Amsterdam flyplass

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lobby, 31. jan 2015.

  1. Lobby

    Lobby Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har en SAS pluss billett fra Amsterdam på onsdag. Er det noen her som kan svare på om jeg får tilgang til lounge på flyplassen og i så fall hvor mange timer før man har adgang ?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du har tilgang til loungen fra den åpner og til flyet ditt går.

    Når det er sagt er vel ikke loungen SAS benytter i AMS et sted man oppholder seg mer enn nødvendig.
     
    Last edited: 31. jan 2015
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er en delt Servisair-lounge. Vanligvis veldig labert utvalg av mat (jeg har brukt å spise på foodcourten utenfor istedenfor), men helt greit med drikke og snacks. Ikke dedikert wifi, så du benytter det samme som på utsiden (som enten er gratis og sånn passe tregt eller betale for litt ekstra hastighet).
     
  4. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Ganske kjip lounge... Rundt lunsjtid er det varm (sopp)suppe. Resten av dagen er det "rett i koppen" suppe... Ville heller brukt så lite tid som mulig i loungen, og mer tid i byen (eller spotterterassen).
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Rett-i-kroppen er vel helt innenfor med tanke på SAS Plus - innertier, men ingenting i business lounge etter mine standarder....
     
    Islending liker dette
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Du har tilgang til en veldig bra fast track i AMS som er effektiv. Servisair loungen er svært forglemmelig, en av de kjipere synes jeg. OK for å ta seg noen øl etc. Forøvrig så suger loungeutvalget i AMS lut. KLM sin Crown Lounge er ikke det helt store den heller, men bedre mat og ikke minst atmosfære enn Servisair-grotten. Rart at ingen Star Alliance selskaper har spandert litt kroner på en slik travel flyplass.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste loungen som er "ihht coroprate standard" er BA-sin, den er kliss lik de andre Terraces-loungene de har rundt omkring i verden.
     
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Du mener Galleries?

    BA har en trivelig ny lounge, men vær forberedt på at det er et stykke å gå dit:

     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    @Martin Foss

    Dersom du sjekker inn på nett kan du gasse igjennom sikkerhetskontrollen ved KLM, da sparer du 5 minutt
     
  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor havner man da?

    Når jeg har flydd AMS-LON, har det vært passkontroll rett etter innsjekking, og security ytterst i BA-piren. Kommer man seg evt. fra KLM-sikkerhetskontrollen og ut av Schengen? Og må man ikke da gjennom security to ganger?

    Forøvrig er jeg sånn som ofte foretrekker å slippe å drasse på all bagasjen selv, så jeg måtte innom skranken uansett (og nei, jeg måtte ikke vente i London. Måtte faktisk løpe da jeg var et par meter unna bagasjebåndet for å "redde" kofferten).
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hm... Er det bare meg som liker KLM kantina på Amsterdam? Jeg synes den er helt toppers jeg.

    - To ulike alternativer varmmat.
    - kaker og kjeks. Ost.
    - Digge stoler man kan vralte seg rundt i
    - God rødvin (som regel to ulike), god musserende
    - Rask internet.
    - Masse ladekontakter

    Jeg synes faktisk det er en av de mest komfortable i Europa jeg.
     
    Jameson and Trety like this.
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mente selvsagt passkontrollen

    BA innsjekk er i D området, helt til venstre.

    Dersom du går igjennom passkontrollen rett bak KLM innsjekk, havner du veldig nært loungene og mye nærmere D vingen der BA har sin sikkerhetskontroll/flyr ut fra
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Ja, du er den eneste :p

    De få gangene jeg har vært der har det vært pakkfult og jeg er ikke imponert over det som serveres
     
    Jørgen liker dette
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Aha, så du er han ene som liker loungen! Leste at en kunde var fornøyd med den ;-)
     
    tommy777 and Fnate like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha. Klokkerein :)
     
    Jørgen, tommy777 and peterfox like this.
  16. Lobby

    Lobby Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for alle svar. Tror den beste løsningen er å komme seg hjem med et tidligere fly. Dersom jeg kjøper en helt vanlig klm billett er det mulig og kjøpe seg tilgang til lounge og fast track ?
     
  17. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Neida, er en til her! :) KLM sin er helt ok etter min oppfatning, ikke så bra som f.eks. BA sine på Heathrow, men godt bedre enn snittet av de jeg frekventerer. Den SK bruker i AMS er kanskje den dårligste loungen jeg har satt mine ben i noengang, den er ikke verdt kaloriene å gå til engang. Fasttrack derimot er forholdsvis effektiv til AMS å være.
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Oooo... Du har mye igjen å prøve. Ta f.eks

    - Priority Pass loungen i Katowice
    - SAS sin kontraktkantine på Sheremetyevo.
    - Åååååååh, eller Air Tahiti Nui på LAX.
    - Thai sin på Chiang Rai er også relativt fresh

    Lounge galore!
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil gjerne tilføye KLM/AF sin kontraktslounge i Jakarta også. Må være en av de verste og dystreste loungene worldwide. Ikke det at jeg har besøkt så altfor mange akkurat, men hadde det ikke vært for gratis alkohol (forøvrig servert av Indonesias sureste "bartender" i verdens minste bar) så hadde jeg neppe overlevd :rolleyes:
     
    Fnate liker dette
  20. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, ser jeg har enkelte jeg fint kan styre unna gitt, de der har jeg aldri prøvd. Kan også legge til at jeg ikke var direkte imponert over Aeromexico sin i Cancun og KLAF sin i Mexico City heller. :)
     

Del denne siden