Mitt svar:
Hei igjen
Jeg tror ikke dere forstår hva jeg skriver her. Bilen var parkert på leiebilparkering på Tromsø lufthavn oppsatt og reservert for HERTZ og IKKE på en ordinær parkering. Hvordan kunne dette bli belastet ? Jeg har ikke akseptert brukervilkår som sier at jeg kan belastes for parkering etter at jeg har avlevert leiebilen og bilen er ikke mitt ansvar. Denne begrunnelsen avblåser jeg rett og slett. Dere oppfører dere som mafia som avkrever kunder parkeringsgebyr og ødelegger for leiebilnæringen. Jeg har ikke ansvar for denne belastningen og parkeringen og kommer overhodet ikke til å aksepter dette(...) Når man leier bil så er man ansvarlig for å betale parkeringen i det tidsrommet man disponerer bilen og dette gjorde jeg siden jeg IKKE hadde noen valgmulighet da Universitetet i Tromsø har valgt å bruke dere som leverandør og man må opprette en brukerprofil for å kunne dra nytte av fordelsparkeringen og betale riktig pris. Jeg hadde ikke bedt om at automatisk skiltgjenkjenning skulle aktiveres og brukes. Dette ble aktivert av systemet deres uten min tillatelse!
Det var ikke noen andre kunder som parkerte bilen videre og bilen var parkert på oppsatt flyplassparkering som var reservert for HERTZ og skal ikke belastes.
Du behøver ikke være sarkastisk og ønske meg en god kveld videre da du har ødelagt den! Send gjerne denne e-posten videre til deres CEO.
Mvh
XXXXXXX
man. 25. nov. 2019 kl. 23:34 skrev APCOA Kundesenter <
[email protected]>:
Hei,
Vi har dessverre ikke mulighet til å refundere parkering trukket fra betalingskort da dette kjøretøyet var registrert på din bruker med automatisk trekk. I henhold til brukervillkår som ble akseptert ved opprettelse av bruker i APCOA FLOW er det kundens ansvar at det til enhver tid er oppdatert informasjon i sin brukerprofil og at APCOA PARKING Norway AS ikke er ansvarlig for brukerinformasjon som er feil eller ikke oppdatert.
Uavhengig om dette er en bil man har eid selv, leid via et selskap eller lånt av andre så er det brukerens ansvar at dette er oppdatert korrekt i sin profil.
Se vedlagt brukervillkår.
Dette må du ta med Hertz og undersøke om de vil hjelpe deg med å kunne fakturere kunden som parkerte.
Ønsker deg en god kveld videre.
Med vennlig hilsen / With regards
Tone | Kundebehandler
APCOA PARKING Norway AS
Sandakerveien 138, Pb 4754 Nydalen | N-0421 Oslo
Telefon: (+47) 22 05 75 00 |
www.apcoa.no |
[email protected]
Som en del av Europas største parkeringsselskap APCOA PARKING, har Europark per februar 2018 gjennomført et navnebytte til APCOA PARKING Norway. Vårt
org.nr er som tidligere (929 292 065 MVA). Merkenavnet Europark vil fortsette å benyttes på deler av vår virksomhet.
-----Opprinnelig melding-----
Fra:
[email protected] [mailto:
[email protected]]
Sendt: mandag 25. november 2019 22.32
Til: APCOA Kundesenter <
[email protected]>
Emne: Saksnr.: 21814 | #0 | [your-subject]
Fra: XXXXXXXXXXXXXXXXX
Emne: [your-subject]
Saksnr.: 21814
XXXXXXX
Meldingstekst:
Det gjelder belasting ved Tromsø lufthavn, ordre xxxxxxx for bil XXXXXXX. Dette har vært en leiebil fra HERTZ og jeg hadde registrert den i APCOA FLOW for å bruke fordelsparkeringen som UiT student og hadde da skiltgjenkjenning aktivert. Bilen var returnert til Tromsø lufthavn på fredag 22 november kl 16:07 som er da innkjøringstidspunktet til leiebilparkeringsanlegget. Jeg har null forståelse hvorfor jeg ble belastet 620 kroner for denne parkeringen da det står også at jeg har kjørt ut den 25 november kl 11:10. Dette er helt feil og bilen var disponert av HERTZ i Tromsø etter 22 november kl 16:07. Jeg kan fint sende dere leiebilkontrakt og ber om umiddelbar refusjon for de pengene dere har tatt URETTMESSIG fra min konto. (...)
Vis alt...