Jeg tenke jeg skulle ønske meg den til jul, men er ikke så inni det att jeg har får med meg når den slippes i Norge, noen som vet? Og kanskje enda viktigere, vi skal til Amsterdam i Oktober noen som vet om den er og få kjøpt der og hvordan vil det evt. Være prismessig?
På siden, men nå har jeg hatt min i 2 mndr. I begynnelsen var det ikke mye man kunne bruke den til, så den havnet i skuffen ganske fort. GPS var det morsomste egentlig. Men nå kommer det mer og mer. Sånn for å ha nevnt det
Har hatt min siden midten av juni. Veldig praktisk leketøy. Skal inn til Tigerstaden i morgen for å se på betalingsløsning, blir spennende. Kjøper du den i AMS, kan du jo få 19ish % moms fradrag ved utreisen fra Schipol
Jeg vil anta at Apples egen butikk har VAT-refund? Butikkene pleier å være godt merket (Blå-og hvite) TAX FREE FOR TOURIST
Husk at du må stå i kø i tax-freeskranken i AMS. De gangene jeg har vært der har køen av asiater vært sykt lang og jeg har droppet å "ta ut" pengene på kjøp som er gjort. Selskapet som driver med dette skal ha sitt, så det er ikke 19% du får igjen. Og så må du innom tollkontoret også for å vise varene du skal ha med ut av EU. Du får vurdere om det er verdt slitet...
Ja, du får ikke igjen hele 19%. De som driver med dette skal ha sin del av kaka som @Kjakan sier. Sist jeg var i Dublin, trodde jeg at jeg skulle få igjen 23%, men fikk i realitet ca. 17%. Så hvis Nederland har 19%, bør du forvente å få igjen ca. 13%. Om det er samme pris i Norge når den blir lansert, ville jeg ventet med å handle. 5 års reklamasjonsrett er MYE bedre enn 1 år i Nederland. Så å måtte betale ca. 13% mer for å få de ekstra årene er verdt det mener jeg, i hvertfall når summen 13% ikke utgjør all verden.
Hvorfor i alle dager tar dette så lang tid? Klokken har vel solgt langt under forventet i hele verden, så kan ikke skjønne at de skal ha et stort manko på antallet?
ettersom at Apple tjener mye mindre penger på å selge klokken i Norge, så det prioriteres mye mindre her, og mer i andre land. Og med mye problemer med klokken så er det stor sjanse at den blir utsatt til januar, februar.
Hørte rykter om at nesten alle deler fea en produsent måtte kasseres like før lansering og at det er noe av grunnen til den håpløse tilgjengeligheten.
Aner ikke. Har faktisk aldri prøvd den til trening. Saken er vel desverre at jeg ikke bruker den mye, og aldri savner den særlig.
Norske priser er endelig offentliggjort: http://www.tek.no/artikler/apple-watch-har-fatt-norske-priser/192900 Sport 38 mm: 3790 kroner 42 mm: 4390 kroner Watch 38 mm: 6190 kroner 42 mm: 6790 kroner Edition 38 mm: 105 000 kroner 42 mm: 125 000 kroner Den lanseres om ca 4 uker hvis teoriene stemmer med andre lands offentliggjøring av priser. Jeg hadde tenkt til å kjøpe en på neste tur til New York, men så dårlig som kronekursen er nå, handler jeg den heller her hjemme. Ca. 1000,- kr dyrere enn i NY, men det er 5 års reklamasjonsrett verdt.
Spørsmålet er mår Apple watch 2 kommer. Dette designet er jo må nesten et år gammelt. Hadde innmari lyst på en i våres, men nå er det liksom forsent.