inn alle Esso og Circkle K -stasjoner samt hente ut fra dette kartet: https://www430.americanexpress.com/mrec/mersearch/index?intcLang=en_US&dom_country=US
Genialt! Jeg skal ta en nøyere titt på kartet i kveld, så kan jeg supplere med steder jeg vet om dersom de ikke står på kartet.
Jeg handler mest på Rema, og enda ikke funnet en eneste som tar Amex :/. Har allerede lagt inn masse butikker o.l. på Nedre Romerike (skal legge inn mange fler)
Lagt til. Er dessverre ikke alle butikker som er lagt til i OpenStreetMap, så den får ikke med seg alle, men en god start er det hvertfall
Da har jeg lagt inn noen steder i Oslo jeg ofte besøker som ikke sto på kartet fra før. Mener å huske at det er enda flere steder som tar Amex, men må nesten dobbelsjekke tidligere transaksjoner først før jeg er 100% sikker.
Vet at ikke alle Elkjøp tar Amex. For de andre vet jeg ikke. Men kan tipse om å handle på nett, betale med Paypal/Amex og hente varen i butikk.