Andy-Pantz og Fnate skal til Amerika i M, C og F

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fnate, 25. febr 2016.

  1. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ja keep it coming!!
     
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Yeah :D Nå blir det en stor skål is til dessert i dag ;)
     
    Fnate liker dette
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,829
    Bonuspoeng:
    183
    Ref kul påstått nattbordlampe: Dette er nok en pre-produksjonsmodell av varmeskap/de-ising for kanarifugler og andre frømotor-flyvende objekter. Muligens hentet fra noen som spiller litt fotball nordafor Oslo?
    Uansett, takk for god penneføring☺
     
    AndersB and Travellingalf like this.
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmmm... avslutningen tar tid pga selfiemonsteret fra Nord.

    [​IMG]
    Selfie monster vil på tur
    [​IMG]

    Kommer sterkere tilbake på mandag!
     
    Islending, LineE, Storg and 8 others like this.
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fabelaktig gøyal lesing!

    USA er da et snodig land og pensjoniststaten imponerer fremdeles. Sikkert en rekke i nærheten for support animals også ;-)
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Døh, kølla. Nå erre tirsdag. Dette begynner å lukte @Roberto rapport ;)
     
    Islending and rkvalvaa like this.
  7. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skrøt nettopp av Herlovs' reisebrev, og føler det absolutt er på sin plass her også, Fnate! Meget underholdende lesning (både på jobb og i sofaen) ;)

    Keep it coming :)
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ka farsken...

    For å sitere Mia, som har fått linken til denne tråden og som - irriterende nok - har skjønt at hun kan trykke på nicket mitt for å se alt jeg har postet (Young People... Grrrrrrr):

    "Han tommy-duden virker litt annoying?"

    Men når jeg fortalte at du var rå på å drikke Whisky på Ritz, at du kaller meg præmielodde og leide inn bandet i restauranten vi spiste på i CA så var du innafor. Hadde jeg også fortalt at du acet Fernet Branka divisjonen i VM i skreifeske måtte Melinda passet seg. Så det sa jeg så klart ikke.

    Vel... denne fyren har hatt en hard start på uken. Kom hjem fredag som var. Sov et par timer, besøkte mor et par timer og så satt jeg med ned for å drikke vin med Mia noen timer. Sånn kl 02 samme fredag (eller strengt tatt lørdag, men i mitt hode begynner ikke lørdag før jeg har sovet og våknet) tenkte vi at det hadde vært fint å være på tur. Så vi satt en times tid for å se hvor vi kunne komme oss til et Ritz eller FS med avreise innenfor 6-7 timer og med hjemreise søndag kveld. Det falt på Wien. Så vi dro dit - via London, obviously - og kom hjem sent søndag. Formen min ble gradvis mer dårlig utover i uka etter å ha kommet hjem, og i dag er formen skikkelig gugge. Så da passer det sååååå bra å fortsette denne tråden, nemlig.

    WHY?

    Because LGf'inA, baby!

    Å kjøpe billett fra Stålbyen Pittsburgh til Flisbyen Lillestrøm er pussig nok ikke mulig. Så jeg måtte via JFK. Fra JFK hadde jeg jo Lufthansa billett, så det jeg måtte kjøpe var PIT-JFK. One-way.

    Det kostet skjorta. Type 4.000,- kroner. Uhørt, og umulig å forsvare. Men så har vi BA Avios. Jeg har faktisk ganske mange, og et kjapt søk på PIT-JFK gav meg en strålende avgang for 7.500 Avios og 48 kroner. Et bargain! Jeg begriper ikke at de fremdeles selger bonusbilletter til stupfulle fly, men jeg klager ikke.

    PROBLEMET:

    - Er at et søk PIT-JFK (ikke NYC) viste en flight til LGA. Takk gud for at det ikke var EWR. Jeg tenkte ikke på å sjekke detaljene engang. Jeg leste bare på tider og flytype, og det passet tilsynelatende utmerket. Så jeg booket, og oppdaget ikke før jeg skulle sjekke inn online. Grrrrrr...

    Dro tidlig ut til flyplassen for å spørre om å bytte fly, og satt på med en fullstendig rabiat taxisjåfør fra Ghana. Han hadde ideer om verden som var F.U.B.A.R. Men det er en annen historie.

