Amex platinum, kundeservice & kaos

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Rohass, 10. juli 2018.

  1. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilket AmEx-kort er det du har?

    SAS AmEx Platinum eller American Express Platinum Card (Centurion line) (ekte Platinum)?
     
  2. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Amex Platinum kort, mens det jeg hadde tidligere var et American Express Corporate card.
     
  3. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    H
    Har allerede fortalt et par uker at saken vil bli anmeldt etc, men det gjorde lite inntrykk på damene på kundeservice bortsett fra at tonen da skiftet til å indikere at nå var jeg da en "slitsom kunde"
     
    Last edited: 06. aug 2018
  4. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Mener å vite at American Express Platinum Card (ekte) er tettere knyttet opp mot DNB enn det de andre AmEx-kortene (inkl. SAS-versjonene). Disse kortene er det mer American Express (også DNB) som handler. Forstå det den som vil.

    Den ekte versjonen er et mer SAGA og PB-kort fra DNB.
     
  5. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Wow dette tok tid ja! Jeg har heldigvis ikke behøvd å snakke med kundeservice men nettbanken er helt utrolig dårlig. Har vanskeligheter for å forstå at det er mulig å lage en så jalla nettside i 2018 når du er et seriøst selskap. Spesielt på størrelse med DNB / Amex.
     
    KVTL and FastLane like this.
  6. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Saken er over tilfeldigvis på samme dag som jeg de siste ukene hadde varslet at jeg ville levere inn en anmeldelse.
    Min siste mail til Amex:


    Hei

    I går kom endelig tilbakebetalingen inn på min konto, samme dag som jeg tidligere hadde varslet at saken ville bli politi anmeldt.

    Mulig dette var tilfeldig etter over 2 måneder, men inntrykket er dessverre mest at dere bare valgte å vente så lenge som mulig.

    Jeg var i kontakt med politiet, men siden de krevde personlig oppmøte for denne type anmeldelser & jeg er på reise for tiden så ble saken ikke politi anmeldt som planlagt.

    Men saken ble i går (før utbetalingen) meldt inn & fullstendig dokumentert til finansklagenemda, hvor det så ble opprettet en sak på det.
    Jeg vil kontakte dem snarlig og se om saken nå kan avlyses.

    Uansett så må jeg bare si at hele denne prosessen har vært en skremmende opplevelse.

    Dette burde egentlig vært en fin og enkel mulighet for Amex til å vise at de tar sine kunder på alvor & at vi kan regne med å få god hjelp fra dere om det skulle behøves.

    I stedet så har hele saken som dere vet vært preget av konstante skuffelser, feilinformasjon / bløff & forsinkelser ikke verdig en bedrift som lever av kundenes tillit.

    Jeg vil nå betale ned det som er utestående på mitt kort & vil selvfølgelig bruke andre kort for framtiden.

    Ha en fin dag
     
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan ikke bli kompensert med en rekke MR her da?
     
    Xflipper liker dette
  8. Tilli

    Tilli Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Rohass
    Jeg fant tilfeldigvis denne tråden da jeg søkte nettet for hjelp etter akkurat samme situasjon. Jeg innbetalte ved en feil 34 000 kr til Amex /SAS Platinum for to mnd siden, og din historie er som å lese min. Nå har Amex selv tatt over utgivelsen og eierskap til disse kortene og det er ikke mulig å kommunisere på mail lenger heller. Vi ringer og ringer. Sier det samme som de sa til deg. Har i det siste hatt problemer med tilbakeføring av penger, de har ført over pengene, men det tar 10 dager osv osv. Jeg har nå bedt de føre pengene tilbake på selve Amex kontoen( De vises heller ikke lenger der som en pluss saldo) slik at vi da kan bruke pengene og ikke betale regningen. Da vil det i hvertfall nulles ut. Dette går heller ikke da de sier grunnet at det kan i slike tilfeller oppfattes som hvitvasking av penger!! Jeg ringte de med informasjon om min feilbetaling samme dag som det skjedde. Jeg setter pris på tips og råd på hva vi skal gjøre som neste steg. Politianmeldelse trussel det eneste som vil hjelpe ?
     
