Andy-Pantz og Fnate skal til Amerika i M, C og F

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fnate, 25. febr 2016.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    However... that wasn't quite right, now was it???

    Vel hjemme koblet jeg telefonen til PC'en for å synke. Det var en hel del flere bilder enn jeg nok hadde regnet med. Mange bilder og små filmer av føttene mine som danset rytmisk under fotskammelen, og en del screenshots fra Tidal playeren, hvor jeg spiller den ene musikalske perlen etter den andre. Guilty pleasures som grøt på en snor.

    Det begynner å demre for meg at jeg ikke sov i det hele tatt, men snarere var blid som ei lerke og spilte musikk på høreteleklaffene mine og danset i luften.

    Og... jeg spiste mat.

    Masse, masse mat, skulle det vise seg etter nærmere inspeksjon.

    Digresjon
    Man kan spørre seg hvorfor jeg skriver dette. Jeg burde bare ha faket og skrevet utdypende om all maten, men det ville jo ikke vært sant. Dessuten har jeg ikke så stor sans for det perfekte. For å sitere en som har vært et forbilde for meg i mange år:
    "Jeg stoler ikke på folk som hverken røyker eller drikker. Hvem f**n veit hva de driver med bak lukkede dører da? Alle driver med noe vet du. Alle".
    En som IKKE var forbilde sa:
    "If you can't make it, fake it"
    Jeg er ikke perfekt. Jeg tar meg nesten alltid en fest når jeg flyr langt. Dette er vel en av 2-3 ganger i livet jeg har blitt så bedugget som her. Det er jo ikke pointet, sant. Jeg liker bare å kose meg når det kun er meg og flyet. Musikken og drikken. Men jeg liker ikke bli full. Dog er jeg ikke redd for å bli full, eller dumme meg ut. Jeg vet at det eneste som skjer med meg er at jeg smiler, spiller musikk og sovner. Da er det ikke så farlig.

    Så sånn er deeeeeet...

    Dette var middagen. Jeg mener faktisk å huske at det smakte helt utmerket. Sånn ved en intens sjelegransking. Det var Mixed grill, sånn som man får i Syden.

    [​IMG]

    Så var det helt åpenbart en dessert. Aner ikke hvordan det smakte, men den ser jo god ut.

    [​IMG]

    Til slutt en øl.

    [​IMG]

    Selv er det jeg trodde var mitt første bilde etter take off dette her - det er innflygning mot Munchen.

    [​IMG]

    Såååå... men altså ja.

    Det var en fin opplevelse. Flyvertinnene kniste og stolene til LH er fenomenale å sove i.

    Det er verd å oppsummere at ground service i New York var outstanding. Fra innsjekk til boarding har jeg aldri opplevd lignende.

    Nå gjenstår bare en liten flight opp til Oslo
     
    tobeornot999, DanH, geddi and 22 others like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Finally...

    Fremme i Munchen. Lay-over er bare 1.10 og det er egentlig mer enn nok. Jeg tusler til First loungen, der de tar boardin pass og pass og sier når en sjåfør skal møte meg. Så går jeg opp og får meg 3 kopper kaffe og 3 glass Sparkling water... pluss noe frukt ting.

    Liker at loungen er delvis selvbetjent. Det er noe påtatt med Concorde Room der alt må bestilles av kelner. Drikke er fra kelner her også, men ikke mat og snacks.

    Straks var det tid for avreise og jeg ble møtt av sjåfør og geleidet ut mot flyet, som stod på fjernpark.

    [​IMG]

    Stor Mercedes...

    [​IMG]
    Og vet dere hva...

    Det var alt jeg dokumenterte. Men jeg husker at det var en grei flight hjem. En helt vanlig Lufthansa business class flight i sete 1F.

    Fikk meg to timer på øyet når jeg kom hjem. Så kom Mia. Vi drakk vin. Kl 02-ish bestemte vi oss for å dra til Wien med BA kl 07.25 neste morgen. Så 2 nye timer søvn og... jah... Selvbiografi også videre.