    Jeg fikk ristet han mentalt av meg med en Amerikansk spesialitet - fast Food burrito

    [​IMG]

    Vel fremme på flyplassen var det bare å konstatere at flybytte var helt umulig. Alt var fullt. Men det skal de ha for, Amerikanerne. De prøver faktisk å hjelpe, og hadde gjort det om de kunne... på en økonomibillett for miles.

    I think America may already be great.

    Jeg fikk også en drikkebong til GT i Admiral Klubben. Den hjalp bittelitt

    [​IMG]

    Digresjon:
    Er det ikke bare såååååå kult at når du sitter der med bongen din, og minste seddel du har er USD5 og du allikevel vil tipse... man gjør jo det, sant... så kan du spørre dama om hun kan veksle 5'ern så hun får tips.
    Ååååååååh, så kleint det hadde vært i SAS loungen på Gardermoen. I Junaiten er det helt innafor. Fine ting.

    Flight: AA4010
    Rute: Pittsburgh - La Guardia
    Flytype: Embraer 175
    Klasse: Økonomi
    Sete: Nødutgang. Husker ikke hvilket og har kastet BP

    Selfietime

    [​IMG]

    Man kan egentlig ikke si noe annet enn at det er trangt og godt å sitte på vindussete i en stupfull E175.

    Jepp... det er trangt før...

    [​IMG]
    ... sidemannen setter seg.

    Enda trangere etterpå. Men det største problemet var at flighten til Europa skulle gå rett over kl 17. Det er sykt amatørmessig booket. Jeg begriper ikke hva jeg tenkte på da jeg booket. Men greia var at jeg tenkte det var viktig å drikke meg trøtt før departure. Jeg var redd det ikke skulle gå, da jeg var lys våken. Så jeg tok en Jack&Coke om bord.

    [​IMG]
    Nå skulle det vise seg at frykten for å IKKE drikke meg i senk skulle være sterkt overdrevet. Jeg var overbevist om at jeg hadde sovet hele flighten fra JFK-MUC... helt til jeg så bildene neste morgen...

    Digresjon 2
    Jeeeeezus... det bør bli en lærepenge. Ikke bra. Men jeg husker jeg var sykt blid, og crewet smilte og lo til meg så jeg har nok bare vært hyggelig. Jeg blir som regel bare veldig stille og lykkelig, og hører på musikk når jeg har drukket for mye. Men det dette blir jo neste post.


    Så var det bare det obligatoriske bildet ut.

    [​IMG]

    Og "jeg bærer på kofferten min" - bildet

    [​IMG]

    Helt fin flight med AA, og veldig fornøyd med prisen jeg betalte. Ikke fullt så fornøyd med å ha booket feil, men så var det bare en 30-minutters taxitur til JFK.

    Fortsetter...
     
  9. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er så bra atte. Setter pris på at du utsetter deg selv for alt dette, og deler det med oss litt kjedelige.
     
    Fnate liker dette
  10. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker du/dere å delta på VM i skreifiske i Svolvær?
     
    Fnate liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ett fantastisk arrangement! Deltok selv for noen år siden og håper å få oppleve det igjen!
     
    KristianR liker dette
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Been there, done that :D
     
    KristianR liker dette
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du mener de "kjedelige" som nettopp har vært i min favorittby HK????? Ikke prøv deg ;)
     
    Storg liker dette
  14. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Gleden ved å være vekke fra forumet i en lengre sleng er at man kan storkose seg med et langt @Fnate-reisebrev som belønning når man returnerer. Du skriver så utrolig bra! Må forøvrig si at jeg digger digresjonene :)
     
    Fnate liker dette
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    @Fnate Tikk tokk tikk tokk... Vi venter i spenning på din historie om hvordan du blacket ut på LH F.. :)
     
  16. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Du får sie fra om du tar turen igjen. Jobber i Svolvær :p
     
    Travellingalf liker dette
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er det sånn at man må ha krok på snøret for å være med i Skrei-VM, eller er det innafor med en rusten trebåt, tomt snøre og en kasse øl?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har i alle fall veldig lyst. Sist gang var jeg der sammen en gode kollegaer (bl.a. en del dansker) og det ble en opplevelse av de sjeldne. Og etter den turen så er det både kollegaer og kamerater som kunne tenkt seg å ta turen, så det er slettes ikke umulig at jeg returnerer :)

    he-he, alt er innafor under det arrangementet der spør du meg. Man kommer veldig langt med en kasse øl og en schnaps eller tre på innerlomma.
     
