Andy-Pantz og Fnate skal til Amerika i M, C og F

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fnate, 25. febr 2016.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Storveis underholdning dette :D
     
    Fnate liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk (som vanlig) @Fnate ! Akkurat nå er jeg eneste person som er våken her på rommet på barselavdelingen på sykehuset, men det var sannelig ikke langt unna fra at jeg vekte begge jentene mine nå når jeg leste dette :) Vanskelig å holde latteren inne, spesielt under delen med Helmut x 4 og når du kom og fant elefnaten i køya :D
    Ha en fortsatt god tur og takk for at du deler!
     
    SASDC8, Baldrick, mhsalv and 2 others like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer så det holder!!!!
     
    Travellingalf liker dette
  4. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for en flott report! Helt konge, selv om jeg fremdeles er litt snurt over at du ikke fikk med deg FCT.;)
     
    Fnate liker dette
  5. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Neste gang.

    Gå ut av terminalen på ankomst-etasjen. Ta til venstre. Gå forbi taxiene og pølsebua, så er den der! Ca. 4 minutters gange.
     
    Fnate liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Glimrende underholdning som glatt slo den nye Bond-filmen

    Tyskerne er noen rare dyr, selv gir jeg egentlig beng i alle rundt meg når jeg flyr First. Det et vanskelig å komme seg til LH F, så det er sjelden det er stinn brakke.

    Ett par ting:

    - Jeg stikker ikke alltid innom F terminalen, jeg scheduler aldri lang collection heller. den ligger knotete til, men tidsmessig tar det ikke mer tid enn operasjonen vi begge er veldig vant til på Heathrow.

    -- pelle seg ut av flyet, tasse til dokumentsjekk, opp rulletrappa, igjennom sikkerhetskontrollen som aldri tar mindre enn 20 min, tasse til loungen som ikke ligger i samme terminalen, alle BA Long haul går fra B eller C som betyr 15-25 minutt tassing og tog, samt at boarding er kjempefjøs. Du ville være nært gaten. Med den logikken, burde du jo droppe First eller Concorde og heller stikke ut til B loungen.

    -- Det vante folk hadde gjort i ditt tilfelle var å rett og slett følge skiltet til bagasje claim og late som du skal i Hugo boss møte i Frankfurt og målrettet finne en drosje. Det er 10-15 min fra gaten du kom inn til du kan sette deg inn i en sennepsgul drosje av tvilsom kvalitet. Da ser du F terminalen til venstre.

    Du spaserer igjennom kebabparkeringsplassen, inn i terminalen og tar heisen opp. Hele operasjonen tar kortere tid enn det tar å komme seg til Concorde Room på Heathrow.

    Fordelen med F terminalen er at en rockestjerne som deg ikke trenger å tenke på noe annet enn å fråtse. De plukker deg opp, leverer passet ditt til en kar som raskt sjekker, putter deg i en S klasse og følger deg igjennom bermen til setet ditt. Det tar halve tiden enn det kvegturen til B og C på Heathrow.

    Hva er positivt med BA First

    Billig og enkelt å komme seg opp til både betalt og bonus

    Sliter med å finne andre ting de er bedre enn Lufthansa på

    Negativt med BA First.

    Fullstappa lounge med gamle møbler, 3 Cabanas som et uhygienisk, low Class med hobbyflekker på møblene -- dersom de i hele tatt er tilgjengelig. Dusj med plastikk og dodraug

    Absolutt ingen ground service, ikke en gang når du sliter.

    Mye sure megger rundt om

    Mange forsinkelser

    Lite variasjon i mat og vin

    Positivt om LH First

    Beste loungene i verden, beste ground service (men man må selvsagt møte opp og ikke tasse rundt i sirkel i timesvis i Frankfurt ;))

    Meget god kaviar og Champers. De har forbedret seg noe voldsomt

    Negativt

    Dyrt både på poeng og cash

    Ikke mye privatliv ombord

    So there you have it, dagens tyn
     
    Last edited: 27. febr 2016
    DanH, SASDC8, Baldrick and 10 others like this.
  7. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Gleder meg til fortsettelsen @Fnate ! God tur videre! :)
     
    Fnate and tommy777 like this.
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk lesning :) gleder meg til fortsettelsen..
    Har det blitt noe høne på deg enda?
     
    Fnate liker dette
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,261
    Bonuspoeng:
    113
    Grattis mann! :)
     
    Travellingalf liker dette
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk, som vanlig! Du skulle vært ansatt på fulltid for å skrive reisebrev. ;)
     
    LineE, Fnate, AndersWE and 2 others like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk! :)
     
    Insomnia4u liker dette
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha fantastisk. Har sagt det før og gjentar gjerne ; du skriver utrolig godt!!!
    Herlige betraktninger av et produkt de færreste her har vært så heldig å prøve.
    Fortsett sånn......vær så snill :):):)
     
    AndersWE, Fnate and tommy777 like this.
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Kanonrapport @Fnate dette var veldig lesbart og underholdene, takk!
     
    Fnate, LN-FHU and tommy777 like this.
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he... takk skal du ha. Jeg har jo planer om å fullføre rapporten også.

    Avreise videre til undisclosed destinasjon imorgen. Ca kl 12 med AA fra JFK.
     
