Hei. Jeg har over et 2-3 år hatt et særdeles avslappet forhold til opptjening ved bruk av kredittkort, men har etter hvert innsett at jeg bør gjøre en innsats for å optimalisere opptjeningen. Etter å ha brukt noen timer på å lese opp og ned på tråder her inne er jeg fortsatt i tvil hva som er mest lønnsomt. Kunnskapen blant en del av medlemmene her inne er intet mindre enn imponerende, men jeg har problemer med sammenfatte informasjonen til å avgjøre hva som er mest fornuftig hensyntatt mitt forbruk og mine preferanser. Jeg benytter i dag Amex Platinum og Bank Norwegian. Norwegian flyr jeg lite med så har i begrenset grad bruk for cashpoints. Omsetter en plass mellom 300.000 og 500.000 på begge kortene kombinert (fordelt ca 50 / 50 ). Setter selvsagt pris på å motta en årlig CT, men er ikke noe must at jeg må ha denne. Årsaken til at fordelingen er omtrent 50 / 50 er at flere av de plassene jeg handler ikke aksepterer Amex. Er EBG-medlem og flyr meg normalt til EBG i løpet av opptjeningsperioden, men ligger i grenseland så kan falle under med litt "uflaks". Bør ikke være noe problem å kvalifisere til DNB Saga hvis det er et poeng. Mye positivt rundt det å benytte Shell MC og satse hardt på å samle Trumf. Har fort 200.000 i regninger som betales i løpet av året der jeg kan benytte Payr. Amex har endret vilkår og SAS MC er også et alternativ, hva er fornuftig tenker dere? Takk for alle innspill
Var i samme sko som deg med tanke på inntjening fram til starten av 2018 I utgangspunktet hadde eg SAS Amex Platinum og for min del starta ballen å rulle rundt planlegging av CT-tur i First der eg mangla litt poeng. Ein av tinga som skaffa meg gode poeng var å gå for SAS MC. Så balla det på seg med Payr og Shell MC i tillegg. Så no foregår inntjeninga hos meg på følgande vis: - Bruker AmEx i så stor utstrekning som mulig. Utover dette SAS MC direkte - Har både SAS MC og Shell MC kobla til Payr - Betaler Amex-regning med SAS MC (deler opp i 4000 bolkar) - Betaler SAS MC-rekning med Shell MC for trumf-oppsparing - Betaler til slutt Shell MC frå konto. Om du bruker Vipps kan MC også koblast på der
Høres ut som SAS MC Premium er godt til ditt bruk. Gir deg 12 000 statuspoeng årlig, bikker deg fint over til gull hvis du sliter med det og til under halve prisen av hva amex gjør. Du har også flypremium som er veldig fint. Da har du også ingen problemer med brukersteder siden det er et MC.
Høres ut som et fornuftig opplegg å starte med. Kjører du på med SAS MC Premium? Nå som Amex endrer kortene og opptjeningen sin noe, gjort deg noen tanker om Classic, Premium eller Elite?
Har SAS MC Premium ja. I utgangspunktet skuffa over dei nye SAS AmEx-korta, men trur eg vil forholde meg til Premium der inntil vidare. Synes Elite blir for dyrt i forhold til mitt bruksmønster.
Denne var en litt ny vri. Virker som en trippel dipp for Amex forbruk (betale Amex via Payr med SAS MC, betale SAS MC via Payr med Shell MC, så 20+15+15). Kreativt! Men er den innafor...?
Ehm, ja... Er også et alternativ å gjøre som meg når nettbutikker ikke tar paypa.... Betaler med min søsters BN-kort - hun får cashpoints. Jeg sender beløpet jeg har brukt til henne på paypal (må dessverre betale 3.8% gebyr) for å kunne bruke amex kortet og få spend på det (fikk det i august og må være kreativ for å få CT i tide). Betaler amex regning med payr (shell mc). Stacker stort sett opp med rabattkode (som regel 10-15%= og viatrumf hvis mulig (3-8% stort sett), slik at jeg uten medregnet viatrumf går en 6-11% i pluss uansett).
DNB Saga. Noen som vet om man får doble velkomstpoeng når man har hatt kortet før? Sa det opp da det ble fjernet fra Payr.
Hei! Jeg meldte meg av i desember 2018 og på igjen i kampanjen nå rundt 20. Juni. Fikk 20.000 poeng tidligere denne uken.