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Å true med politianmeldelse fungerer sjelden samt at den på kundeservice naturligvis blir mindre serviceminded. Handlingsrommet til saksbehandler vil også kunne bli mindre da selskapet risikerer en anmeldelse.

    Og tenk litt etter, en anmeldelse på dette vil nok sjelden føre frem. Skulle det vise seg at de har gjort noe som kan indikere noe straffbart (noe jeg mener de ikke har enda), ville den uansett med stor sannsynlighet bare bli henlagt.

    Husk at selv norske firmaer kan fort bruke en måned for å kreditere innbetalingen ( noen er selvsagt raske).

    Uansett de på kundeservice har ikke myndighet til å gjøre noe i denne saken, kun backoffice. Det å si at innbetalingen kommer om x antall dager er gjerne også et uttrykk for at jeg sender melding bakover nå, så håper jeg det ordner seg innen fristen.

    Hvis de har gitt to ulike datoer som pengene skulle vært tilbake så ville jeg bedt om en skriftlig bekreftelse fra kundeservice. Kanskje også utfordret den på hva status er? Og om de har behov for noe mer opplysninger? Lov også å utfordre dem på hvorfor ting tar tid?

    Uansett ha en hyggelig tone og skjul din irritasjon. Erfaringsmessig så fungerer «beklager at jeg ringer dere så mye, men må få ordnet x og y» bedre enn alle varianter av « nå har jeg ringt 10.000 ganger og kollegaen din har lovt det og det tidligere»

    Uansett skjønner jeg det er frustrerende på deg også, men bruker man omvendt psykologi så kan kundeservice ofte strekke seg litt lenger.
     
    Sonictravel liker dette
  10. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Jeg var tålmodig og vennelig i mange uker, men tilslutt ble såklart tonen mer & mer frustrert. (tok ca 8-9 uker)
    Og det var en god del mer kommunikasjon fram & tilbake enn beskrevet i denne tråden.

    Utfordringen var at det mange ganger kom nye saksbehandlere som gjentatte ganger ga meg muntlig & skriftlig bekreftelse på at saken var fikset eller at pengene nå var på vei & ville være på konto innen spesifikke datoer.
    (flere av disse beskjedene var av typen: Jeg har nå fått bekreftet fra.....at pengene er utbetalt / på vei etc.)
    Pengene uteble like mange ganger og jeg fikk ofte i ettertid forskjellige forklaringer på hva årsaken kunne være, (vanligvis var det tekniske feil eller andre banker som DNB som var vanskelige) DNB avkreftet forøvrig dette totalt.

    Total inntrykket mitt var til slutt at hele prosessen nesten virket å være bevisst & at de muligens håpet jeg bare ville gå lei av og mase & gi opp hele saken.
    Kanskje det høres kynisk ut, men det var altså mange brutte løfter underveis, og at en så stor finans aktør skulle slite så mye med å returnere en tydelig dokumentert feil sendt innbetaling virket lite sannsynlig.

    Dette samlede intrykket over 2 måneder var grunnen til at jeg tilslutt varslet at jeg bare ville anmelde hele forholdet, og da kom plutselig pengene nesten umiddelbart.

    Har i grunnen ikke noe bedre råd enn å ikke gi opp, prøv å få færrest mulig saksbehandlere / ledere innvolvert, følg opp alle løfter / datoer & ha all kommunikasjon skriftlig.

    Lykke til
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Bare et tips, mediesak er litt mer skumlere enn anmeldelse :)
     
  12. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan sikkert stemme, og jeg var nok rimelig frustrert etterhvert når jeg gikk sålangt.
    Men heldigvis i mitt tilfelle så dukket plutselig pengene opp nesten umiddelbart etter at jeg opplyste om at saken ville bli anmeldt innen en gitt dato.

    Hadde de sagt fra starten at prosessen ville ta noen måneder så hadde det jo vært en litt annen sak, men i mitt tilfelle så ble tilbake betalingen lovet i orden, bekreftet sendt & garantert til min konto om et par dager etc. circa ukentlig i 2 måneder , med påfølgende veldig forskjellige & lite sannsynlige forklaringer & unnskyldninger når ingenting skjedde.
    .
     