    LN-FHU and AndersWE like this.
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har savnet tripreports fra deg @Fnate! Jolly good som dem sier i UK'eien.. :D
     
    LN-FHU, Fnate, AndersWE and 1 other person like this.
  16. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    'og hadde elefanten fremme. '

    Ja, man kan virkelig gjøre som man vil i first?
    :D
     
    jayeff, LN-FHU, Fnate and 1 other person like this.
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk skal du ha

    Da tror jeg folk hadde blitt bra lei. Men kanskje noe for deg, you travelling you...?

    Takker

    Takk skal du ha kall'

    Ja, så klart :) Det er halve poenget.
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha ha ha ha.... HÆ? :)
     
    tommy777 and LN-FHU like this.
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da sitter man i senga her i New York. Hotellet jeg valgte er EVEN HOTEL. Det får veldig gode ratinger alle steder og er spell nytt. Siden det ikke er hotellreview og jeg ikke har hatt tid så er det ikke mye hotellbilder.

    Men det er bra og det er billig. Det er laaaaangt fra noe Park Hyatt, Ritz eller Four Seasons standard. Men det er fresht og midt i smørøyet ved 35/8. E-train til JFK går rett utenfor inngangsdøra. Det er kult innredet boutique hotell og prisene er som sagt overkommelige. Jeg tror jeg betalte 3570,- eller noe for 2 netter. For et fresht hotell på Manhattan, så tror jeg det er så nære du kan komme.

    Og... om du har med jomfru på tur, så har rommene en side til henne:

    [​IMG]

    Og en til meg

    [​IMG]

    Nå hadde jeg ikke med JomfruMaria på denne turen så jeg brukte noen av de rare apparatene selv og drakk ølen etterpå. Good times.

    Så er det en knallgod (!) seng... suprise surprise...

    [​IMG]

    Og utsikt fra vinduet. Dette er tatt oppover... Jeg har rom i 2ndre etasje. Det fete da er så klart at jeg kan løpe opp og ned trappa i stedenfor å ta heis. Utsikten... meeeehhh...

    [​IMG]

    Nede i kjelleren har de en ganske kul restaurant og bar som lager god og sunn mat. Som for eksempel denne frokosten.

    [​IMG]
    Det smakte panzer og var akkurat passe mengde, istedenfor de fjellene av mat som normalt kommer. Det til høyre er honning, og det passet veldig godt sammen med pepper på det hardkokte egget. Bloddigg.

    Mia ville sannsynligvis skutt ut underleppa og spurt hvor resten var.

    ------------------------------------------------------------
    Digresjonsavdelingen

    Det er bare pene mennesker som jobber på dette hotellet. Sånn sett passer jeg jo svært godt inn. Alle går i tighte treningsantrekk... og ja... det føles litt som om du har sjekket inn på SATS.

    Bardama første kvelden hadde en particularly acceptable appearance... får å si da sånn. En eldre slufs bestemte seg for å teste vannet.

    - "So where are you from?"
    - "Russia"
    - "Oooooh... yeah. Beautiful country. I love Russia. Where in Russia?"
    - "The South"

    Og det var nå han virkelig bestemte seg for å brilljere med de dype kunnskapene om Russland.

    - "Aaaah, nice... I know the area. Kiev? Minsk?"


    Sånn går nu dagan. Men vinen var god og dama fikk nok fred enda en natt.

    ---------------------------------------------------------------

    Men altså... det var bare en dag i New York, og avtalen var å møte @Reidar utenfor TKTS kiosken kl 10. Vi skulle på Broadway musical, og Reidar hadde pakket seg opp i den kuleste Yankees jakka og stod først i køen. Han hadde stått der siden 08.45 i -1 grader og wind sheer. Fy flate... det er respekt.

    [​IMG]
    Reidar fyllt 70 år på denne dag, og med sånt vær og lang kø skal jeg vøre glad jeg ikke måtte skrive "TS-melding" på han.

    Times Square... for dem som ikke har sett det før

    [​IMG]

    Det ble en knallbra dag i New York, og jeg har fått et nytt favorittsted for øl. Et sted jeg har gått forbi en dullion ganger, men aldri gått inn. Det ser så shady utenfra. Men inne er det helt kanon.

    Stedet er The KEG ROOM på 36 og 6, om jeg ikke husker helt feil. Det er rett ved Macy's (praktisk). Masse øl på kran og skikkelig god mat.

    Det andre overraskende kule var Musical. Jeg skal i ettertid innrømme at jeg fryktet at jeg kom til å lide meg igjennom dette. Men det var faktisk skikkelig kult, og verd å anbefale.

    Der kommer også TKTS køen inn. De åpner kl 10 hver dag og selger restbilletter til -40%. Da kom det på USD85 per pers på The Fiddler on the Roof.

    Skikkelig bra, og strengt tatt nokså dagsaktuelt.

    Men så, etter middag og enda masse mer øl, var det bye-bye til Reidar og miss-M. Takk for en knalldag. Håper du blir 70 igjen snart!

    [​IMG]

    Nå er det bare å komme seg i dusjen og ut på E-train til JFK. #BOOM
     
    tobeornot999, LineE, Kjakan and 22 others like this.
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan får dere så hyggelige priser på hotellene i New York? Jeg skal ha fire netter der i September 7-11. og alt koster en 12-15.000 NOK for fire netter. Må jeg bare vente og følge med på om prisene faller, eller er det noen triks jeg ikke har fått med meg?
     

Del denne siden