    KristianR liker dette
  19. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Samma det, så lenge man har fersk haill.
     
    tommy777 liker dette
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Badabbadom-doooooom...

    Det har gått unna i det siste, og det er en sliten Fnatzypants som sitter hjemme. Men jeg har sovet en lang natt og åpnet en Chang.

    Det er tid for å fullføre.

    Etter en kort taxitur var jeg på JFK og ruslet mot Lufthansa First innsjekk. En dame spurte om jeg reiste i First. Jeg nikket og gikk rett forbi uten å tilby henne å sjekke noe. Fremme ved desken spurte de om jeg ville sjekke bags. Jeg bare løftet øyenbrynene.

    "Åpenbart ikke sjekke inn bags"

    Så spurte de om jeg trengte en PA for å ta meg igjennom formalitetene. Jeg skulle til å si "nei, det er ikke nødvendig. Jeg er stor gutt og finner da frem..." - men jeg kunne formelig føle elefantens anklagende blikk, og sa "yes, please".

    En av damene reiste seg, tok reisedokumentene og ba meg følge henne. Og da mener jeg følge. Det var midt i rushtiden og vi suste forbi alle i Fast Track og rett frem til båndet, der hun ryddet plass til meg. Jeg er ikke redd for å vise meg frem altså, men det var nesten over-the-top.

    Men bare nesten, altså. Bare nesten.

    Kan det ha tatt 5 minutter fra jeg gikk ut av taxien før jeg ble introdusert med navn til alle ansatte på Lufthansa sin First Class Mezanin (stavet rett?) på JFK... og hadde champagne i hånden.

    [​IMG]
    Her ble det noe teledrama og jeg tror biografen min skal hete "Andy and the girls who drove him crazy"... men om man endrer første navn gjelder vel dette for mange. Sikkert uavhengig av kjønn. Jeg tror også jeg bør sette telefonen på lydløs etter å ha postet dette. :)

    Jeg spiste lobster bisque, som var sykt god. Jeg er ikke fan av sånn flinkis-mat, men lobster bisque og shrimp salad with atomic horseraddish... det råkker båten.

    Betjeningen oppfattet at jeg var litt sliten og gav meg vin. Penfolds. VELDIG mye Penfolds. Den var sykt god. Det fins vond Penfolds og god. Vond er som å ta en munnfull kaffegrut. God er som... vel... noe annet. Skulle likt å vite hva de gode heter og hva de vonde heter. Men jeg glemmer alltid. Jeg har en i hylla som jeg skal åpne i Påsken, men jeg aner jo ikke om den er god eller vond. :(

    Elefanten fant ikke mye av interesse her, dessverre. Han savner BA kantina, med sine lange rader av Cola-skap.

    [​IMG]
    Etter hvert var det imidlertid dags for boarding.

    Flight: LH411
    Rute: New York - Munchen
    Selskap: Lufthansa
    Klasse: First
    Sete: 1K
    Flytype: Airbus A340-300 (eller var det A330.... hmmmm...)

    Boarding gikk fint og for en gangs skyld var jeg ikke sist. De hadde fin champis like ved plassen min, og de var usedvanlig generøse.

    [​IMG]

    Sånn så det ut utover i kabinen

    [​IMG]

    Ok... jeg var ikke først om bord heller.

    De helte på med Champagne, og jeg har et standardsvar når folk tilbyr sier:

    - More champagne, sir?
    - Always

    Det har satt meg i et par rare situasjoner. Bl.a hjem fra Sao Paulo i høst, da jeg var eneste "alkoholiker" i First og de insisterte på at jeg skulle drikke hele flasken før departure. Her var jeg ikke alene, men jeg hadde blitt greit marinert i loungen. Jeg husker jeg tenkte - "jøje meg" - der vi taxet ut mot take-off

    [​IMG]

    Det er ikke noe å late som. Andy-Fnat var skikkelig god og brisen.

    Ved ankomst spurte noen hvordan flighten hadde vært.

    - meeeh.. det er et sete på et fly. Men jo, kjempebra. Jeg sovnet rett etter take off. Sov helt til Munchen. Smakte ikke på maten.
     
    Last edited: 25. mars 2016
    tobeornot999, DanH, geddi and 19 others like this.

Del denne siden