    Fotnote:
    Jeg kunne også fått gratis limmo pick up på Gardermoen for å bli kjørt hjem. Men strengt tatt hadde jeg fått nok av luksus og "kaviar" så jeg droppet det og tok toget.

    Konklusjon:
    Lufthansa First er dødsbra. Ferdig med det. Er det bedre eller dårligere enn andre? Vanskelig å si. Det er helt klart kjempegode seter, luftig kabin, forbausende god mat (dog ikke like god som på Air New Zealand) og en god opplevelse. Det er annerledes enn BA, Emirates, American og Cathay. Mye bedre enn Thai. Men oftest er det bare annerledes.

    Ground service er imidlertid altså i en klasse for seg. Særlig i fht BA og EK - som er helt krise i sammenligning.

    Blir dette en dagligdags opplevelse for unge Fnate?

    Neppe. Og jeg håper jeg aldri blir så distansert fra virkeligheten at jeg synes dette er naturlig. Men det var sykt digg og noe jeg skal kose meg med neste gang er blir blakk.

    Jeg har vært sykt blakk i to perioder av livet og ganske komfortabel i to perioder (resten av tiden var jeg bare ung). Når jeg er blakk koser jeg meg med minnene fra sånne turer som denne, og vet hva jeg jobber for å få råd til å gjøre igjen.

    Takk for at dere gidder lese alle rableriene mine.
     
    tobeornot999, DanH, geddi and 44 others like this.
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Det er alltid en stor fornøyelse å lese rableriene dine, @Fnate ! Dette var intet unntak! :)
     
    AndersWE and Fnate like this.
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Som alltid strålende :)
     
    Fnate liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig moro, som alltid, å lese dine trip reports! Og jeg skjønner at vi har mye felles, både dette med at man koser seg og blir små(?)brisen på lange flyturer uten at man av den grunn skal lage rabalder eller ha noe å være flau over og det med å spare på slike opplevelser til de periodene av livet der kanskje ikke alt er like bra.

    Takk igjen for at du deler!
     
    Baldrick, Robert H and Fnate like this.
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha, ha... fabelaktig! Jenter ønsker alltid å ha kontroll - og så er det noen som lurer på hvorfor det er så mange av de som synes det er stas med hest. De trener, så klart - trener på å kontrollere noe som er mer villstyrig enn dem selv. Snart skal de skaffe seg en mann, og da gjelder å vite hvordan tømmene skal strammes må mest mulig effektivt vis.

    *He, he... gøy å generalisere så tåpelig som dette*

    Fabelaktig rapport - du innfrir enda en gang. Påsken ble straks mye bedre!
     
    Kjakan and Baldrick like this.
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for rapporten! Har vore gjennomgåande strålande lesning!
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for en strålende rapport :) Har vært en fryd å følge deg på tur.
     
  9. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Strålende rapport, pure pleasure fra start til slutt!
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Outstanding, kamerat. Redda påskeaften ;)
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Thanks Bladrick

    Have a parsnips ;)

    Takk skal du ha ja

    He he... høres ut som vi er på samme planet, ja.

    Generalisering er grovt undervurdert, synes jeg.

    Takk for hyggelig feedback.

    Tusen takk

    Takk som fryder

    Saft suuuse... takk

    Ka Farsken!!!!
     
    tommy777 and Baldrick like this.
  12. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for et underholdene reisebrev! Virker som om LH First er en flott opplevelse, særlig på bakken. Å bli geleidet igjennom hele JFK foran alt av kø og alle som står og venter må ha vært en kult, om enn litt rar, opplevelse :)
    Synes også beskrivelsen din av hjemkomsten er genial. "Drakk vin også reiste vi avgårde med BA". Impuls er gøy av og til :p
     
    Fnate liker dette
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For en tur og beskrivelse. We want more adventures with Elefanten! :)
     
    Fnate liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Fnat(e)atisk!

    Steike bra skrevet, det skal du ha.
     
    Fnate liker dette

Del denne siden