  13. Tilli

    Tilli Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Ja utfordringen er at de sier gjentatte ganger at pengene er overført, men så vet ikke de lenger hvor de er. De sier også at de på kundeservice ikke kan kommunisere per telefon til avdelingen som sitter med utbetalingene. De kan kun ta kontakt per mail internt til avdelingen. Derav mer venting. Til oss kommuniserer de ikke på mail. Er ikke noen mail adresse som vi kan sende informasjon til .....Kun per telefon. Og de som sitter på kundeservice sier det samme hver gang. Lite de kan gjøre- skjønner jo det.Det er laget en sak på det sier de. Vi må bare vente. Og at de skal ringe oss tilbake. Noe de da ikke gjør. Jaja. Jeg tenker at for en bank institusjon som dette faktisk er så er det jo helt galskap. Uansett, vi får bare fortsette å legge press på dem. Media er nok bedre enn anmeldelse ja. Helt enig at hadde de gitt beskjed om at det tar tid, så er det greit nok. Men kundeservicen her er jo helt på viddene,
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg ble forbannet på en sak de ikke klarte å løse etter gjentatte samtaler, ba jeg om å få snakke med en supervisor. Etter noen runder med han også endte jeg opp med å få kontakt med Complaints. De har tydeligvis en klageavdeling som tar sakene til slutt for å redde kundeforholdet. Mao. kan du prøve deg på begge deler omså, det nytter ikke med udugelige saksbehandlere....
     
    KVTL liker dette
  15. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Holder på med en tilsvarende sak. Betalte i Februar en regning på 25000 to ganger og siden har jeg slitt med dette. Det ser ut som de betaler tilbake hver måned, men samme dag blir det belastet igjen.
    Har som deg hatt en haug med saksbehandlere som alle har gitt opp (ikke ringt tilbake).
    På fredag fikk jeg kontakt med Martin hos Amex og han ringte meg faktisk tilbake.
    Han hadde satt seg litt inn i saken og lovet å ta den videre, har hørt den før og er skeptisk.
    Dette er utrolig frustrende da en hele tiden føler at en ikke blir tatt på alvor.
    Hvis noen skal snakke med pressen stiller jeg gjerne med min sak som enda et eksempel på hvordan kundebehandling ikke skal gjøres.

    Passerte akkurat gensen for 2 CT biletter og sa opp Elite kortet.
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,216
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Er CTen fortsatt gyldig når man ikke har et Amex kort lengre?
     
  17. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Har allerede booket en tur så det vil være rart om den blir stoppet. Har ikke funnet noen plasser der de sier at en må ha amex for å bruke CT biletten når den er opptjent.
    Har bestillt Primium for enda en CT. Skal passe på å ikke gjøre noen feil i innbetalinger denne gangen.
    Er forbanna på kundeservicen til Amex, men svelger stoltheten i bytte mot en CT.
    Uten den fordelen CT biletter gir hadde jeg ikke gidda å ofra Amex en tanke tross 20P på Elitekortet.
    De må sannelig skjerpe seg på kundeservice. Er et amerikansk selskap på godt og vondt.
     
  18. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du betaler inn ekstra ut over faktura, blir ikke dette tilgjengelig på kortkonto og kan benyttes? Altså et tilgodehavende?
     
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kundeservice sa nei til det når jeg spurte for 1 time siden.. Visstnok ikke mulig å betale seg i pluss, pga. regler i hvitvaskingsloven osv osv..

    (Hadde et oppkommende kjøp som er høyere enn nåværende kjøpsgrense, så lurte på om det var en løsning)..
     
    NoLimit liker dette
  20. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke hvitvaskingsregelverket som setter en stopper her så lenge du kan redegjøre for forbruket og hvor pengene kommer fra. Burde også være i AMEX sin interesse at man er litt mer smidig i slike situasjoner. Alle har behov for eller senere for å gjøre noen dyrere innkjøp enn normalt uten at man har behov for en permanent økning i bruksgrense/ kreditt.
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden